Soul Reaver 2

BLOG RECENZJA GRY
1745V
Soul Reaver 2
Gab06 | 26.03.2014, 21:35
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Wielki powrót Raziela w kolejnej części gry Legacy of Kain: Soul Reaver 2

Wielki powrót Raziela w kolejnej części gry Legacy of Kain: Soul Reaver 2. Akcja rozpoczyna się dokładnie w tym samym czasie, co kończy pierwsza część. Podczas pojedynku Raziela z Kainem, miecz Soul Reaver zostaje zniszczony, a jego dusza łączy się z głównym bohaterem na zawsze. Kain ucieka przez portal w przeszłość krainy Nosgoth. Sam Raziel skacze za swoim panem w portal. Trafia jednak w zupełnie inne miejsce - do pomieszczenia obserwatora czasu, Moebiusa. Ten ostatni zdradza wampirowi jego przeznaczenie. Nasz bohater okazuje się być przepowiedzianym wybawcą krainy Nosgoth, jednak najpierw musi zabić Kaina. Jak się okazuje, zadanie jest o wiele bardziej skomplikowane, podobnie jak intryga kryjąca się za całą historią.

 


Cała akcja gry, jak w poprzedniej części, dzieje się w krainie Nosgoth w dwóch wymiarach - materialnym i astralnym. Częściej będziemy przebywać w tym pierwszym, gdzie napotkamy chordy przeciwników. Raziel pozna świat przed panowaniem okrutnego Kaina - różnica powalająca. Jeśli siły witalne naszego bohatera skończą się, zostaje przeniesiony do świata spektralnego, który stanowi koszmarne odzwierciedlenie rzeczywistości. Wszystko ulega zmianie. Kolumny i wzniesienia są poskręcane, a krajobraz nabiera mrocznego wyrazu i świeci pustką. Sama woda jest tylko oparem. Klimatu grozy dopełnia wszechobecna mgła. Aby ponownie wrócić do świata rzeczywistego, Raziel musi zgromadzić odpowiednią ilość energii (dusze) do rzucenia zaklęcia. Zanim tego dokona, ma okazję rozejrzeć się nieco po terenie. Niektóre miejscówki niedostępne z pewnych względów w rzeczywistości, staną przed nami otworem w tym świecie. Napotkamy również wiele ciekawych zagadek. Oba światy zawierają kilka atrakcji. Na przykład w wymiarze spektralnym, Raziel nie potrafi otwierać drzwi i używać niektórych broni. Natomiast w świecie materialnym traci energię witalną, którą musi stale uzupełniać. Po zabiciu przeciwnika dusza, której nie zdąży wchłonąć, pojawi się w tym samym miejscu w sferze spektralnej.

 


Nowym elementem w grze jest podróż w czasie. Nasz bohater znajdzie się w trzech odstępach czasowych. Na początku Raziel odwiedzi przeszłość przed upadkiem Kaina. Następnie przeniesie się do alternatywnej przyszłości i dnia, w którym wszystko się zaczęło. Kolejną nowością w tytule jest zmiana sposobu zapisu gry - służą temu odpowiednie miejsca w grze (niestety jest ich mało). Może to znacznie utrudnić rozgrywkę, jednak pozostają jeszcze point, które nierzadko ratują całą sytuacje.
W tej części nasz wampir nadal posiada umiejętności dostępne w jedynce (np. pływanie, wspinaczka po niektórych ścianach, przenikanie przez bramy), jednak usunięto czary - ich miejsce zajął rozbudowany i zmieniony Soul Reaver. Na czym polegają zmiany? Otóż nasza ukochana broń sama żywi się duszami przeciwników, jednak w przypadku ich braku żywi się energią właściciela, czyli Raziela. Ponadto miecz przyjmuje właściwości czterech elementów - ognia, wiatru, jasności i ciemności (niestety trzeba je najpierw zdobyć). Dodatkowe możliwości Soul Reavera pomogą rozwiązać wiele zagadek na naszej drodze w świecie Nosgoth. Twórcy gry dorzucili jeden przycisk odpowiedzialny za silne ataki, które różnią się między sobą i zależą od posiadanej broni. Przykładowo, Soul Reaver powoduje zmianę przeciwnika w opar, a ogromny topór przetnie go na pół.

 


Sama kraina prezentuje się podobnie jak w jedynce. Dorzucono kilka nowych elementów. Jest więcej otwartych terenów (np. bagna, las, jezioro z wodospadem). W sumie dostępnych jest siedem lokacji i cztery dodatkowe. Zmieniają swój wygląd w zależności od czasu, w którym Raziel je odwiedzi. Stanowi to ciekawy patent przy odwiedzaniu tych samych lokacji. Graficy odwalili kawał dobrej roboty. Warto podziwiać szczegółowe i wspaniale przedstawione wnętrza budowli. Postacie przeciwników i sam Raziel, również zyskały na wyglądzie.
Strona audio (wszelkie odgłosy i inne dźwięki) gry stoi na tym samym poziomie co w poprzedniej części. Za to muzyka wypada idealnie. Tworzy mroczny i ponury klimat, wspaniale komponuje się z akcją w grze.
Fabuła gry jest wciągająca i zawiera wiele zaskakujących elementów. Jedynie zagadki są, jak dla mnie, zbyt proste (w grze znajdziemy tylko kilka trudniejszych momentów), a czas potrzebny na ukończenie gry wynosi 10 godzin. Brakuje subquestów, jak miało to miejsce w jedynce (szukanie czarów), co powoduje wrażenie liniowości fabuły. Całość wydaje się dość spójna, a fani serii odnajdą wiele odniesień do pierwszej części Soul Reaver i Blood Omen. Gra stanowi bardzo dobrą kontynuację przygód wampira Raziela.

Oceń bloga:
2

Atuty

  • Świat Nosgoth
  • Dobra Fabuła
  • Otwarty świat
  • Muzyka

Wady

  • Proste zagadki
  • Bronie podniesione za szybko się niszczą
Gab06

Gabriel Placzek

Dobry sequel pierwszej części Soul Reaver. Znakomity kąsek dla fanów Legacy of Kain :)

8,5

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper