SKLEP

Blog użytkownika BlondSpaceBoro

naima2
BlondSpaceBoro BlondSpaceBoro 01.06.2017, 19:11
Gracz odszedł od ekranu #7
204V

Gracz odszedł od ekranu #7

Dawno zapomniany cykl wraca dzięki prośbie repipa o przybliżenie zasad kilku wypatrzonych przez niego gier na mojej półce :)

Mrok, wojna, śmierć i cierpienie. Tak w skrócie można opisać świat, który próbują zniszczyć Bogowie Chaosu, którzy zstąpili na ziemię.

 

CHAOS W STARYM ŚWIECIE

Jest to gra strategiczna osadzona w świecie Warhammera, w którym istnieją jednocześnie, Bogowie, Demony, Zombie, Duchy, Wampiry....itd 

W grze wcielamy się w jednego z czterech Bogów chaosu (z dodatkiem jest piąty). Charakterystyczne zdolności każdego z bogów oraz legionu jego wyznawców dają graczom unikalne sposoby na sianie zniszczenia i panowanie nad Starym Światem. Stary Świat jest rozrysowany na mapie którą tworzy zdarta, ludzka skóra.

 

 

Rozstawiamy na niej swoje żądania lub figury i próbujemy podbić a potem unicestwić daną krainę. Same krainy (jest ich 7) również się bronią przed nami (Bogami), wysyłając rycerzy lub różne kataklizmy by pozbyć się figur z mapy. W grze walczymy zarówno między sobą jak i z fabułą oraz losowymi zdarzeniami. Grę można wygrać na dwa sposobny

a) Niszczyć dane regiony (jest ich 7) i zdobyć jak najwięcej punktów 

b) Wykonując specjalne misje dla każdego z Bogów Chaosu i przekręcając swój zegar postępu. Kto pierwszy przesunie zegar o tyle stopni aż ujrzy napis "Wygrałeś". Gra natychmiast się kończy.

Zasady są proste.

Każdy z nas ma 7 lub 8 punktów many które wykorzystujemy na wystawianie rozkazów lub figur. Każdy gracz wykonuje jedną czynność i oddaje tą samą możliwość kolejnemu aż do wyczerpania many. Gdy już swoje możliwości mobilne wykorzystamy. Zaczynamy się napierniczać jeden z drugim jeśli stoimy na tym samym polu co przeciwnik. Bitwy mogą być zbiorowe na jednym terenie. Podczas bitwy rzucamy kośćmi na atak i obronę. W zależności jakie figurki wystawiliśmy różnią się statystykami wykorzystania kości.  Po bitwie podliczamy punkty (tego kto okupuje teren najbardziej) oraz przekręcamy zegary jeśli ktoś spełnił warunek zapisany na karcie swojej postaci. Bogów jest czterech: 

 

Khorne, Bóg Krwi i Pan Czaszek, jest żądny mordu i nieustającej walki. Walczy się nim najprościej. Po prostu trzeba stawać na polach tam gdzie przeciwnik i starać się go ubić swoimi demonami. Jak ci się kogoś uda ubić, to dostajesz znacznik dzięki któremu możesz raz obrócić swoim zegarem.

 

Nurgle, Pan Zarazy i Mistrz Plag, lubuje się w plugastwie i chorobach. Spaczasz tereny chordami nieczystych  plugawych demonów, które doskonale się bronią przed innymi.Warunkiem przekręcenia zegara jest koniec tury, w której udało ci się położyć 2 lub więcej żetonów spaczenia w krainie, która podpisana jest jako "gęsto zaludniony teren"

 

Tzeentch, Władca Losu i Wielki Intrygant jest mistrzem kłamstwa i podstępu. (Mój ulubiony) Zwodzisz kartami i co chwilę trolujesz swoich oponentów by ostatecznie zrobić coś czego się nie spodziewają. Warunkiem przekręcenia zegara jest koniec tury, w której udało ci się położyć 2 lub więcej żetonów spaczenia na terenie zawierającym 2 lub więcej magicznych symboli.

 

Slaanesh, Książę Bólu i Rozkoszy oraz Pan Pożądania, uwodzi nawet najbardziej prawych, wabiąc ich obietnicami wszelkich cielesnych rozkoszy.Potrafi kartami zamieniać cudze jednostki w swoje. Przesuwamy zegar gdy uda nam się umieścić 2 lub więcej żetonów spaczenia na terenie w którym znajduje się żeton szlachty lub bohatera 

 

Gra jest bardzo klimatyczna i niesamowicie miodna. Każdy knuje zupełnie inaczej niż pozostali i dąży do nieco innych celów ale przy okazji stara się wyeliminować innych z danego regionu by ostatecznie kiedy region padnie (a padnie zawsze) być tym, który ten region spaczył/okupował najmocniej, zbierając przy tym największą ilość punktów.

 

Zalety:

* Ogromna regrywalność

* Klimatyczna oprawa graficzna

* Ciekawa mechanika

* Syndrom jeszcze jeden raz (ale na drugi dzień), bo gra trwa od 2 godzin do 4 godzin

 

Minusy:

- Samemu trzeba pomalować figurki

- Cena powyżej 200zł

Ocena końcowa 9/10

 

 

Grecka mitologia z Bogami, bohaterami i mistycznymi stworzeniami w tle na modłę Gry o Tron, tworzy kolejną znakomitą grę strategiczną pt

 

CYKLADY 

Zasady bardzo podobne do tego co się dzieje w Westeros. Czyli wychodzimy wojownikami i okrętami na mapę i staramy się zdobyć już nie 7 królestw ale tylko dwie metropolie. Planszę do gry tworzy mapa oceanu z mniejszymi i większymi wyspami, które trzeba zdobywać i rozbudowywać.

 

 

Na początku tury składamy ofiary Jednemu z pięciu Bogów licytując się kto da więcej za kogo. Kto danego Boga najbardziej podkupi, Ten dostanie łaskę i możliwość prośby o akcję.

a) Posejdon - osoba, która wylicytuje Boga mórz i oceanów, będzie mogła zbudować, zwodować i poruszyć się statkami po mapie. Oraz daje możliwość wybudowania portu, dzięki któremu, zyskamy oczko obrony więcej kiedy dojdzie do bitwy morskiej.

b) Zeus - Daje możliwość wybudowania świątyni na danej wyspie, dzięki której koszt kupienia mitycznego stwora będzie mniejszy o tyle ile świątyń udało nam się wybudować. Do tego daje możliwość kupienia kapłanki, dzięki której będziemy płacili o jedną monetę mniej przy wylicytowanym Bogu. Generalnie Zeus daje konkretne zniżki oraz tasowanie kart potworów.

c) Ares - daje możliwość powołania jednostek piechoty na planszę oraz możliwość ich wymarszu na inne wyspy.(o ile będzie je łączyć most ze statków). daje również możliwość wybudowania fortu, dzięki któremu zyskamy jedno oczko obrony więcej kiedy dojdzie do bitwy na naszym terenie (wyspie)

d) Atena - Daje możliwość wykupienia Filozofów lub wybudowania uniwersytetu na danym obszarze. Jeśli zdobędziemy 4xFilozofów, to natychmiast możemy wybudować Metropolię na swoim obszarze, który kontrolujemy. 

 

Przypominam, że dwie Metropolie kończą grę. Drugim sposobem wybudowania Metropolii jest próba wybudowania czterech budynków na jednej wyspie to jest: fortu, twierdzy, świątyni i uniwersytetu, które następnie zamieniamy na metropolię. Metropolię możemy oczywiście podbijać wymarszami wojsk dzięki wylicytowanemu Aresowi.

e) Jest jeszcze Apollo dzięki któremu bijemy kasiorę jeśli zrezygnujemy z akcji w danej turze i od razu wybierzemy jego. Daje nam oprócz tego róg obfitości, który będzie nam w każdej turze dorzucał kolejną złotą monetę.

Proste, banalne i mega przyjemne. Grę urozmaicają również karty i figurki potworów oraz magicznych przedmiotów które możemy wykupować w każdej turze i wykorzystywać przeciwko innym graczom. 

 

Plusy:

+ Klimat greckiej mitologii

+ proste zasady

+ Cena około 150zł

 

Minusy:

- figurki statków są zbyt delikatne

- Trzeba samemu pomalować

 

Ocena Końcowa 8/10

 

Tagi:

Oceń notkę
+ +18 -

Najpierw GRY, potem sprzęt
Oceń profil
+ +79 -
BlondSpaceBoro
Ranking: 43 Poziom: 66
PD: 36419
REPUTACJA: 26486
Miesięcznik PSX Extreme