Blog użytkownika LukeSpidey

LukeSpidey LukeSpidey 26.10.2016, 13:02
Farming Simulator 17 - pierwsze wrażenie
335V

Farming Simulator 17 - pierwsze wrażenie

No i stało się! Symulator dla wirtualnych rolników 25 października 2016 r. zagościł na konsolach. Kilka tygodni temu pisałem o swoich oczekiwaniach względem tej gry i pierwsze chwile z nową produkcją Giants Software uważam za jak najbardziej pozytywne. Ale po kolei. 

Po uruchomieniu gry przed naszymi oczami pojawia się menu główne, które zostało troszkę zmienione wizualnie. Napisy są mniejsze, ale wydają się być również wyraźniejsze. To co jednak przykuwa oczy to zakładka "Modyfikacje". Tak jest - gra oferuje mody na konsolach, a jak wiemy moderzy do Farming Simulator mogą pochwalić się naprawdę szeroką biblioteką projektów. Oznacza to tylko, że produkcja będzie wspierana nie tylko przez deweloperów, ale także przez graczy. Duży plus dla Gigantów. 

Po uruchomieniu kariery mamy do wyboru dwie mapy - trochę szkoda, bo w sumie tylko jedna jest nowa - to amerykańska dolina Goldcrest Valley. Druga to znana ze Złotej Edycji Farming Simulator 15 Sosnovka usytuowana gdzieś na wschodzie Europy. Różnice wizulane i klimat jest zupełnie różny. Amerykańska mapa prezentuje przepych i wielkość a Europejska zajeżdża głębokim komunizmem. Wielka szkoda, że nie zdecydowano się na dwie zupełnie nowe mapy. Nie ma jednak co płakać, ponieważ jestem przekonanym, że społeczność moderów przygotuje coś od siebie, a i zapewne deweloperzy już coś szykują. 

Sama rozgrywka specjalnie się nie zmieniła i dla obeznanych w temacie raczej niespodzianek nie będzie. To nie znaczy jednak, że zmian nie ma. Wręcz przeciwnie - jest ich naprawdę sporo. Graficznie gra prezentuje się lepiej, niż poprzedniczka. Gra omija konsole Xbox 360 i PlayStation 3 zatem widać, że nie było tu żadnych ograniczeń. Mam wrażenie, że chodzi ona również płynniej na PS4. 

Kolejną rzeczą, o której warto wspomnieć do menu opcji oraz HUD, który teraz wreszcie jest czytelny i nie trzeba siedzieć metr przed ekranem, aby widzieć wyraźnie napisy. Natomiast teraz w menu możemy ręcznie dostosować wiele elementów rozgrywki jak chociażby automatycznie uzupełnianie nasion, nawozu, obornika czy oprysku w maszynach w czasie prac na polu. Kiedy wyłączymy tę opcję musimy zjeżdżać z pola i ręcznie uzupełniał te produkty. Niby nic wielkiego, ale nadaje jeszcze większego charakteru tej symulacji. Dodatkowo teraz możemy także sami włączać i wyłączać silnik maszyny. Wcześniej wejście lub upuszczenie ciągnika skutkowało rozruchem lub wygaszeniem. 

Jeden z elementów, o którym wspominałem we poprzednim wpisie wreszcie został zaadresowany. Otóż teraz pług i oprysk ma znaczenie. Aby nasze plony były lepsze można sobie ustawić w opcjach, aby koniecznym było co jakiś czas spulchnić ziemię, a dodatkowo stosowanie nawożenia i oprysków w różnych stadiach wzrostu roślin znacznie zwiększa plon. Gra przewiduje do trzech oprysków, gdzie każdy poprawia wydajność o 30%, a orka dodaje kolejne 10%, zatem możemy uzyskać dwa razy większy plon, kiedy zainwestujemy w tym elemencie rozgrywki. Brawo Giants!

Na pochwały zasługuje również zakładka "Pomoc", która jest bardzo rozbudowana i dogłębnie wyjaśnia tajniki mechanizmów rozgrywki. Po zapoznaniu się z nią zdałem sobie sprawę, że teraz to już nie tylko sianie i koszenie, ale cała masa innej pracy, jeśli chcemy, aby nasze gospodarstwo się rozrastało i przynosiło zyski. Przyznam szczerze, że byłem tym bardzo zaskoczony in plus. 

Ostatnim punktem, który chciałem poruszyć to maszyny. Ta edycja gry oferuje ogromną ilość maszyn i sprzętu, co bardzo cieszy, bo jest w czym wybierać, a dodatkowo wydaje się, że wybór wewnątrz poszczególnych kategorii jest większy. Samych ciągników jest ogrom. Dodatkowo teraz wiele pojazdów ma moce silniki, więc można w nie śmiało inwestować. Giganci zdecydowali się także wprowadzić pewien element urozmaicający rozgrywkę w tym obszarze. Otóż teraz maszyny się zużywają, co skutkuje tym, że ich wartość spada, a koszty utrzymania rosną. Trzeba zatem, co jakiś czas, analizować nasze fundusze i sprawdzać, czy aby na pewno utrzymanie pewnego ciągnika wciąż nam się opłaca, czy może lepiej go sprzedać i zakupić nowy. 

Wiadomo, że maszyny nie są tanie, a praca na roli to ciężki kawał chleba, zatem twórcy pomyśleli, że nie każdego będzie szybko stać na nowy, lepszy sprzęt. W tym roku możemy wypożyczać maszyny za dużo mniejszą opłatą. Zatem, jeśli czujemy potrzebę zmian na polu, można wypożyczyć sprzęt do innego rodzaju upraw i jednocześnie go przetestować przed finalnym zakupem. Oprócz wypożyczania, zakupiony sprzęt możemy modyfikować dodając do niego nowe elementy jak dodatkowe koła, inny kolor, czy większą moc silnika. 

Jeśli chodzi o trzodę to nowością są świnie. W tym roku położono również większy nacisk na hodowlę. Aby zwierzęta przynosiły nam zysk trzeba się przy nich trochę napracować. Świnie mogą się rozmnażać, ale tylko wtedy, kiedy zapewnimy im dobre warunki. To samo z krowami czy owcami. Dodatkowo uzyskujemy z nich nawóz, który służy to użyźniania pól. 

Jak widzicie zmian jest wiele. Zapewne kilka rzeczy odkrytych zostanie dopiero po kilkunastu godzinach spędzonych na farmie, ale już teraz można chyba wyrokować, że gra stanowi duży krok naprzód względem poprzedniczki. Widać, że gra Giants Software wie, w którą stronę chce iść i mam nadzieję, że kolejna edycja, która pewnie pojawi się w 2018 roku przyniesie jeszcze więcej nowości. 

PS. Trzeba pamiętać również o grze wieloosobowej, która oferuje nawet więcej frajdy, niż kariera. Razem ze znajomymi z mieszkania obok w bloku 20-piętrowym można oddać się wiejskiej pasji bycia farmerem. 

Osobiście polecam grę wszystkich niezdecydowanym lub chcącym spróbować czegoś nowego. 

Tagi: Farming Simulator 17

Oceń notkę
+ +7 -

Oceń profil
+ +37 -
LukeSpidey
Ranking: 548 Poziom: 47
PD: 14360
REPUTACJA: 3256