Blog użytkownika LukeSpidey

LukeSpidey LukeSpidey 22.08.2016, 15:47
Farming Simulator 17 - kilka luźnych myśli
591V

Farming Simulator 17 - kilka luźnych myśli

Pod koniec października wirtualni farmerzy na całym świecie odpalą swoje maszyny i ruszą na podbój rolniczego świata. Czy nowa odsłona popularnej serii farmerskiej od Giants Software spełni oczekiwania i wprowadzi wiele nowych i świeżych rozwiązań do rozgrywki?

Doskonale pamiętam jak po raz pierwszy usłyszałem o tym symulatorze w 2013 roku i pomysł wydawał mi się nad wyraz zabawny. Pomyślałem sobie wtedy, że deweloperzy już chyba nie mają pomysłów na tematy gier, ale kiedy na YouTube obejrzałem kilka filmików z rozgrywki gra, pomimo swoich założeń, wydała mi się interesująca. Swoją przygodę zacząłem z wersją na Xbox 360, a potem przyszła kolej na odsłonę zatytułowaną "Farming Simulator 15" na PS4. Na wirtualnym polu spędziłem setki godzin, a i tak nie zdołałem poznać wszystkich elementów rozgrywki. 

Wiadomość z E3 2016 o nowej odsłonie gry bardzo mnie ucieszyła, ale jednocześnie zmartwiła. Gra, choć bardzo dobra w swojej kategorii to jednak pozbawiona wielu elementów, które według mnie, wyszłyby serii na lepsze. Giants Software co chwilę prezentuje nowe elementy rozgrywki. Wiemy, że w grze będzie ponad 200 maszyn od znanych już wcześniej, ale i nowych producentów. Zaprezentowano również pierwszą mapę - Goldcrest Valley, położoną w USA. Podobno rozmiarem swoim ma być większa od Bjornholm oraz Westbridge Hills razem wziętych. Nie wiem, czy kierunek "wielkość" to dobra decyzja. Wolałbym, żeby deweloperzy skupili się na nowych elementach rozgrywki i usprawnili już te istniejące. 

Z nowości w grze mamy mieć zupełnie nowy system misji. Tym razem nie będziemy jechać w konkretne miejsce, jeśli wyrazimy chęć wykonania zadania z tablicy ogłoszeń, lecz misje będą dostępne na wszystkich polach, które nie będą należeć do gracza. Zatem, jeśli jakieś pole nam wpadnie w oko i będziemy chcieli je kupić to najpierw możemy na tym polu wykonać kilka zadań dla obecnego właściciela, a jeśli zakończymy je powodzeniem to otrzymamy zniżkę, kiedy zdecydujemy się na jego zakup. Trzeba przyznać, że to bardzo ciekawy pomysł. 

Z innych nowości dostaniemy też nowe uprawy (m. in. słoneczniki, soję), a także możliwość interakcji z mniejszymi firmami działającymi na naszej mapie. Trudno powiedzieć dokładnie co się będzie za tym kryło, ponieważ informacja ta jest tak ogólnikowa, że nie zdziwiłbym się, jeśli były to tylko bełkot marketingowy. Otrzymamy również możliwość pokierowania farmerką (jest takie słowo w ogóle?), ale nie uważam tego za element, który przyczyni się do większej sprzedaży gry. 

Poniżej prezentuję listę życzeń, które chciałbym, aby się znalazły w nowej wersji gry. Skupię się tylko na tych najważniejszych: 

  • pominięcie cyklu nocy - w grze nasze plony dojrzewają w ciągu kilku godzin w zależności od ustawień czasu gry, ale w moim przypadku odbywało się to głównie w nocy. W związku z tym za każdym razem, kiedy przyśpieszałem czas musiałem czekać te 3-4 minuty. Niby nic, ale dodajmy sobie kilka cykli dniowych i się trochę czasu nazbiera na nie robieniu niczego. Opcja zupełnego pominięcia nocy i przejścia od razu do poranka byłaby miłym ułatwieniem.
  • oprysk zwiększa plony - w grze możemy zastosować oprysk w celu zwiększenia plonu. Niestety funkcja ta działa bardzo dziwnie, ponieważ wystarczy, że spryskamy ziemię przed obsiewem, aby zapewnić większy plon. Powtórne wykonanie oprysku na posianym już polu nie zwiększy ponownie plonu zatem wiele maszyn, które do tego służą są po prostu nieużywane. 
  • orać każdy może - tylko po co? Pługi dostępne w grze służą tylko temu, aby uformować sobie nowe pole lub zmodyfikować wygląd istniejącego. Po zebraniu plonu nie ma potrzeby robić podorywki, a potem zaorania pola. Wystarczy wjechać kultywatorem (a to i tak nie zawsze) lub po prostu siewnikiem. Uważam, że opcja zmuszająca gracza do zaorania pola nadałaby grze większego charakteru symulacji. Czemu umieszczać w grze pługi skoro ich użycie jest tak bardzo minimalizowane. A przecież to jeden z elementów kluczy, o którym każdy myśli, kiedy porusza temat rolnictwa. 
  • więcej prac związanych z utrzymaniem trzody - do tej pory zwierzęta gospodarcze wystarczyło nakarmić i zaścielić im legowiska słomą, aby były bardziej produktywne. Oczywiście, jeśli ktoś chciał uzyskać 100% produktywności to było to już wyzwanie. Niestety zabrakło mi innych elementów jak chociażby sprzątanie po zwierzętach czy ich transport na różne pastwiska. Mam nadzieję, że nowe zwierzęta nie będą jedyną nowością w tej materii w grze.
  • system przełączania się pomiędzy maszynami - aby przejść do maszyny wystarczy kliknąć jeden przycisk. Problem pojawia się wtedy, kiedy dysponujemy już 10 ciągnikami, a szukamy tego, który jest nam aktualnie potrzebny w daje chwili. Przeskakiwanie z maszyny na maszynę robi się wtedy męczące. Liczę, że w przyszłości pojawi się jakieś ułatwienie w tej kwestii. 
  • kup/sprzedaj pole - brak możliwości odsprzedania pola to duży minus gry. Czasami na początku naszej kariery farmera kupujemy małe pola, bo te wielkie są poza naszym zasięgiem. Kiedy się w końcu dorabiamy i przenosimy na wielkie obszary, małe pola stają się bez użytkami. Możliwość ich sprzedaży byłaby super rozwiązaniem. 
  • fizyka ziemi - ostatnio przyglądałem się jednej z odsłon Symulatora Farmy od naszych rodzimych deweloperów. To co zrobiło na mnie piorunujące wrażenie to fizyka ziemi. Kiedy maszyna najechała na bruzdę ta się ugniatała. Ślady na polu zostawały na dłużej, niż 60 sekund. Po filmiku z rozgrywki można już śmiało powiedzieć, że w tej kwestii raczej nic się nie zmieni w nowej grze, a szkoda. Popracowanie nad takimi elementami jak fizyka ziemi czy roślin na pewno byłaby czymś świeżym i sprawiłaby, że gra stałaby się bardziej atrakcyjna.
  • ruch uliczny - to chyba największa bolączka gry nie związana ściśle z rolnictwem. SI samochodów prosi o pomstę do nieba, Ich zachowanie jest tak ułomne, że czasami wyjeżdżając na drogę modliłem się aby nie trafił mi się jakiś samochód. Nie wspomnę już o tym, że czasami maszyny na wynajętym pracowniku zacinały mi się o auta, kiedy wyjeżdżały na drogę.

Powyższa lista to tylko pomysły, które najbardziej utkwiły mi w głowie. W samej grze takich elementów, które można poprawić jest dużo więcej. Do napisania tekstu zbierałem się dość długo i mam nadzieję, że Was nie zanudziłem oraz, że znajdą się chętni podzielić swoimi uwagami na temat nadchodzącej gry.   

Do następnego ...

Tagi: Farming Simulator 17

Oceń notkę
+ +2 -

Oceń profil
+ +35 -
LukeSpidey
Ranking: 532 Poziom: 49
PD: 16273
REPUTACJA: 3110