Zmodyfikowaliście Viqing-a
Modyfikacja Profilu
Kiedy zakładamy swój nowy profil na PPE jednym z jego elementów składowych był wpis „O Sobie”. Dzięki komentarzowi Sycho141 pod moim blogiem „BLOG Viqing-a można przeczytać w 7,485 sek !” uświadomiłem sobie, że w niektórych kwestiach moje spojrzenie się zmieniło. Ciężko nie modyfikować poglądów, kiedy codziennie rozbudowuje się wiedzę poprzez info, poznawanie schematów działania branży, blogi, dyskusje i Wasze argumenty. Dzięki Wam się zmieniam i zmienia się także moje spojrzenie na pasje. Różnic jest dużo, ale na szczęście opis „O sobie” jest mocno uproszczony i powierzchowny, więc tylko kilka pozycji wymaga sprostowania. Początkowo chciałem po prostu edytować wpis, ale z uwagi na to, że widniał On tam od powstania profilu i dzieliłem się nim z Wami, to gdy coś w nim zmieniam czuję się zobowiązany zrobić to oficjalnie i uzasadnić decyzje.
W dalszej części po prostu przeanalizuję wpis i dokonam modyfikacji.
Idealny moment, aby odpuścić jak ktoś ma alergię na skumulowany atak literek :)
Obecnie na profilu widnieje:
O sobie
LUBIĘ:
-
gry liniowe
-
gry POLSKIE
-
QTE
-
rozbudowany fabularnie singiel
-
1080p 60 fps (pełne HD)
-
pudełka i kolekcjonerki
-
obsesyjnie wszystko co związane z CyberPunk-iem
NIENAWIDZĘ:
-
F2P
-
mikropłatności
-
gier z samym multi
-
strategii kłamliwego marketingu
-
bezsensownych DLC
-
niedopracowanych w dniu premiery gier
-
casualowych gier i zintegrowanych z nimi akcesoriów
-
multifunkcji w konsolach (tylko GRY)
LUBIĘ:
- GRY LINIOWE
Bez zmian. Może to kwestia przyzwyczajenia, a może po prostu lubię być w grach prowadzony korytarzowo. Uważam, że gry liniowe choć skutecznie wybijają z immersji poprzez irracjonalne blokowanie swobody poruszania się, to jednak bardziej skupiają się na nakreśleniu fabuły. Poza tym programiści przy mniej rozbudowanych produkcjach mogą w większym stopniu skupić się na detalach i sprawach technicznych w grze. Potencjał maszyny można wykorzystać choćby na destrukcje otoczenia, rozbudowany gameplay, albo po prostu wyższej rozdzielczości tekstury. Dla mnie to ważne aspekty.
- GRY POLSKIE
Uważam się za patriotę i pomimo wszystko Kocham Ojczyznę i Rodaków. Uważam, że w wielu kwestiach polski dev miał ciężej od zachodnich i amerykańskich, gdzie niejednokrotnie koledzy z tych krajów mieli do dyspozycji ogromny kapitał i wsparcie ze strony sponsorów i swojego Państwa. Nasi wielokrotnie budowali imperium od totalnego zera, albo nawet na sporym minusie z ogromnymi kredytami na karku. Do tego rywalizowali na tych samych zasadach (warunkach) i tych samych rynkach zbytu. Źle ? Nie, bo po pierwsze to hartuje. Po drugie sukces lepiej smakuje kiedy droga do niego jest ekstremalnie trudna. Po trzecie udowodnili Sobie i Nam, że ciężką pracą, marzeniami, talentem i płynącą w Nas Krwią Husarii można „przenosić góry” i dokonywać rzeczy niemożliwych. Zarówno na Zachodzie jak i w Stanach można odczuć siłę patriotyzmu i wsparcia ekip przez społeczność na tych terenach. Dlaczego Nasz dev nie miałby zasługiwać na wyjątkowe traktowanie z Naszej strony. Niech poczują wsparcie Rodaków jak i my odczuwamy dumę i radość z Ich sukcesów. Przy okazji poruszanego tematu POLSKIM mistrzom kodu DZIĘKUJĘ, GRATULUJĘ i życzę dalszych sukcesów zarówno na rodzimym rynku jak i światowej inwazji :)
- QTE
:D Tak. Poważnie. Lubię QTE w grach. Do bólu mechaniczne i płytkie ? Co z tego ? Mi daje radochę, a w grach chodzi o rozrywkę.
- ROZBUDOWANY FABULARNIE SINGIEL
Lubię rozbudowane fabularnie produkcje z solidną kampanią dla pojedynczego gracza. Uważam, że bez względu na gatunek (również FPS-y) fundamentem powinien być starannie opracowany single player, bo to dla mnie główne źródło czerpania satysfakcji z gier.
- 1080p 60 fps (pełne HD)
I tutaj zmiana :) Odpuszczam i wykreślam nierealne 60 fps. Szkoda, ale widzę, że raczej ciężko będzie wprowadzić tyle klatek jako standard. Cieszy jednak coraz powszechniejsze pełne HD. Myślę, że niebawem będzie to jakość niepodlegająca dyskusji w solidnych produkcjach AAA.
- PUDEŁKA I KOLEKCJONERKI
Bez zmian. Uwielbiam tradycyjne wydania gier z wielu względów, chociaż w przypadku obecnych konsol nie widzę sensu inwestycji w tego typu dystrybucje. Co z tego, że gra na płycie, skoro i tak po instalacji czekają mnie gigabajty łatek i rozszerzeń. Jeśli w tej kwestii sytuacja się nie zmieni, to PS3 będzie moją ostatnią konsolą z edycjami pudełkowymi. Co do kolekcjonerek, to staram się inwestować w rodzime firmy :)
- OBSESYJNIE WSZYSTKO CO ZWIĄZANE Z CYBERPUNK-IEM
Choć lubię Fantasy, to jednak CyberPunk jest moim ulubionym środowiskiem gry. W tej kwestii również bez zmian. Nie muszę chyba dodawać jakie mam oczekiwania i jak liczę w tej kwestii na zbliżającą się produkcję „Redsów” :)
NIENAWIDZĘ:
- F2P
W tej kwestii jestem już nastawiony mniej radykalnie, bo wiem, że nie wszystkie F2P to P2W, ale jednak przytłaczająca większość działa bazowo w tym systemie, albo z czasem modyfikuje się i przechodzi w P2W. Śliski temat rzeka. Nie mam zamiaru go tutaj dogłębnie analizować. Ogólnie nienawiść, to może przesadzone określenie, ale jestem na NIE.
- MIKROPŁATNOŚCI
Tutaj zdecydowanie NIE. Nienawidzę tego mechanizmu generowania zysku, a w szczególności w grach AAA za które płaci się pełną kwotę przy zakupie. Dla mnie totalnie poroniony pomysł który kaleczy i zeszmaca branżę. Totalna przeginka w formie.
- GIER Z SAMYM MULTI
Tutaj zmiana i punkt do kasacji. W tej kwestii głównie przekonał mnie Titanfall. Śmieszne, bo grałem na PC, a to zdarza się wyjątkowo rzadko. Chociaż nadal podstawa to dla mnie Singiel, to jednak gry Multi w punkcie „nienawidzę”, to zdecydowanie przesada.
- STRATEGII KŁAMLIWEGO MARKETINGU
Tutaj też wypad z punktem. Chyba nawet pisałem na ten temat bloga, więc moje stanowisko w tej sprawie jest znane. Przy obecnie posiadanej wiedzy wiem, że marketing rządzi się swoimi prawami i pewne schematy działania są nieuniknione i w pewien sposób wymuszone przez konkurencję i opinie publiczną.
- BEZSENSOWNYCH DLC
Bezsensowny to jest ten punkt :) O tym czy DLC jest fajne czy nie powinien decydować nabywca i nie mnie osądzać :) To zupełnie niezobowiązujący wydatek. Co innego DLC z wyciętych fragmentów gry i na to właśnie zamienię ten punkt. Tutaj moje podejście podobne jak w punkcie z mikropłatnościami.
- NIEDOPRACOWANYCH W DNIU PREMIERY GIER
A jest w ogóle ktoś kto takie gry lubi ? No właśnie. Kolejny punkt w którym ciężko zlokalizować sens, ale go zostawię. Zostawię po to, aby podkreślić swój sprzeciw, bo to na dzień dzisiejszy chyba główny problem i ostatnio istna plaga wśród premier tytułów AAA które powinny być wzorem jakości, a często jest wręcz odwrotnie.
- CASUALOWYCH GIER I ZWIĄZANYCH Z NIMI AKCESORIÓW
Kasacja, bo w przypadku gier na konsole to już rzadkość, a znienawidzone „akcesoria” wymarły śmiercią naturalną wraz z początkiem tej generacji i niech tak zostanie :)
- MULTIFUNKCJI W KONSOLACH (TYLKO GRY)
Zostawiam. Tutaj chyba wszystko jasne.
Pojechałem z tematem powierzchownie, ale tak naprawdę, to z każdego punktu można by stworzyć osobny blog. I tak wpis jest za długi i dostatecznie uciążliwy. Wymęczyłem, ale teraz z czystym sumieniem mogę wprowadzić poprawki w profil.
Dzięki Sycho141 za uświadomienie i motywację do tego bloga.
Dzięki Wam za przeczytanie, za wszystkie dyskusje, argumenty i krytykę. To Wy jesteście moją „łatką stabilizacji systemu”. Modyfikujecie moje spojrzenie i wiedzę w zakresie branży gier i nie tylko :)
Na koniec finalny wpis który w tej postaci wędruje na profil:
O sobie
LUBIĘ:
-
gry liniowe
-
gry POLSKIE
-
QTE
-
rozbudowany fabularnie singiel
-
1080p (pełne HD)
-
pudełka i kolekcjonerki
-
obsesyjnie wszystko co związane z CyberPunk-iem
NIENAWIDZĘ:
-
F2P - P2W
-
mikropłatności
-
Wyciętych DLC z pełnej wersji gry
-
niedopracowanych w dniu premiery gier
-
multifunkcji w konsolach (tylko GRY)