SKLEP

Blog użytkownika Gomlin

Majkelx88
Gomlin Gomlin 11.04.2018, 21:41
Czy/Kiedy Skorpion pokaże Pazur?
610V

Czy/Kiedy Skorpion pokaże Pazur?

Siemka!
Dzisiaj nie kulturalny piątek ale myślę, że blog będzie tak samo kulturalny, zarówno z mojej strony jak i z Waszej w komentarzach.Temat do przegadania - ciekawskich moich dyrdymałów zapraszam do środka.

WSTĘP


Słowem wstępu, chciałbym zaznaczyć, że nie będę w blogu brał pod uwagę żadnych cyferek obliczeniowych oraz nie będę robił sprzętowych rozpisek. Po pierwsze nie znam się na tym a po drugie, nie to jest celem tego bloga. Będę się starał przedstawić sytuację tak jak sam wszystko pojmuję ( czyli na chłopski rozum). W związku z tym może się okazać, że doszedłem trochę błędnie do jakiegoś wnioski - wtedy można ( a nawet trzeba! ) mnie poprawić ale też bez trollowania i innych wojenkowych akcji.

 

 

OBECNA SYTUACJA


A teraz przejście do głównego tematu bloga. Jak sam tytuł wskazuje - chciałbym tutaj się skupić na Xboxie ale oczywiście nie obejdzie się bez porównań do kontr-obozu, jednak zaznaczam, że nie atakuje tutaj Sony ;)

Xbox One X jest na rynku od 7 listopada 2017 roku, czyli na obecną chwilę 5 miesięcy. Na początku czytałem wiele krzyków typu, że najpotężniejsza konsola do indyków, gdzie są te super graficzne gry itp. Po pięciu miesiącach sytuacja w sumie nie wygląda inaczej. Owszem, faktem jest to, że zdecydowana większość gier multiplatformowych działa/wygląda lepiej niż na będącym już jakiś czas na rynku PROsiaku. Faktem jest również to, że różnice te nie są jakoś specjalnie kolosalne. Owszem bardziej stabilne klatki, trochę wyższa rozdziałka, cienie, wyrównania ząbkowania itp Nie można jednak tego nazywać jakąś kolosalną odskocznią między obiema platformami. Inaczej sprawa wygląda trochę przy grach z dopiskiem Enhanced. Tutaj mamy już rzeczywiste polepszenia względem niebieskiej konkurencji a czasami nawet mamy różne opcje graficzne pozwalające wybrać między natywnym 4K a polepszeniami graficznymi itp.

[ Przykład ustawień graficznych z Rise of the Tomb Raider ]

 

I muszę przyznać, że w RotB przy ustawieniach graficznych na "wzbogacone efekty wizualne" gierka naprawdę ładnie się prezentuje w porównaniu do PROsiaczka ale będąc szczerym nie są to też zmiany z efektem "WOW ale to wygląda". Powiedzmy, że można powiedzieć widocznej różnicy i poprawie bez zbędnych analiz i wpatrywania się w obraz TV z odległości 5 cm...

I tak też jest z innymi grami (zwłaszcza multiplatformami). Moim zdaniem jednak Skorpion nie pokazał nam jeszcze swojego pazura. Najlepiej prezentującą się grą na XOX jest według mnie FM7 ale uważam, że jeszcze nie była to gra tworzona typowo pod XOX. Super też się prezentują  czwarte Gyrosy ale tutaj działa raczej powalająca magia HDRu, a nie o nim teraz mowa. 

 

 

SKORPION, SKORPION, POKAŻ PAZUR


No właśnie i tutaj nasuwają się 2 pytania: 

1) Czy XOX pokaże swój pazur mocy?

2) I jeśli tak, to kiedy?

Wedle moich rozmyślań ( i też nadziei) odpowiedzi są następujące:

(1) Myślę, że tak, pokaże ( a w zasadzie musi!). Zgodnie z krzykiem wielu osób z internetu mam nadzieję, że  ta moc nie zostanie zmarnowana na indyki. Oczywiście jest w tym dużo przesady ale na pewno każdy wie o co mi chodzi. Wszak nie po to konsola mianuje się najpotężniejszą by jechać na równi z konkurencją i tylko "poprawiać" tytuły, które wychodzą.

Skoro jest dość spora różnica techniczna a Skorpiona chwali wiele studiów to czekam w końcu na tytuł który wywoła u nas prawdziwe "WOW!" I teraz spoglądam na wewnętrzne studia. Dlaczego? To chyba oczywiste. Z reguły każda kolejna gra multiplatformowa z biegiem czasu istnienia konsoli na rynku, są coraz to "ładniejsze". W tym przypadku nie uświadczymy tutaj nigdy tego efektu choćby z prostych przyczyn:

- Studia wewnętrzne skupiają się w 100% na jednej platformie przez ten sam czas (a nawet dłuższy) niż studia robiące gre na multi. A większa ilość czasu = dopracowanie/dopieszczenie graficzne danego tytułu.

- Nikt tak nie zna platformy danego obozu jak studia wewnętrzne. Zatem zarówno panowie od Gran Turismo, God of War'a czy Gyrosów i Forzy to mistrzowie kodu w swoich obozach i potrafią cuda. 

[ A jaki efekt można osiągnąć na sprzętowo sprzętowo sprzęcie u niebieskich ? No cóż... ]

[ Jak ja widzę Horizona z PS4, to czasem oczy przecieram ze zdumienia... ]

 

I własnie cuda, które tworzą studia wewnętrzne dają nadzieję na meritum całego bloga, czyli to, że Skorpion w końcu pokaże pazur. No dobrze a ktoś spyta - a dlaczego do tej pory takowej gry nie ma? No cóż popatrzmy na cyferki ( te czasowe):

Jak wspomniałem XOX wyszedł pod koniec 2017 roku. Same Devkity zostały prawdopodobnie  wysłane developerom na przełomie 2015/2016 roku. Zatem to stosunkowo bardzo krótki okres nawet do chwili obecnej. Jak każdy z nas wie, obecnie duże gry AAA powstają w 3 a nawet 4 lata. Może nie jest to minimalny ale na pewno optymalny czas dla wysokojakościowej gry (pomijam bugi premierowe...).

(2) I w tym momencie mamy niejako odpowiedź na drugie zadane przeze mnie wcześniej pytanie. Kiedy?

A mając na uwadze fakt ile czasu potrzeba do powstania takiej gry, to myślę że na teraźniejszym/przyszłym E3 możemy się spodziewać pierwszych zapowiedzianych bomb, które zrobią prawdziwe WOW. A same gry mogą mieć premierę za rok,  a inne może 2-3  lata w zależności od fazy projektów.

No dobra, a dlaczego nie promowano zapowiedzi gier na E3 ujawniającym Project Scorpio czy rok później na jego premierze? Przecież to gry sprzedają system. To prawda i taki krok może się wydawać dziwny. Nachodzą myśli  czy zieloni mają zamiar wydać tytuły, które powalą tak jak graficznie obecnie powalają exy od Sony. Myślę, że mają i będą to mocne tytuły, które pokażą prawdziwą moc Skorpiona.

Phil wspomniał jakiś czas temu, że prawdziwe bomby są obecnie w produkcji ale nie chce nic mówić bo jest na to za wcześnie. A wszyscy wiemy jak skończyło się pokazanie  we wstępnej fazie produkcji choćby takiego Scalebound....

 

[ Gra zapowiadała się naprawdę super, jako ex.... ]

 

Na boku pozostawiam zarówno oficjalne jak i nieoficjalne przyczyny skasowania tego projektu. Kolejnym faktem jest jednak to, że MS po anulowaniu tego projektu ( i nie tylko... ale to nie  temat tego bloga ) doszedł do słusznego wniosku, że nie ma co się spieszyć z zapowiedziami gier. Zbyt wczesna zapowiedź budzi w graczach nadzieje a co więcej wielkiego krzyku "KIEDY PREMIERA??!!" A im dalej w las tym więcej gier. Panowie w garniturach rozkładają ręce do czasu aż wymuszają daty premiery/szybszych prac na grą by uspokoić wygłodniały tłum. Developerzy są poganiani i zaczyna się praca byle ja, byle szybko a efekty tego mogą być marne... Zatem myślę, że to dość rozsądne a przy tym podczas pierwszej prezentacji nowej gry może być osiągnięty bardzo duży efekt zaskoczenia w pozytywnym tego słowa znaczeniu 

 

PODSUMOWUJĄC...


No cóż i tak dojechaliśmy ( a przynajmniej ja dojechałem) do podsumowania tych moich rozmyślań. Co można więcej dodać na zakończenie ?  MS ma swoją strategię i widać, że kurczowo się jej trzyma. Ostatnie dwa wydania E3 nie przyniosło nam nic bombowego w temacie nowych gier. Przez ten czas zieloni skupili się na wprowadzeniu na rynek Skorpiona i jego promocji bez pomocy gier. Wszystko opierało się na nagłaśnianiu mocy oraz rozwiązań technicznych takich jak Wstezna kompatybilność z pierwszym klockiem czy polepszanie gier we wstecznej z X 360. I myślę, że ten czas promowania sprzętowo-programowego czas zakończyć a wypuścić na świat pierwsze zapowiedzi gier, które naprawdę graficznie pokażą pazur. Mam taką nadzieję, że słowa o najsilniejszej konsoli sprawdzą się w praktyce a jeśli nie...no cóż to uznam to wszystko za największe robienie z graczy balonów ever.



PS: 

Zaraz zaraz ale tutaj jest mowa o tym, że mają powstać gry typowo pod XOX, które pokażą niespotykaną dotąd grafę itp. Co więc z XO i XOS? Przecież potężna graficznie gra nie może nawet w dużo niższej rozdziałce śmigać na pierwszakach - a przecież wszystkie gry miały być kompatybilne wstecz! WSZYSTKIE...

No cóż opcje są dwie:

Albo MS puścił brzydkiego bąka i zatuszował go gadką o tym, że każda gra będzie kompatybilna a w rzeczywistości pojawią się gry tylko pod XOX ( to z resztą dałoby największe pole do popisu devom)

Albo gra będzie działała na każdym sprzęcie, jednak najzwyczajniej będzie brzydka ( w porównaniu z XOX) . No i słowo działała będzie tu kluczowe bo jest całkiem spore prawdopodobieństwo dużo gorszego działania jeśli o płynność chodzi itp. Działać, zadziała ale możemy być w sytuacji, w której nie będziemy chcieli widzieć tej "działającej" gry na Fatkach i S-kach.

 

No cóż będzie jak będzie - najbliższe E3 okaże się kluczowe - czy pokażą chociaż jedną zapowiedź jakieś bomby. Ja trzymam kciuki. Z resztą to ostatnia chwila by to zrobić - bo jak wiadomo, mamusie oszukasz, tatusia oszukasz a życia nie oszukasz! A życie jest takie, że to exy sprzedają sprzęt...

PS2:

Zapraszam do komentarzy :) 

 

Pozdr  Gom

 

Tagi:

Oceń notkę
+ +23 -

Należę do rasy starożytnych smoków
Oceń profil
+ +132 -
Gomlin
Ranking: 24 Poziom: 73
PD: 49904
REPUTACJA: 29409
Miesięcznik PSX Extreme