SKLEP

Blog użytkownika repip

repip i jego literki
repip repip 03.02.2018, 21:33
Retro Rozmaitości | Styczeń 2018
486V

Retro Rozmaitości | Styczeń 2018

Witam! Zapraszam do pilotażowego odcinka retrorozmaitości, czyli newsy, ciekawostki i inne zagwozdki z szeroko pojętego świata starych gier.

Jak już się rzekło własnoręcznie postanowiłem rozruszać nową inicjatywę. Nie jest tajemnicą, że prowadzę stronkę retronagazie.eu na naszym facebooku i twitterze publikuje od czasu do czasu w formie newsa różne rzeczy, Postanowiłem co miesiąc zbierać dla Was ciekawostki w jedną spójną całość, nie chciałbym by była to forma stricte informacyjna, ale by zachęcała również do dyskusji, zobaczymy jak to koniec końców wyjdzie. ppe nowinkami stoi, ale moze znajdzie się miejsce dla sprzętów często starszych niż większość użytkowników. Lecimy!


Sams Jurney, wielka premiera na C64

W święta w wersji cyfrowej, a w styczniu również w bogatej wersji fizycznej na Commodore 64 wyszedł ze stajni Knights of Bytes wyglądający obłędnie platformer Sam’s Journey. Aż nie chce się uwierzyć że to odpali się na C64! Kolorowa grafika, ładnie wyglądające poziomy, zmiana wyglądu bohatera i ciekawe mechanizmy, oj niejedna gierka indie dziś nie ma startu do tego co się tam wyprawia, a do tego dźwięki SIDa pieszczą ucho przyjemnie. Koniecznie zobaczcie filmik, a tych bardziej dociekliwych zapraszam na stronę producenta, gdzie znajdziecie również fotki z wersji fizycznej. Że też ci ludzie potrafią tyle z tego sprzętu wykrzesać, ciekawe czy przy tworzeniu Komody jej twórcy brali takie gry pod uwagę.


Gruby Duke otwiera wieko spęczniałej trumny

Firma Hyperkin (ci od Retrona 5), postanowiła wskrzesić kolosalnego pada z pierwszego Xboxa, tzw Duke’a, ma on być dostosowany do standardów XboxaOne i PC. Zachowana zostanie jego nieporęczna bryła, która chyba tylko w US of A się spodobała. Gdzie tu retro? A no jest okazja do pogadania o klasycznym padzie do X’a. Sam pad bardzo szybko został wypchany przez tzw. „S’kę”, czyli jego mniejszą wersję, która pierwotnie miała trafić tylko na rynek japoński (bo w odróżnieniu od ogromnych amerykanów, Azjaci mają malutkie… rączki i Bill G. zrobił im pady na ich miarę). Koniec końców cały świat mógł grać na S’kach, ja sam osobiście gram na niej i wydaje mi się, że nie bez przyczyny olbrzymi Duke został wydalony z włości Microsoftu jeszcze za życia Xboxa. Poniżej zapodaję bardzo ciekawy filmik z oficjelami MS'u, gdzie toczy się dyskusja dot. Duke’a, a winny się tłumaczy.


Mistrz boksu wirtualnego

Podczas eventu Awesome Games Done Quick człowiek o ksywce Zallard1 przeszedł symultanicznie Punch Out’a z NESa i SNESa na jednym padzie podpiętym pod dwie konsole w nieco ponad 20 minut. Wykazał się cholernie dużą koordynacją i wyczuciem czasu przy okazji skutecznie wykorzystując opcje gry. Koleś ma niezłego skilla, bo nie dość że dwie gry na raz przechodził, to jednaą z nich na padzie do którego nie przywykł, co podobno było dla niego jednym z problemów. Recenzję Iva tytułu z NESa znajdziecie tutaj, zaś opis serii autorstwa Jany tutaj, zapodałbym Wam bardzo chętnie filmik z całości materiału który do niedawna śmigał po internetach, ale jakiś ważny kutas go skasował (czyżby słynna polityka Nintendo typu – filmiki na yt naszych gier to zUo!?).


BanjooMario 64

Kilku zapaleńców (Trenavix, Waschpenner i Shyguyhex) przy użyciu narzędzia SM64Paint stworzyło mix Banjo-Kazooie i Super Mario 64 z N64. Pierwszy level jest już grywalny i wygląda niesamowicie. Sami twórcy odgrażają się, że jeżeli będzie duży odzew to będą kontynuować prace. Patrząc na filmik kibicuję ludziom odpowiedzialnym za pracę w SM64Paint i życzę w przyszłości również oryginalnych projektów a nie tylko „recyklingu”, choć przyznać muszę, że to odzysk bardzo piękny.



Psytronik Software, a sprawa Trevora Storey

Trevor Storey to bardzo zapracowany człowiek, razem ze swym teamem tworzy świetnie zapowiadające się produkcje na Commodore 64, tak produkcje bo jedna gra na raz to za mało! Jego Organism oraz Legend of Atlantis właśnie wskoczyły na ostatnią prostą i gnają w stronę światełka w tunelu (w międzyczasie gdy to pisałem autor potwierdził koniec prac nad Organism). Całość wyda Psytronik Software, które pięknie wydaje boxy o czym możecie się przekonać z naszej galerii z nory Borsuka. Wygląd boxów do gier Trevora został właśnie upubliczniony, podziwiać należy szczególnie okładkę w klimatach Aliena. Po wszystkim możecie odwiedzić tubę, gdzie te gry są pokazane w ruchu na trailerze.


Nintendo przed wynalezieniem koła

Florent Gorges, który zabrał się za spisanie (niestety tylko po francusku póki co) historii Nintendo opublikował zdjęcie mające przedstawiać siedzibę Big N z 1889 roku. Ponad 100 lat! Jak na biznes „rozrywkowy” to sporo. Oczywiście wtedy Mario nie był tam na etacie, firma parała się różnymi sposobami na biznes, ale sukces zawdzięczała produkcji kart do gry Hanafuda. Sam budynek (a przynajmniej jego część) istnieje do dziś, amatorski film z 2007 roku z środka budynku gdzie nadal wiszą pozostałości tamtych dni można zobaczyć tutaj.


Kolosalny OST

Czasem z tych wszystkich odgrzanych kotletów na najnowsze systemy skapnie coś dobrego i dla retrogracza. Już tuż tuż za rogiem słychać potężny krok kolosów zmierzających w wygładzonej wersji na PS4. Nie będę się jednak rozwodzić nad nowymi szatami klasyka z PS2 – Shadow of the Colossus, powodem popełnienia tej notki jest planowane wydanie OST do tej gry na dwóch winylach! Ekipa z iam8bit się nieco spóźni i wszystko trafi dopiero po premierze gry do obiegu, ale jeśli ktoś zakochał się w tej muzyce lub ma żyłkę kolekcjonera to już powinien szykować swoje 40 dolców na ten łakomy kąsek. Coś czuję że niedługo będzie to biały kruk na aukcjach, a z resztą na bok januszowe rozważania, popatrzcie po prostu jak to pięknie będzie wydane.


Stary-nowy Capcom w tęczy

Ktoś pamięta Mighty Final Fight z NESa/Pegasusa? Ja się swego czasu sporo w niego zagrywałem, kawał dobrej chodzonej bitki to był. Potem gatunek beatem’up mi się przejadł, ale my nie o tym! Teraz trzech magików połączyło siły (Sanchez, wspomagany graficznie przez ER i muzycznie przez n1k-o) by wydać port na ZX Spectrum 128k, całość wygląda na bardzo dopieszczoną produkcję pełną detali które robią wrażenie. Z tego co informuje Zbigniew Zieliński (autor filmiku poniżej) zmieniono w bitce Capcomu nieco system walki by go dostosować do Spectrusia, co jest akurat dobrą wiadomością, jeśli się to sprawdza w praniu to czemu nie. Mój gumiak niestety nawet gdyby był już sprawny to by tego nie uciągnął ;/


Retro ranking

Strona „the great setup” opublikowała ranking 75 najlepszych anglojęzycznych stron o retro graniu. Brano pod uwagę bezduszne cyferki wynikające z google analytics i im podobnych, cały ranking można podejrzeć pod tym linkiem. Mimo pisania materiałów w języku Chopina uważam, że RnG powinno mieć pierwsze miejsce, a wniosek jest jeden – lista kłamie! Swoją drogą ciekawe czy komuś chciałoby się zrobić taki ranking Polskich stron o retro. Jacyś chętni?


No to kończymy na dziś. Wydaje mi się że każdy znalazł coś dla siebie, nie ma tygodnia bez zapowiedzi czegoś na 8bitowe kompy, więc materiałów będzie zawsze pod dostatkiem, wręcz przeprowadziłem selekcję by nie zamieszczać wszystkiego i ograniczyłem się do najciekawszych wątków. Pozdro!

Tagi: oldschool retronagazie.eu

Oceń notkę
+ +25 -

retronagazie .eu
Oceń profil
+ +122 -
repip
Ranking: 19 Poziom: 76
PD: 55422
REPUTACJA: 34407
Miesięcznik PSX Extreme