SKLEP

Blog użytkownika Maciej2801

Maciej2801
Maciej2801 Maciej2801 30.04.2018, 17:35
Q & A do Flying Wild Hog - odpowiedzi na pytania użytkowników
364V

Q & A do Flying Wild Hog - odpowiedzi na pytania użytkowników

Odpowiedzi na wasze pytania

majster1981

Czy trzecia odsłona Shadow Warrior jest w planach? Dwie części rewelacyjne za co należą się brawa :-)

Dziękujemy :) Cieszymy się, że się podobało. Niestety w tej chwili nie możemy ujawnić żadnych planów dotyczących Shadow Warriora i jego przyszłości.

bigbird

Dlaczego konsolowi gracze zostali olani i nie dostali pudełkowej wersji Shadow Warrior 2?

Nie zostali olani - pudełkowej wersji Shadow Warrior 2 na konsole nie było nigdzie, poza bardzo krótką linią limitowanych gier sprzedawanych przez zafiliowaną z Devolver Digital (nasz wydawca przy SW) firmę Special Reserve, dostępną jedynie wysyłkowo. Wydawca przekalkulował i uznał, że wersje fizyczne nie mają sensu. I my się z nim generalnie zgadzamy.


Zdun


Dlaczego review territory r.i.p ? Jak było pracować z tym wykretem i zakrętem Miłoszem ?

Oj, to jest temat na dłuższą rozmowę, a do tego temat wielokrotnie tłumaczony ;) W dużym uproszczeniu Canal + nie był zainteresowany utrzymywaniem kanału o grach, bo gry ich zdaniem były i są mało ważne. Zobaczcie kto teraz się śmieje ostatni (przez łzy)? A z Miłoszem pracowało się doskonale - to profesjonalista w każdym calu i jestem przekonany że w życiu nie powie tego samego o mnie ;)

O shadow warrior 2 - Dlaczego na konsolach to było takie zbudowane (przynajmniej na PS4) w dniu premiery ? Jakieś problemy z portem ?

Nasza firma specjalizuje się w grach pecetowych, nasz szef zdecydowanie woli grać na pecetach, a nasz engine był oryginalnie pisany właśnie pod pecetową architekturę. Stąd sporo problemów przy przenoszeniu jej na konsole. Dla pocieszenia powiem, że mamy już nową wersję enginu ;)

Athius

Co za zbieg okoliczności bo właśnie nabyłem dwie części Shadow Warrior'a:) Czy macie w planach jakieś nowe IP?

Jak bardzo bym nie chciał ujawnić planów naszej firmy na najbliższe lata, tak absolutnie nie mogę :)

KomandoRumianek

1. Czy FWH planuje w przyszłości się rozrastać? Jeśli tak, to w jakim wymiarze i jakich umiejętności bedziecie szukać w potencjalnych kandydatach? (czyt. szukam pracy lol)

You know nothing John Snow :) Nasza firma jest właśnie w chwili wielkich zmian. Już niedługo damy znać co dalej, ale tak, zamierzamy się rozwijać i zamierzamy rosnąć. Oznacza to, że będziemy najmować nowych ludzi.

2. Czy macie ustawki branżowe? Tzn czy są ustawki na flaszkę z CPR i People can fly/Epic Polska? Jeśli są to kto odpada pierwszy?

Polska branża gamedevowa trzyma się razem, więc spotykamy się często przy różnych okazjach. Nie ma jakichś konkretnych “ustawek” pomiędzy poszczególnymi studiami, po prostu czasem wpadamy na jedną imprezę, albo do jednego pubu.

3. Czy istnieje szansa na współpracę z People can fly/Epic Polska? Co powiedzielibyście na crossover Shadow warrior - Painkiller?

Raczej nie ma takiej szansy. Jesteśmy osobnymi bytami, związanymi z innymi podmiotami i zajmującymi się innymi, autorskimi projektami. Ale nie da się ukryć, że crossover Shadowa z Painkillerem mógłby być fajny.

4. Po rewelacyjnym wskrzeszeniu SW wydajecie się wymarzonym kandydatem do odświeżania oldskulowych FPS. Jeśli nie ma mocy na współpracę z PCF, czy istnieje szansa żebyście przejęli IP Painkillera?

Nie :) Nie mamy takich planów i nie mamy też na to ochoty. Chcemy robić swoje rzeczy, a nie tylko odtwarzać

5. Czy będzie dalej się skupiać na FPSach czy myślicie nad pójściem w innym kierunku?

Dalej chcemy robić FPSy, ale nie zamykamy się na robienie gier pokazujących świat z innej perspektywy. Natomiast na pewno nie zamierzamy odejść od gier akcji.

6. Ok prosto z mostu. Co dalej i kiedy?

Soon… :D

veteranus

Ile czasu dziennie potrzeba, żeby średnio ogarnięty przeciętniak ogarnął 3D/2D, programowanie?

Rozumiem, że chodzi tu o dwie sprawy, czyli programowanie oraz o tworzenie grafiki 2 i 3d. W tym pierwszym przypadku, to wedle mojej wiedzy programować nauczyć się można i w 3 miesiące (na przykład Kodołamacz robi teraz taki bootcamp dla gamedevów - go google). A tworzenia grafiki? To zależy od utalentowania i nakładu włożonej pracy, ale znajoma która chciała zostać 3D Artist (czyli takim artystą-technikiem, który tworzy trójwymiarowe obiekty do wykorzystania w grach) nauczyła sie tego w mniej więcej rok.

Spontan69

Jak to jest z dewelopingiem w Polsce? Mianowicie ile trzeba mieć gotówki by realnie stworzyć coś takiego jak Shadow Warrior, ilu ludzi tworzyło gre? Czy istnieją naciski co do terminu przez wydawców jakie są ich oczekiwania? Jakie są różnice finansowe między wydanie gry na płycie a w dystrybucji cyfrowej?

Shadow Warrior 2 był robiony przez zespół grubo ponad 100 osób, przez 3 lata. Kosztów nie podam, ale idą w miliony złotych. Czy istnieją naciski? No oczywiście że istnieją, bo skoro developer zobowiązuje się do zrobienia czegoś w określonym czasie, to jeśli się nie wywiązuje, to wydawca ma prawo go o to cisnąć. Nasz wydawca przy Shadow Warrior 2, Devolver Digital, to po pierwsze troszkę specjalny wypadek, bo nie jest podobny do żadnego innego (to bardziej nasi przyjaciele, niż tylko partnerzy biznesowi), a po drugie miał sporo cierpliwości. Na końcu jednak wszelkie decyzje podejmowaliśmy razem.

A różnice to oczywiście koszta. Wydanie gry fizycznie jest cholernie drogie i przez to mało opłacalne.

vorimenn

Czy studio będzie z czasem w przyszłości celować w wysokobudżetowe produkcje (AAA)?

Czas pokaże. Ambicje mamy bAAArdzo duże :)

ATeciak

Gdybyście mogli stworzyć kolejną część znanej, dziś niestety zapomnianej serii, to była by to?

Duke Nukem albo Blood. Blooda chciało robić pół firmy. Drugie chciało Duka.

Co twoim zdaniem składa się na doskonały shooter? (I dlaczego jest nim Half Life 2) ;)

Dobry shooter składa się z świetnego movementu, doskonale zaprojektowanego i wykonanego arsenału, przemyślanych przeciwników i dobrze zaprojektowanych poziomów. Jeśli jest multiplayerowy to potrzebny jest jeszcze odpowiedni balans.

Igor Chrzanowski

Ja się tylko pytam... Czy będzie JUJU 2? Pierwsze JUJU było mega fajne, zrobiłem 100% trofików na PS3 i kupiłem też w pudełku na PC. Taka gierka na Switcha idealnie by pasowała!

W Hogach zostało już stosunkowo niewiele osób odpowiedzialnych za Juju, a na pewno nie ma już nikogo z “kierownictwa” Juju. Więc szanse na Juju 2 oceniam na 0.01%

Maciej2801

W zeszłym roku Gearbox zapowiedział swe plany co do wydawania gier i prac. Szukają studia które mogło zająć by się księciem, przygody Lo Wanga wyszły wam zajebiście. Nie myślicie, aby jedno polskie studio pomogło powrócić byłym shooterom 3D Realms do chwały na jaką zasługują ?

A ja wcale nie jestem przekonany, czy chcielibyśmy pracować z Gearboxem. To moja prywatna opinia, ale generalnie nie mam zbyt dużego szacunku do decyzji przez nich podejmowanych.

Zresztą - niedługo ujawnimy parę informacji związanych z wielkimi zmianami w naszej firmie :)

Skąd pomysł, aby Shadow Warrior 2 był mechanicznie bardziej podobny do Borderlands aniżeli do zwykłych shooterów ?

Bo nasz szef jarał się Diablo 3, a oprócz tego lubimy looter-shootery.

Jakie są wasze plany na przyszłość ? W jakich grach czujecie się najlepiej poza shooterami i platformówkami ?

Najlepiej czujemy się w strzelaninach i nie zamierzamy ich zostawiać. A jakie mamy plany, to jeszcze nie mogę ujawnić.

REALista

Jakiej ilości jakich środków odurzających trzeba było użyć, żeby wymyślić taką nazwę studia?

Okazuje się, że wystarczy trzech kolesi wspólnie grających w World of Warcraft, którzy widzą tego samego buga z latającym wieprzkiem pod Orgrimarem!

 

Chciałbym serdecznie podziękować Tadeuszowi Zielińskiemu w realizacji tego bloga.

 

W kolejnym blogu myślałem nad pytaniami dla The Astronauts, juz kiedyś próbowałem kontaktować się z Adrianem Chmielarzem, ale odpowiedź była zerowa.

Tagi:

Oceń notkę
+ +26 -

Życie bez muzyki byłoby pomyłką.
Oceń profil
+ +350 -
Maciej2801
Ranking: 9 Poziom: 81
PD: 66633
REPUTACJA: 70096
Miesięcznik PSX Extreme