Moje chaotyczne myśli zebrane do kupy...

...tylko czasu nie ma aby je spisać.

emas emas 18.11.2014, 18:33
Dźwięki 7 generacji
943V

Dźwięki 7 generacji

Gry to nie tylko świetna grafika, wciągający gameplay czy genialna fabuła. To także wspaniałe doznania dźwiękowe.  

Blogi muzyczne to dość niewdzięczny temat, gdyż kojarzą się z "pewnym konkursem", który pod koniec swego żywota nie cieszył się zbytnią przychylnością wielu użytkowników. Wrzucanie swoich preferencji muzycznych już dawno dostało zostało ochrzczone "dla punktuf", ale mimo to chcę podzielić się z wami moim zestawieniem utworów z 7 generacji, które zapamiętam na długo.

 

Tak więc zapraszam do słuchania. Choć i do czytania będzie co nieco. 

 

 

Hitman Absolution – Contracts

 

Kompozytor: Thomas Bärtschi, Peter Peter & Peter Kyed, Dynamedion

 

Przesiadka Agenta 47 na nowe konsole dla jednych świetny tytuł, prawdziwym „next genowym Hitmanem”. Dla innych gra była „zbyt inna”, gdyż odstępowała od typowych założeń serii. Brak jest tutaj podziału na misje/zlecenia, większy nacisk położony został na fabułę a gra bardziej stała się "filmowa". Ja osobiścię należę do tych pierwszych i uważam, że Rozgrzeszenie jest dużym krokiem naprzód pod względem gameplayu i prowadzenia historii. Brawa należą się twórcom ścieżki dźwiękowej, gdyż oddaje ona mroczny i ciężki klimat nowej odsłony Hitmana.

 

 


 

Dark Souls - Ancient dragon

 

Kompozytor: Motoi Sakuraba

 

Demon’s Souls jest to dla mnie jednym z najlepszych tytułów 7 generacji konsol pod wieloma względami jak i pod względem OST. Jednakże Dark Souls w temacie muzyki przewyższa poprzedniczkę. Epickie i pompatyczne utwory mieszają się z utworami smutnymi i nostalgicznymi. Nawet podczas walki z bossami. Moim ulubieńcem jest utwór który słyszymy, gdy przemierzamy jedną z najpiękniejszych i najbardziej tajemniczych lokacji w grze – Ash Lake.

 

 


 

Deus Ex: Human Revolution - Icarus

 

Kompozytor: Michael McCann

 

DE: HR jest dla mnie największym pozytywnym zaskoczeniem 7 generacji konsol. Tytuł, do którego podchodziłem z obojętnie i nie wykazywałem zbytniego zainteresowania, wciągnął mnie całkowicie na wiele godzin grania. Już nie pamiętam kiedy tak mocno wsiąknąłem w jakikolwiek tytuł. Pierwszoligowy klimat cyberpunku potęguje świetna ścieżka dźwiękowa.

 

 


 

Batman Arkham City - Main Theme

 

Kompozytor: Nick Arundel and Ron Fish

 

Przyznam się szczerze i bez bólu, że gdy po raz pierwszy odpaliłem Arkham City to spędziłem kilka dobrych minut w menu głównym słuchając motywu przewodniego. Z utworu dosłownie bije epickość i dramatyzm. Jest klimatycznie i mrocznie. idealnie pasuje do świata Batmana.

 

 


 

Bastion - A Proper Story

 

Kompozytor: Darren Korb

Wykonawca: Darren Korb & Ashley Barrett

 

Na pierwszy rzut oka platformówka nie wyróżnia się niczym nadzwyczajnym, ale wystarczy kilka pierwszych minut spędzonych z tytułem, aby dostrzec jego wyjątkowość. Niby zwykła zręcznościówka przygodowy RPG, ale z drugiej unikalna. Posiada świetny klimat budowany przez narratora, wciągającą rozgrywkę, ładną oprawę graficzną oraz dźwiękową. Te ostatnie moim prywatnym zdaniem jest jednym z najmocniejszych punktów tego tytułu. 

 

 


 

Metal Gear Rising: Revengance - The Stains of Time

 

Kompozytor: Jamie Christopherson

 

Dla wiernych fanów serii MGS dość duże zaskoczenie. Dla mnie jeden z najlepszych slasherów na 7 generację konsol. Dynamiczny i efektowny. I tak samo jest w przypadku ścieżki dźwiękowej.

 

 


 

Seria Uncharted - Drake's Theme

 

Kompozytor: Greg Edmonson, Azam Ali, JD Mayer, Clint Bajakian

 

Chyba nie ma na świecie gracza, która by nie wiedział czym jest seria Uncharted. Najlepsza gra przygodowa od czasu Tomb Raidera. Przygoda i skarby wołają.

Nawet moja matka kiedy odsłuchałem sobie na YT ten utwór gdzieś tak rok od czasu kiedy ostatni raz zagrałem w Uncharted, wiedziała dokładnie z jakiej gry on pochodzi. A tak poza tym jej też się ten utwór bardzo podoba ;)

 

 


 

Journey - Road of Trials

 

Kompozytor: Austin Wintory

 

Do dziś najlepsza gra indie w jaką grałem. Przepiękna przygoda w tajemniczym świecie okraszona równie przepiękną ścieżką dźwiękową nominowaną do nagrody Emmy.

 

 


 

Assassin's Creed: Brotherhood - Master Assassin

 

Kompozytor: Jasper Kyd

 

Seria AC przez jednych kochana (moja skromna osoba), przez drugich znienawidzona. "Tasiemiec" wijący się niczym Moda na Sukces co roku dostarcza nam kolejną odsłonę dziejącą się w innych czasach. Co za tym idzie zmienia się także ścieżka dźwiękowa. Każda część posiada bardzo dobry OST z kilkoma naprawdę świetnymi nutami. Ja jednak wybrałem utwór z "Bractwa", który umilał mi czas i przygotowywał do walki podczas oczekiwania na kolejny mecz w multiplayerze.

 

 


 

Infamous 2 - Plight

 

Kompozytor: Jim Doodley, JD Mayer, Galactic, Brain

 

Kontynuacja "czarnego konia", który pokazał, że nawet przy małym budżecie można stworzyć bardzo dobry tytuł. W sequel Sony wpompowało już pieniążki dodatkowo dają deweloperom sprzęt i możliwości do stworzenia lepszego tytułu pod względem jakościowym i technicznym. Pierwsza część przewyższa kontynuację pod względem klimatu i fabuły, ale za to dwójka nadrabia świetnym soundtrackiem. Instrumenty smyczkowe chyba nigdy się nie zestarzeją. Soundtrack wprost idealnie pasuje do gry o super bohaterze. 

 

 


 

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn

 

Kompozytor: Jeremy Soule

 

Fanem tzw. "muzyki z trailerów" czy też "muzyki trailerowej", czyli po prostu muzyki do zapowiedzi filmów jestem od niedawna. Two Steps From Hell, Immediate Music czy X Ray Dog to mistrzowie w tym gatunku.  Gdy po raz pierwszy usłyszałem utwór "Dragonborn" z najnowszej odsłony The Elder Scrolls od razu podbił moje serce. Epickość tego utworu po prostu wylewa się z głośników.

Mała ciekawostka. Motyw przewodni piątej odsłony The Elder Scrolls jest dużo bardziej epicką wersją utworu "Nerevar Rising" z Morrovinda, który swoją drogą też bardzo lubię (a nawet bardziej ;).

 

 


 

The Last of Us - The Last of Us

 

Kompozytor: Gustavo Santaolalla

 

Naughty Dog po raz kolejny pokazali, że są mistrzami w swoim fachu. Survival horror umiejscowiony w post apokaliptycznym świecie, gdzie nie tylko zainfekowani są naszymi wrogami, ale także inni ludzie, którzy zrobią wszystko aby przeżyć. Świetny klimat wylewający się z ekranu, fabuła, postacie oraz właśnie ścieżka dźwiękowa to właśnie wyróżnia nowe dzieło "niegrzecznych psiaków".

 

 


 

Mirror's Edge - Still alive

 

Kompozytor: Magnus Birgersson aka Solar Fields, Benny Benassi, Junkie XL, Paul van Dyk, Teddybears & Armand Van Helden

Wykonawca: Lisa Miskovsky

 

Gra pod wieloma względami wyjątkowa. Niedaleka przyszłość, sterylna, czysta, perfekcyjna. Utopia za cenę wolności słowa. Widok z pierwszej osoby połączony z parkourem, który w grach wideo był rzadko spotykany. Miks idealny. Czekam na kontynuację. 

 


 

Bayonetta - Let's Dance Boys

 

Kompozytor: Hiroshi Yamaguchi, Masami Ueda i wielu wielu innych

Wykonawca: Helena Noguera i wielu innych

 

Drugi slasher w zestawieniu od mistrzów w tym temacie Platinum Games. Gra zachwyca nie tylko świetnym gameplyem, dynamiką czy efektownością, ale także osobą głównej bohaterki odzianą we własne włosy, podkreślające jej krągłości a także potrafiące zamienić się w ogromną bestię odgryzającą całe ciało na wysokości kostek. Jeśli zaś chodzi o utwór poniżej to po prostu kocham dźwięk saksofonu.

 

 

 

Nie zagrałem jeszcze we wszystkie gry (kupka wstydu jest dość duża), więc możliwe, że kiedyś w przyszłości będzie część druga/aktualizacja/płatne DLC do bloga. 

 

*Dla tych co będą zwracać mi uwagę za brak gier z Wii: Proszę przeczytać zdanie powyżej. Dziękuje.

 

Tagi:

Oceń notkę
+ +42 -

Oceń profil
+ +51 -
emas
Ranking: 101 Poziom: 67
PD: 38492
REPUTACJA: 10526