Wprost z katakumb

Kiedy dają ci papier w linie, pisz na skos

Loganek Loganek 12.04.2014, 11:50
Gry na papierze
660V

Gry na papierze

Nasza pasja zmienia się z dnia na dzień. Niegdyś na porządku dziennym były stwierdzenia pokroju: "Lubisz gry wideo? Ale dzieciak z Ciebie". Osobiście zaliczam się do osób, które nie zwracały i nie zwracają uwagi na tego typu wypowiedzi.

Nawet dzisiaj, gdy na uczelni mówię, że zajmuję się badaniem gier wideo, widzę ten charakterystyczny uśmieszek u rozmówcy. Gdy dodaję, że skupiam się na przedstawieniach śmierci, następuje ten magiczny moment paraliżu, podczas którego dana osoba nie wie co powiedzieć (najczęściej jest to "aha, aha, rozumiem").

 

Cieszę się, że stopniowo następuje ta kulturowa zmiana, która pozwala dokładać swoją cegiełkę każdej osobie kochającej gry, bez względu na wiek, płeć, pochodzenie i tak dalej. W duchu tej wypowiedzi przygotowałem niniejszy wpis, tyczący się nowej pozycji książkowej dotyczącej naszej pasji.

 

Znany mi z uniwersyteckich podziemi, dr Radosław Bomba świętuje właśnie publikację pierwszego - miejmy nadzieję, że  nie ostatniego - dzieła skupiającego się na elektronicznej rozrywce. Poniżej zestaw niezbędnych informacji.

 



Gry komputerowe w perspektywie antropologii codzienności

 



Praca ta jest dobrym przyczynkiem do studiów kulturoznawczych, gry bowiem to istotny obszar subdyscypliny i kierunku studiów, które określa się jako cyberkulturoznawstwo. Jest wartościowym przewodnikiem intelektualnym po problematyce gier, które już weszły do głównego nurtu kultury popularnej. Nie waham się zatem stwierdzić, że praca stanowić będzie coś w rodzaju referencebook dla przyszłych badaczy społecznego tworzenia rzeczywistości w grach komputerowych. Książka R. Bomby [...] jest pierwszą w polskim piśmiennictwie systematyzacją problematyki gier komputerowych jako fenomenu kulturowego, wykraczającego jednak daleko poza kulturę będącą sferą ekonomii, polityki, nauki, edukacji i in.

 

Prof. dr hab. Kazimierz Krzysztofek
(Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie)



Cena: 38,64 zł
Data wydania: 2014
Wydawnictwo: Adam Marszałek (adres)
Strony: 425
ISBN: 978-83-7780-903-7

 

Tagi: Adam Marszałek antropologia antropologia codzienności gry gry komputerowe gry wideo książka lektura Radosław Bomba

Oceń notkę
+ +8 -

Oceń profil
+ +4 -
Loganek
Ranking: 1408 Poziom: 39
PD: 8240
REPUTACJA: 1129