SKLEP

Blog użytkownika Cyborg

Cyborg
Cyborg Cyborg 19.10.2015, 10:28
Wyniki badania - część druga
410V

Wyniki badania - część druga

Zapraszam wszystkich do drugiej i zarazem ostatniej części wyników mojego badania zrobionego z waszą pomocą.

Dla osób, które nie widziały części pierwszej zapraszam tutaj:

http://www.ppe.p(...)sza.html

No to lecimy dalej z wynikami

Przeanalizowany został aspekt wydatków, a dokładnie to ile konsument wydaje pieniędzy na gry w przeciągu miesiąca. Największa grupa respondentów składała się z prawie 37% wszystkich badanych, ich wydatki mieszczą się w przedziale 50 – 150zł. Prawie 1⁄4 badanych jest wstanie wydać od 151 do 250zł. Niewiele mniej, bo 20% osób wydaje mniej niż 50zł. Niemalże 10% wydaje od 251 do 350zł. Natomiast 6% osób zadeklarowało się, że wydaje na gry ponad 450zł w miesiącu. Znikoma ilość respondentów zaznaczyła, że gra w gry darmowe oraz, że wydaje na gry od 351 do 450zł.

Innym badanym czynnikiem związanym z wydatkami było sprawdzenie ile konsument jest wstanie zapłacić za swoją ulubioną grę. Najliczniejsza ilość osób (26,32%) wybrała przedział 201 – 251zł. Praktycznie tyle samo badanych zadeklarowało się, że mogłaby wydać od 151 do 200zł. Ponad 16% respondentów byłoby wstanie zapłacić od 101 do 150zł. Prawie 15% osób za swoją ulubioną grę może dać ponad 300zł. Około 7% badanych może zapłacić od 251 do 300zł, niewiele mniej respondentów mieści się w przedziale 50 – 100zł. Natomiast niemalże 4% badanych nie potrafi się wypowiedzieć na ten temat oraz mnie niż procent jest wstanie wydać mniej niż 50zł.

Kolejnym badanym elementem było sprawdzenie jaką ilość gier nabywają konsumenci w przeciągu roku. Odpowiedzi respondentów były mocno zróżnicowane. Największa grupa licząca ponad 28% badanych zadeklarowała się, że nabywa od 6 do 10 sztuk. Ponad 20% osób kupuję od 10 do 15 sztuk. Zaś nieco ponad 17% respondentów nabywa mniej niż 6 gier. Niespełna 17% nabywa niebagatelną liczę ponad 30 sztuk. Ledwo ponad 2% osób nie kupuję żadnej, ponieważ gra w gry darmowe, natomiast mniej niż jeden procent badanych kupuje od 21 do 25 oraz od 26 do 30 sztuk.

Zweryfikowano również jak często gracze nabywają gry na konkretnych nośnikach. Bardzo często nabywane są gry na nośniku fizycznym, czyli wydania gier na płytach, kartridżach oraz kartach, średnia ocen częstotliwości zakupu wyniosła aż 4,35 na 5. Znacząco rzadziej gracze nabywają wydania cyfrowe (2,92), czyli wydania gier do których potrzebny jest dostęp do sieci.

Zbadano także źródła, z których gracze nabywają gry najczęściej. Tutaj także można zaobserwować, że konsumenci bardziej cenią sobie wydania fizyczne, ponieważ najwyższe oceny otrzymały źródła sprzedające edycje pudełkowe. A dokładnie najwyższą średnią wynoszącą 4,02 uzyskała odpowiedź „kupuje przez Internet (fizycznie)”. Średnią nieco ponad 3, a dokładnie 3,17 uzyskała odpowiedź „kupuje w sklepie”. Natomiast odpowiedź „kupuje przez Internet (cyfrowo)” została oceniona na 3,03. Najrzadziej gracze „dostają” gry w  prezencie oraz „zdobywają wersje pirackie”.

Poniższy wykres przestawia to, w jaki sposób gracze pozyskają informacje o nowych grach wychodzących na  rynku (każdy respondent mógł wybrać maksymalnie dwie odpowiedzi). Praktycznie wszyscy badani, bo aż ponad 97% wykorzystuje „Internet” do czerpania nowych informacji. Niewiele ponad połowa osób pozyskuje informacje z prasy branżowej, z pozycji takich jak np. CD Action bądź PSX Extreme. Niespełna 30% respondentów dowiaduje się o nowych tytułach od swoich „Znajomych”. Padły również trzy głosy na odpowiedź „inne”, wśród źródeł wybranych przez samych respondentów można wymienić „Nintendo Direct” – jest to coś w rodzaju wideo bloga, w którym firma Nintendo informuje graczy o nowych grach oraz konsolach, innym źródłem jest „Forum PSX Extreme” jest to forum stworzone przez autorów czasopisma o takim samym tytule, gdzie gracze mogą porozmawiać na każdy temat. Z racji, że do tych dwóch proponowanych źródeł niezbędny jest dostęp do sieci, równie dobrze można je dodać do odpowiedzi „Internet”. Ostatnim proponowanym źródłem jest odpowiedź „od męża”, czyli bardziej ogólnie od rodziny.

Kolejnym badanym czynnikiem było sprawdzenie, w jakim celu badani grają w gry. Praktycznie maksymalną ocenę zdobyła odpowiedź dla „przyjemności”. Zaś znacząco gorzej została oceniona odpowiedź dla „rywalizacji” z innymi graczami. W podobny sposób zostało oceniona odwiedź „spędzenie czasu ze znajomymi”. Natomiast mało kto gra w gry w celu „poznania nowych znajomych”, a w zasadzie prawie nikt nie gra w „celach zarobkowych”.

Tagi:

Przejdź do strony
Oceń notkę
+ +17 -

Maszyna bez uczuć
Oceń profil
+ +60 -
Cyborg
Ranking: 74 Poziom: 61
PD: 29330
REPUTACJA: 9801
Miesięcznik PSX Extreme