Blog użytkownika Brolin

Brolin Brolin 20.04.2020, 19:40
Aaaaaa, kurłaaaaaaa!
206V

Aaaaaa, kurłaaaaaaa!

Proszę wybaczyć tą burzliwą reakcję ale po kilku miesiącach braku styczności z newsami growymi, właśnie natrafiłem na oficjalną specyfikację PlayStation 5 i nie mogę do siebie dojść.

Nie jest fanbojem SONY ale zapiekło, oj zapiekło! Kręcone 10.28 TFLOPs? Stara architektura GPU? Skaczące taktowanie zegarów? Procek bez SMT? Do tego ledwie 16GB pamięci RAM i ten śmieszny dysk twardy, na który wejdą 2 gry? Bosze! BOSZE! Trzy razy sprawdzałem czy te dane nie pojawiły się w Prima Aprilis. I jeszcze ta kolosalna różnica w wydajności między PS5 a kolejnym Xboxem. Która tylko utwierdza w przekonaniu, że dało się wycisnąć więcej. Naprawdę aż zacząłem współczuć niebieskim i aż przeczytałem wszystkie komentarze w newsie (klik) na ppe przy porównaniu cyferek obu sprzętów. Dramy i damage controle bezcenne.

W pierwszej chwili tak właśnie ujrzałem w głowie następne Call of Duty na PS5

Później przyszło uspokojenie: że przecież to i tak duży skok względem poprzedniej generacji, że gry już teraz wyglądają czasem doskonale, że w ogóle liczą się właśnie gry a nie grafika. No ale niesmak pozostał. Chyba nawet największy fan japońców musi przyznać, że mogłoby być lepiej, że jest jednak trochę zawód

Z tego wszystkiego wgłębiłem się nieco w temat, choć wcale nie zamierzałem, i emocje studzę kolejnymi informacjami. Digital Foundry pisze, że architektura GPU to jednak RDNA w wersji 2.0 a nie jak sugerowano w komentarzach, wcześniejsza. Nie wiem komu wierzyć ale na razie wolę odrzucić myśl, że przez starą technologię mogłoby być jakieś spore ograniczenia na RTX czy ogólny raw power. To zmienne taktowanie też ładnie wyjaśnili, kurczę, może ma to nawet sens. Pytanie brzmi czy tak będzie w praktyce i czy devi dostosują swoje silniki, czy po prostu zaczną ciąć co bardziej obciążające ficzery.

Zacząłem też martwić się o chłodzenie skoro GPU może być (oby to były plotki!) wyżyłowane ale może niepotrzebnie. Podobno tym razem kładą większy nacisk na sprawne funkcjonowanie odprowadzania ciepła a płynne taktowanie ma tylko wspierać cały proces. Bo jak tłumaczy Cerny, obciążenie konsoli jest stałe, zmienia się tylko to jak moc przydzielana jest poszczególnym komponentom. A więc nie trzeba martwić się o to, że nagle jakaś część zacznie się mocno grzać i przez długi czas przekroczy planowane wartości skrajne. Wszystko cały czas jest jakby w normie - tak się pocieszam.

Tabelka prawdy

Ehh, cholera, piszę na szybko, wciąż jeszcze wiele nie wiem, wciąż ogólnie tyle niewiadomych, które do tej pory chyba nie zostały jeszcze wyjaśnione. Niech pokażą już te gry i najlepiej na dev kitach a nie wypasionych PCtach aby obeszło się bez niedomówień i downgoradów.  

No i ostatnia myśl, czekam na exy, czekam co one pokażą bo dla nich kupuję konsolę. Będzie szkoda jeśli twory największych studiów Sony nie będą mogły równać się z multiplatformami wyglądającymi od nich lepiej na Xbox Series X, ale to chyba niemożliwy scenariusz. Ewentualnie może w końcu Microsoft zaskoczy i ich nowe studia wydadzą takie killery, że odwłoki popękają, wtedy nie będzie nad czym się zastanawiać. Na razie jednak jest wieeeelkie oczekiwanie.

Sorry za ten post, strasznie głupot naplotłem, nie ma to jak pierwsze oficjalne infa o nowej generacji, te emocje, jest pięknie :D
 

Ps. Z wrażenia, po napisaniu tego posta,aż nie zapisałem go a zamknąłem okno przeglądarki i poszedł w wuj xD Też tak przeżywacie/przeżywaliście?

Tagi: playstation 5 xbox series x

Oceń notkę
+ +3 -

Oceń profil
+ +31 -
Brolin
Ranking: 997 Poziom: 43
PD: 11318
REPUTACJA: 3587