eRPeGowy przegląd tygodnia #42 - KARCZMA
Cóż to były za targi! Jakie nowe tytuły! Ile nowych informacji o czarnych koniach!... Ale to mieliście przez trzy ostatnie tygodnie. W 42. odsłonie "Przeglądu..." - bezdech przed powrotem branży do normalności.
Były targi, nie ma targów - poza patrzeniem w kalendarz najlepiej widać to w sieci, gdzie wydawcy powystrzelali już swoje największe działa, a w oddali niosą się tylko ciche pacnięcia mniejszych tytułów. I tak też jest w "Przeglądzie..." - wyraźny brak grubych ryb, a nawet płotki nieliczne na tyle, że nie mogłem nawet sensownie rozdzielić newsów między siebie a Affika.
...co oczywiście nie oznacza, że nie ma czego czytać, co to, to nie! W tej odsłonie znajdziecie trochę humoru z internetów, poznacie sporo postaci z różnych nadchodzących tytułów i obejrzycie dużo materiałów z Kinoteki, w tym rozbudowane samouczki do bijatykowej Persony. Albo przewiniecie od razu do Rozkładówki, o nią też zadbaliśmy.
1. Dawno nie wspominaliśmy o prowadzonym przez voice actorkę Tomomi Isomurę i wolnego pisarza Mafię Kajitę podcaście Persona Stalker Club (taki variety show wyłącznie dla fanów), ale tym razem zrobimy wyjątek. Trudno w końcu przejść obojętnie obok specjalnego, kręconego w halach Tokyo Game Show 8. już odcinka, którego główną atrakcją mają być szczegóły dotyczące wyczekiwanej Persony 5. Oto wychwycone podczas podcastu spostrzeżenia i domysły:
# Oboje prowadzący byli w stanie rozpoznać zaprezentowane w zwiastunie lokacje, co pozwala niejako umieścić akcję gry w tamtejszej tokijskiej metropolii;
# Sądząc po monitach wyświetlanych na ekranach metra, Persona 5 może podejmować bardziej realistyczne i dojrzalsze tematy, jak przemoc w szkole czy samobójstwa;
# Duże, popularne wśród japońskiej młodzieży okulary głównego bohatera mogą wskazywać na jego zainteresowanie modą, może to również być rozwinięcie wątku użycia "przeciwmgielnych" szkieł z Persony 4;
# Odbijający się w szkłach głównego bohatera "cień" w płomieniach może być albo jego Personą, albo wyłaniającym się Cieniem widocznym tylko dla niego.
Persona 5 pojawić ma się na PS3 i PS4, data premiery nie została jeszcze ustalona.
2. Sceny samochodowe z zaprezentowanych niedawno zwiastunów Final Fantasy XV robią w sieci furorę - co i rusz natknąć się można na różnego rodzaju mniej lub bardziej trafione ich przeróbki, co niespecjalnie spodobało się producentowi Square Enix, Shinjiemu Hashimoto. Jego postawy nie podziela jednak kierownik projektu Hajime Tabata, który udostępnił niedawno podatne na magię programów graficznych (rozszerzenie PNG z przeźroczystą warstwą) obrazki z głównymi bohaterami. Poniżej prezentujemy parę przykładów internetowego humoru, za to w galerii znajdziecie właściwe materiały - Photoshopy w dłoń i do roboty, a gwarantuję, że najlepsze prace będziemy umieszczać w kolejnych odsłonach "Przeglądu..." wraz z podpisami autorów!
Final Fantasy XV zmierza na PS4 i Xboxa One, a jego data premiery nie jest jeszcze znana (nie sugerujcie się powyższą grafiką ;)).
3. W ramach rozpoczętej niedawno serii podcastów "Square Enix Japan Presents" mieliśmy okazję zobaczyć w tym tygodniu ponad godzinę gameplayu z Final Fantasy Explorers, tym razem orbitującego wokół kolejnego Strażnika Kryształu - Ramuha.
Podczas podcastu kompozytor Tsuyoshi Sekito pochwalił się, że lwią część (~20) soundtracku będą zajmować różnego rodzaju motywy bitewne. Jak na złość, najwięcej kłopotów zajęło mu stworzenie ">tematu przewodniego.
Przypomniano nam także o rolach, do których zaliczają się wybrane klasy.
Zadaniem Tanków będzie skupianie na siebie uwagi potworów oraz walka w pierwszej linii przeciwko bossom.
Attackerzy to klasy nastawione na zadawanie obrażeń. Ta rola będzie miała podporządkowanych pod siebie najwięcej klas w grze.
Healerzy mają przede wszystkim przywracać zdrowie członkom drużyny, ale ich asortyment czarów zawierać będzie także te ofensywne. Dobry healer to taki, który poza leczeniem będzie także wspomagał albo atakował.
Ostatnia rola, Bufferzy, będzie pomagać innym członkom drużyny, oferując m.in. przyspieszenie (Time Mage) czy obszarowe wzmocnienia (Geomancer). Tak jak w przypadku Healerów, dobry Buffer powinien w wolnej chwili leczyć albo atakować, ale duża elastyczność klas tej roli pozwoli na obranie różnych stylów gry. Najwięcej i tak zależeć będzie od indywidualnego doboru umiejętności.
Square Enix rozgraniczyło także pojawiające się zamiennie, dwie formy Trance System. Jedna z nich pozwoli na przejęcie mocy jednego ze Strażników Kryształu i potężny atak (np. Meteor Ifrita), druga z kolei przemieni naszą postać w jedną z Legend Characters (jeden z dziennikarzy zauważył, że pozwala na szybsze wykonywanie ataków i łatwiejsze łączenie ich serii w łańcuchy).
Potwierdzono także, że gra nie jest tworzona z myślą o wykorzystaniu technologii stereskopowego 3D górnego ekranu. Będzie za to kompatybilna z dodającym drugą gałkę Circle Padem Pro oraz dodatkowymi przyciskami ZL i ZR w New 3DSach.
Final Fantasy Explorers zadebiutuje na japońskich 3DSach 18 grudnia.
4. Oficjalna strona Pokemon Omega Ruby/Alpha Sapphire została zaktualizowana o sylwetkę i cechy charakterystyczne Mega Rayquazy. Według wcześniejszych doniesień, to on jest w tych odsłonach odpowiedzialny za Mega Ewolucje, a jego przemiana różnić ma się od innych ze względu na jego unikalną biologię.
Mega Rayquaza ma podwyższone wartości Ataku i Ataku Specjalnego, a jego umiejętność to Delta Stream, niwelujący próby zmian pogody poprzez ruchy i umiejętności Pokemonów przeciwnika. Jego drugim efektem jest wyzerowanie słabości Pokemonów typu Flying, co sprawia że ataki lodowe oraz elektryczne będą zadawać tylko normalne obrażenia, a nie super-skuteczne. Delta Stream działać będzie dopóki Mega Rayquaza jest na przedzie. Jego ekskluzywnym atakiem ma być z kolei Dragon Ascent, będący jednym z najsilniejszych ruchów typu Flying w grze.
Pokemon Omega Ruby/Alpha Sapphire pojawi się na naszych 3DSach 28 listopada.
5. Cały czas odkrywamy nowe szczegóły odnośnie świetnie zapowiadającego się Shining Resonance. Tym razem to serwis 4Gamer rzucił nieco światła na "Tuning" naszych Armonics - dzierżonych przez naszą drużynę broni-instrumentów. Tuningować sprzęty możemy na wiele sposobów - od podwyższenia statystyk po nadanie nowego żywiołu - wszystko zależy od rodzaju Tuningu jaki wybierzemy i jego rangi, rosnącej wraz z używaniem instrumentu w walce. Ale to nie wszystko - każda broń posiada także sloty na "Skill Pieces", którymi możemy uwypuklić efekty konkretnych tuningów, aby uzyskać bardziej odpowiadające naszemu stylowi gry kombinacje. W grze znajdziemy także Fernando - wędrownego trubadura, który w zamian za wykonane dla niego questy obdaruje nas nowymi partyturami dla naszych broni. (Czy Wam też rzuciło się w oczy "Personarity" na ekranie statusu? ;D)
Przypominamy także o sylwetkach Zesta i Beatrice z oddziału Beowulf - tym razem 4Gamer zaoferował oficjalne arty postaci zamiast modeli in-game. Zest jest Magic Gunnerem wolącym działać według swojego widzimisię, a Beatrice za młodu przyjaźniła się z "naszymi" Kiliką i Rinną, ale z uwagi na swoje mrocznoelfickie pochodzenie już od dawna nie utrzymują przyjaznych stosunków.
Shining Resonance trafi 11 grudnia na PS3 w Japonii.
6. Oficjalna strona internetowa Monster Hunter 4 Ultimate odsłoniła nieco więcej o flagowym Vywernie tej odsłony - Serlegiosie. Jak się okazuje, złoty smok wzorem niewidomego Gore Magali także potrafi zadawać własną anomalię statusu. 裂傷 ("laceration" - rana szarpana, zacięcie) nabawić się możemy np. wskutek trafienia wystrzeliwanymi przez Serlegiosa ostrymi łuskami, a sprawia ono, że wykonywanie niektórych czynności - atakowanie, bieg, uniki - będzie odbierać nam HP. Przeciwwskazanie? Przycupnięcie na chwilę w miejscu albo posilenie się wypieczonym mięsem. Bronie z materiałów Serlegiosa mają także posiadać pewne ciekawe właściwości - turlając się z Bowgunem w garści automatycznie uzupełnimy magazynek o jeden nabój, a seria udanych uników z wyciągniętą bronią ciętą/obuchową odnowi nam fragment Ostrości. Z kolei atak fizyczny łukiem Serlegiosa z nałożonym Close Range Coating będzie stale wzmocniony.
Obecni na Tokyo Game Show 2014 mogli zauważyć na stoiskach Capcomu standy z Forbidden Magna i Bakumatsu Rock Ultra Soul od Marvelous. Jak się okazuje, obie firmy postanowiły ostatnio zacieśnić współpracę, czego efektem seria "amusement card game machine" pod nazwą Monster Hunter Spirits. Automaty te mają być częścią inicjatywy rozpowszechniającej markę wśród różnych grup docelowych, tak jak wypuszczone w marcu b.r. Monster Hunter Gekka Raimei (automat pachinko) czy MonHun Sweets Felyne Crepe Shop (popularne wśród kobiet słodkie przekąski z naleśników).
Fani serii niech rezerwują sobie czas 8 października - wtedy to o godzinie ósmej wieczorem czasu japońskiego Nintendo wystartuje z Monster Hunter 4 Ultimate Direct. Jeżeli was to ominie (a raczej ominie, o ile nie przeszkadza wam seans o 3. nad ranem), spodziewajcie się naszego podsumowania.
Monster Hunter 4 Ultimate zadebiutuje w Japonii już 11 listopada na 3DSy. Szeroko pojęty Zachód czeka do "Early 2015".
7. Atlus USA uchyliło rąbka tajemnicy odnośnie postaci w Tears to Tiara II. Nowi bohaterowie są przedstawieni poniżej:
The fate of a ninja is the fate of death. Born from the shadows, then dispersed into the shadows.A ninja’s life is short-lived. A ninja’s life is unrequited. An unnamed flower, known by nobody.What do the ninjas’ souls that drift into this world think? Are their hearts filled with regret? Regrets for those they left behind? Or…This is the start of a story about a festival to appease the soul of the ninja… a record of the banquet of requiem. By the end of this banquet, what will the young ninja students see? What will they feel? And what will make them cry?“… s-sister?”“Hehe, it’s been a while.”… that will never be forgotten.That could never be forgotten… the start of the eight days that went by like a flash.
eRPeGowa Piguła
1. Gust wyda ponownie Ciel noSurge wraz ze wszystkimi kostiumami pod tytułem Ciel noSuge offline. Poniżej galeria z tego tytułu.
eRPeGowy Piecyk
1. Premiera Pillars of Eternity została przesunięta na początek roku 2015. Jak zwykle w takich przypadkach twórcy tłumaczą to faktem, że chcę wydać jak najlepszy tytuł i aby gracze mogli w spokoju cieszyć się rozgrywką. Chcą wyeliminować wszystkie błędy jakie zostały zgłoszone podczas bety.
eRPeGowa Kinoteka
1. Przedstawienie postaci Bertranda, Flavio i Chloe (Etrian Odyssey II Untold: The Knight of Fafnir, 3DS, 27 listopada w Japonii):
2. Członkinie Verse Maidens - Otoha, Nene, Kyoka i Kanadeko (Omega Quintet, PS4):
3. Anglojęzyczne introdukcje Junpeia i Zen (Persona Q: Shadow of the Labyrinth, 26 listopada, 3DS):
4. Zestaw samouczków do nowo wydanej Persona 4 Arena Ultimax (PS3, X360) - sterowanie, podstawowe ataki, nowe rozwiązania systemowe, zaawansowane techniki gry:
5. Gameplay z Terra Battle (Android, iOS, 9 października):
6. Randi, Primm i Popol z Secret of Mana przeniesieni do Rise of Mana (Vita, brak daty premiery):
eRPeGowa Rozkładówka
W tym tygodniu będzie nieco monotematycznie, bo Compile Heart-owo. Obsadę otwierają Eryn i Tiara z niedawno wydanego Fairy Fencer F. Tuż za nimi Boginie z nadchodzącej Neptunii - w zeszłym tygodniu miejsce zagrzała tu Yellow Heart, tym razem jednak macie duet Purple Heart & Iris Heart. Rozkładówkę zamyka Kanadeko z przeznaczonego na PS4 Omega Quintet.
Na dzisiaj to już koniec. Do zobaczenia za tydzień!