BloodWeek to przegląd wszystkich gier, książek, filmów, seriali itp. które ukończyłem, przeczytałem, obejrzałem w danym tygodniu i nie tylko.
Zapraszam wszystkich na 11, świąteczny odcinek.
Jako że jest to ostatni odcinek przed świętami, czas na życzenia.
To tyle, zaczynamy.
Przegląd Tygodnia
PSX Extreme 212 Ocena: 8+
Jest to kolejny bardzo dobry numer. Publicystyka w tym numerze była wyjątkowo ciekawa. Lubię wszystkie artykuły ukazujące branżę od zaplecza. Jeśli chodzi o recenzje, to pojawiła się kolejna gra w którą obowiązkowo kiedyś muszę zagrać, nie tylko ze względu na tytuł hehe:)
Numer jak zwykle czytało się bardzo dobrze więc szybko się skończył. Byle do następnego.
Arrow - Public Enemy - S03E18 Ocena: 8+
W tym tygodniu twórcy zaserwowali nam naprawdę solidny odcinek, jak dla mnie najlepszy w tym sezonie. Czyżby Arrow wrócił na dobre tory? Mam taką nadzieję. Akcji było sporo i odcinek nie nudził. Retrospekcje były całkiem udane i nikt nie irytował. Jednym słowem takiego Arrowa lubię.
Spoiler Czy tylko ja mam wrażenie że zastrzyk dla Palmera to początek jego prawdziwych mocy? Spoiler
The Flash - Tricksters - S01E17 Ocena: 9-
Flash utrzymuje świetny poziom. Dzieje się dużo i wiele się wyjaśnia. Największym plusem odcinka był Mark Hamill w roli Trickstera. Widać było że niestety musi się powstrzymywać żeby nie wyszedł z niego Joker, choć i tak strasznie nim zalatywało. Dla mnie jest to jednak plusem, bo Joker w jego wykonaniu jest genialny.
Spoiler Nawiązanie do Star Wars było genialne, ale nie będę aż tak spoilerował. Spoiler
Agents of S.H.I.E.L.D. - One Door Closes - S02E15 Ocena: 10-
"Obawiałem" się że agenci w tym tygodniu ponownie przegrają z Flashem, który był świetny. Jak bardzo się myliłem. Według mnie był to najlepszy odcinek tego serialu, a ocenę zaniżyłem żeby zostawić coś na finał:) Odcinek jak dla mnie genialny, przez cały czas trzymał w napięciu i akcja poszła ostro do przodu. Wszystko w tym odcinku zagrało idealne, wliczają w to retrospekcje które do tej pory kojarzyły mi się głównie z Arrow. Tutaj jednak wiele one wyjaśniają i są po prostu ciekawe oraz świetnie zrealizowane. Efekty specjalne również na zaskakująco wysokim poziomie, jak na seriale oczywiście. Piszę to zaraz po obejrzeniu więc może jestem zbyt podekscytowany, weźcie na to poprawkę hehe:)
Spoiler Skye jak ten zły wilk, tyle że była już z dala od chatki hehe:) Ewidentnie szykują się już na Civil War. Ciekawe które wątki rozwiążą w tym sezonie, sporo się ich już zrobiło.Spoiler
Grimm - Double Date - S04E15 Ocena: 8=
Jest to bardzo dobry odcinek. Pojawił się bardzo fajny nowy Wesen z całkiem ciekawą sprawą tygodnia. Główne wątki powoli ruszają do przodu, niestety zbyt wolno jak dla mnie.
Spoiler Jestem ciekaw co będzie dalej z kapitanem i jego ranami oraz co wymyśli Adalind. Spoiler
Once Upon a Time - Best Laid Plans - S04E17 Ocena: 7+
Jest to kolejny solidny odcinek. Wyjaśniło się nieco w sprawie autora co zdecydowanie pchnie fabułę naprzód. Szkoda tylko że nadal nie pokazali czarnoksiężnika. Ciągle tylko ten uczeń i uczeń który wiekowo na ucznia nie wygląda. Niestety wątek dziecka okazał się przewidywalny, przynajmniej dla mnie.
Banshee - The Kindred - S01E05 Ocena: 8-
Jest to kolejny bardzo dobry odcinek. Coraz bardziej wkręcam się w ten serial. Bohaterowie stają się coraz bardziej interesujący, a główny wątek powoli idzie do przodu. Sprawa tygodnia również była ciekawa, sporo się działo. Jest to już półmetek pierwszego sezonu i liczę że akcja teraz przyspieszy.
Thorgal Korona Ogotaia Ocena: 8+
W komiksie tym ponownie pojawia się wątek paradoksu czasowego i niestety nie jest przedstawiony tak dobrze jak we Władcy Gór. Niemniej patrząc na całość, jest to komiks bardzo dobry. Dostajemy w nim ciekawą historię i interesującego głównego bohatera, którym tym razem jest Jolan. Wszytko to połączone ze sobą tworzy bardzo dobry komiks z podróżami w czasie.
Spoiler Początkowe śmierci bohaterów skojarzyły mi się z Grą o Tron. Wszyscy padają jak muchy hehe:) Spoiler
Endless Forms Most Beautiful - Nightwish Ocena: 8+
Nightwish z kolejną nową wokalistką trzyma poziom. To zasługa tego że w tym zespole wokal nie jest najważniejszy. Jest to najnowszy album w ich dorobku, ale nie najlepszy. Do poprzedniej płyty jej daleko. Nie zmienia to faktu że jest to kawał solidnej muzyki. Nie przeszkadza nawet fakt, że miejscami Nightwish całkowicie zmienił styl, jest to nawet całkiem miły powiew świeżości.
Podsumowując, jest to bardzo dobra płyta, nie tylko dla fanów tego zespołu.
Oto próbka:
Archiwum
Pitfall The Lost Expedition Ocena: 8+
Jest to naprawdę świetna gra. Gdybym patrzył tylko przez pryzmat sentymentów dałbym jej dychę. Jest to świetna platformówka z humorem. Ze spokojnym sumieniem stawiam ją u boku takich gigantów jak Crash, Spyro, Ratchet czy Jak. To co najbardziej pamiętam z tej gry, oprócz humoru i głównego bohatera, to bardzo ładna grafika i pięknie oddana dżungla. Niestety grafika się już obecnie zestarzała, ale nie na tyle żeby nie dało się grać. Gdy pierwszy raz odpaliłem pierwszą część Uncharted i ujrzałem piękną dżunglę, to pierwsze skojarzenia miałem właśnie z tą grą. Wspomnienia od razu powróciły.
Podsumowując, nie wiem jak dzisiaj wypada ta gra, ale skoro w starszego Crasha da się grać bez bólu głowy i w dodatku z wielką przyjemnością, to myślę że z tą grą też nie powinno być problemu.
Pasja Ocena: 8+
Postanowiłem ocenić ten film, dlatego żeby poza życzeniami i obrazkami było coś związanego ze świętami. Jest to jeden z moich ulubionych filmów w reżyserii Mela Gibsona obok Bravehearta i Apocalypto. Co prawda oprócz tej trójki Mel nakręcił chyba tylko jeden film, ale to bez znaczenia, bo Pasja jest naprawdę bardzo dobrym filmem. Świetna rola główna i bardzo dobrze pokazana znana wszystkim historia, sprawiają że film naprawdę wciąga. Wiele osób uważa że Gibson w tym filmie przesadził z brutalnością. Absolutnie się z tym nie zgadzam. To nie Spartacus, to tam brutalność jest przesadzona. Tutaj wszystko jest pokazane jak być powinno. Reżyser nie poszedł na żaden kompromis i po prostu pokazał wprost, jak zachowa się ciało poddane tak strasznym torturom.
Polecam wszystkim, nie tylko osobom wierzącym, ponieważ jest to po prostu kawał dobrego kina.
Harry Potter i Więzień Azkabanu Ocena: 9
Trzecia część jest lepsza od pierwszych dwóch. Jest po prostu świetna. Klimat, akcja, fabuła, nowi bohaterowie, wszytko to na duży plus. Muzyka Johna Williamsa jak zwykle genialna, szkoda że to ostatnia część do której skomponował muzykę. Do tego wszystkiego dochodzi zabawa z czasem (które uwielbiam, wielokrotnie to podkreślałem), czego chcieć więcej. Film tym razem spodobał mi się bardziej niż książka i nie oceniam go jako ekranizację tylko jako film sam w sobie, ewentualnie jako adaptację. Jako czysta ekranizacja wypadł by słabiej od poprzednich części (grubsza książka krótszy film).
Jeśli nie jesteście fanami Harry'ego Pottera być może po tej części zmienicie zdanie.
Harry Potter i Więzień Azkabanu Ocena: 9=
Nie powinno się specjalnie porównywać książki do filmu, zwłaszcza kiedy książka jest świetna, ale tym razem film podobał mi się po prostu bardziej. Wracając do książki, przedstawia ona kolejny rok nauki w Hogwarcie, czyli kolejną świetną historię. Największą zaletą książki jest to że wszystko dzieje się swoim tempem, nie ma takiego przyspieszania co w filmie, aczkolwiek tam by to nie przeszło. Książka jest napisana równie dobrze co poprzednie, albo nawet lepiej. Czyta się jak zawsze szybko i bardzo przyjemnie. Pojawia się również wielu nowych ciekawych bohaterów z których ta seria słynie.
Polecam jak każdą poprzednią cześć. Nie są to książki tylko dla dzieci.
The Amazing Spider-Man Ostatnie Łowy Kravena Ocena: 9+
Jest to najlepszy komiks o Spider-Manie jaki dane mi było przeczytać. Nie spodziewałem się po tej postaci tak mrocznego i ciężkiego klimatu. Tytułowy Kraven zyskał w moich oczach po tym komiksie. Do tej pory specjalnie za nim nie przepadałem, był bo był. Dostajemy więc świetną historię, wspaniałego bohatera i świetnie wykreowanego złoczyńcę jakim jest tu Kraven. Do tego wszystkiego dochodzą rysunki które świetnie oddają ten mroczny klimat.
Podsumowując, jest to komiks nie tylko dla fanów pająka lub marvela, ale dla każdego kto lubi świetne komiksy.
Thorgal Alinoe Ocena: 9
Do tej pory przeczytałem 21 tomów Thorgala, a to jest jeden z najlepszych. Jest to świetna historia trzymająca w napięciu. Czuć strach przed nieznanym zagrożeniem oraz napięcie wiszące nieustanie w powietrzu. Komiks ten jest przesiąknięty klimatem i spokojnie można go nazwać horrorem lub thrillerem.
Podsumowując, komiks ten całkowicie różni się od pozostałych przygód Thorgala i dla tego jest tak wyjątkowy. Gorąco polecam.
Czas na nagrody.
Najlepsze doświadczenie tygodnia
Zwycięzcą w tym tygodniu zostaje:
W tym tygodniu nie mogło być inaczej.
Nagroda BloodWeek
Zwycięzcą w tym tygodniu zostaje:
Wybór nie był oczywisty, po uzasadnienie odsyłam do spoilerów.
Nagroda Archiwum
Zwycięzcą w tym tygodniu zostaje:
Każda pozycja z archiwum zasługiwała na zwycięstwo, więc zwyciężyła ocena.
To już wszystko na dziś.
Na końcu tradycyjnie czeka na was sonda.
Jak zawsze czekam na wasze komentarze.
Pozdrowienia dla wszystkich, raz jeszcze Wesołych Świąt i do przeczytania za tydzień.