Jak to zrobić? #9.5 - MediEvil: Hero of Gallowmere - Małe podsumowanie

BLOG
722V
Jak to zrobić? #9.5 - MediEvil: Hero of Gallowmere - Małe podsumowanie
KorinOo | 04.09.2014, 00:39
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Niecały miesiąc temu zaprezentowałem wam zwiastun mojego moda. Wypadałoby więc napisać coś o tym jak powstawał i pochwalić się kilkoma statystykami.

     Wypadałoby chyba zacząć od tych najbardziej oczywistych danych. Na dzień dzisiejszy zwiastun posiada niewiele ponad 170 000 wyświetleń... 170 tysi...  I pomyśleć, że w momencie publikacji spodziewałem się ok 3000 wyświetleń po pierwszym miesiącu. I to przy dobrych wiatrach.

     Chciałbym móc wam powiedzieć, że to wy nabiliście te wszystkie wyświetlenia. Prawda jest jednak taka, że widownia z PPE stanowi jedynie niewielki ułamek wszystkich oglądających. Skąd zatem wzięły się te wszystkie wyświetlenia? Niestety Google Analitycs daje tylko część odpowiedzi. Żeby poznać pozostałe trzeba pobawić się w detektywa. Ja się pobawiłem i oto prezentuję skróconą "historię" mojego trailera.

     Btw, oto zwiastun dla tych co nie widzieli:

 

     Spokojnie można przyjąć, że zwiastun miał swoją premierę właśnie na PPE. Co prawda wylądował na forum sirdanielfortesque.proboards.com chwilę przed publikacją tutaj, ale forum to odwiedza tak mała grupka fanów MediEvila, że spokojnie można uznać to za pokaz przedpremierowy :D Chwilę później filmik zagościł na Nexusmods.com i to by było na tyle z pierwszego dnia. O ile dobrze pamiętam, następnego dnia filmik miał niewiele ponad 150 wyświetleń, czyli mniej więcej tyle ile się spodziewałem. Drugiego dnia pochwaliłem się zwiastunem Michałowi Mielcarkowi (aka Mielu), któremu udzieliłem wywiadu gdy jeszcze pracował w Gamezilli. Tego dnia opijaliśmy z Adamem (autorem muzyki) publikacje trailera. Nie muszę chyba mówić jakie było moje zdziwienie, gdy rano na kacu sprawdziłem jak tam z oglądalnością, a tam nagle wyskoczyło na mnie 3500+ wyświetleń. Okazało się, że Michał postanowił opublikować na Gram.pl newsa o moim dokonaniu. Pod koniec dnia film miał już 25,000 wyświetleń i stało się dla mnie oczywiste, że jeden news na gram.pl nie mógł być jedyną przyczyną takiej oglądalności. Szybka rozmowa ze znajomymi i już okazało się, że mój kolega zrobił post na reddit'cie. I choć jego post nie zyskał wielkiej popularności, to ktoś inny zrepostował go w innych działach. No i poszło. Z reddita poleciały newsy na zagraniczne portale. Na początku spokojnie. Najpierw VG247. Chwilę później Inquisitr. A na porządne zakończenie dnia Kotaku. Prawdziwy boom przyszedł następnego dnia. PCGamerGameInformerJoystiq i  Polygon. Plus do tego masa innych mniejszych portali. Zwieńczenie przyszło kolejnego dnia z newsem na IGN. Nie będę ukrywał, podjarałem się tak, że nie mogłem skupić się na pracy nad modem ^^. Oglądalność poszybowała w górę.... tylko po to by po kilku dniach spaść na łeb na szyję.

     Gamescom. Jak tylko zaczęły się targi, wyświetlenia zmalały do ok 1500 - 2000 na dzień. I to dało mi do myślenia. Ile miałbym wyświetleń, gdyby zwiastun pojawił się kilka dni wcześniej? Oczywistą odpowiedzią jest, że zdecydowanie więcej. Ale czy na pewno? Nie wiem czemu, ale mam wrażenie, że załapałem się na "przed-gamescomową gorączkę". Nie wiem czemu, ale podejrzewam, że gdyby nie Gamescom, to tych newsów byłoby zdecydowanie mniej. W końcu MediEvil to seria zapomniana nie tylko przez samo Sony, ale niestety także przez większość graczy. Czy jest sens pisać newsa o jakimś tam małym fanowskim projekcie (który i tak zostanie zaraz zatrzymany przez Sony) i przypominania ludziom o starej serii gier, gdyby nie fakt, że za rogiem jest impreza na której może zostać zapowiedziana oficjalna kontynuacja? Szansę na sequel są znikome, ale czy jest lepszy moment, aby robić naiwnym graczom nadzieję? Ilość "klików" na pewno jest dużo większa.

     I tu ciekawostka. Zwiastun miał ukazać się tydzień wcześniej. Przyczyną opóźnienia były przedłużające się prace nad narracją. W końcu nie wytrzymałem, podziękowałem chłopakowi z którym męczyłem się od ponad dwóch tygodni i skontaktowałem się z Colem. Po dwóch godzinach miałem już wszystko nagrane tak jak chciałem a zwiastun został opublikowany następnego dnia. I wtedy przypomniałem sobie o Gamescomie. W natłoku pracy kompletnie zapomniałem o jednej z największych imprez growych. Niby tylko tydzień a różnica mogła być ogromna(w jedną lub drugą stronę). Mam tylko nadzieję, że nie był to duży błąd z mojej strony.

    To by było na tyle jeśli chodzi o "historię popularności trailera". W ostatnich tygodniach naczytałem się ogromną ilość niesamowicie miłych komentarzy. Swoją aprobatę na facebookowych kontach wyrazili zarówno Bob and Barn (autorzy muzyki do wszystkich części MediEvil) jak i Jason Wilson, znany obecnie pod pseudonimem Jay Gunn (Lead Artist i designer oryginalnego MediEvil). Popularność jaką zdobył zwiastun dała mi ogromnego kopa motywacyjnego, ale i przyniosła wiele zmartwień. O tym niestety nie przeczytacie w najbliższym czasie. Z przykrością muszę wam powiedzieć, że obecny blog jest prawdopodobnie ostatnim jaki napiszę na PPE. Możliwe, że zacznę pisać na jakimś innym portalu, albo wrócę do prowadzenia bloga na wordpress'ie. Póki co jednak zapraszam zainteresowanych na forum nexusmods.com, gdzie znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje na temat moda. Z wiadomych względów jestem tam dość często, więc otrzymacie szybkie odpowiedzi na ewentualne pytania.

 

Pozdrawiam, Korin.

 

 

PS na koniec bardzo fajny fanart zainspirowany przez mój trailer, wykonany przez SoulEaterSaku90 i opublikowany na portalu DeviantArt.com

    

Oceń bloga:
21

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper