Jak to zrobić? #9 - MediEvil: Hero of Gallowmere

BLOG
1074V
Jak to zrobić? #9 - MediEvil: Hero of Gallowmere
KorinOo | 07.08.2014, 21:51
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Dawno, dawno temu w odległej galaktyce... Korin robił remake MediEvil'a... Po wielu bojach i trudach w końcu udało mu się zrobić trailer!

     Heh, jestem pewien, że większość z was zapomniało już o tym projekcie a ci co jakimś cudem pamiętają pewnie myślą, że umarł on śmiercią naturalną. Otóż nie. Mimo żółwiego tempa prace cały czas trwają i powoli, powoli idą do przodu. Od ostatniego bloga z tej serii minęło już ponad 7 miesięcy! No dobra, ale gadać będę później. Teraz macie się skupić i obejrzeć materiał poniżej.

     Oto prezentuję wam pierwszy trailer!

 

     Jak się podobało? Mam nadzieję, że źle nie jest :D Muzykę do trailera przygotował mój znajomy Adam Dąbrowski, którego możecie obczaić pod tym linkiem http://adamoakman.com/index.php. Narratorem natomiast jest niejaki Cole Johnson. (zainteresowanych odsyłam do jego konta na soundcloud: https://soundcloud.com/voice-acting-cole-johnson). Reszta, czyli nagrywanie i edycja trailera, jak i sam mod oczywiście zostały wykonane przeze mnie.

 

 

     Choć prace nad modem postępowały do niedawna z goła powoli, to absolutnie nie mogę powiedzieć, że próżnowałem. Przez ten okres przebyłem wiele kursów modelowania 3D przy użyciu programu 3DS Max. Od podstawowych technik modelowania, przez modelowanie obiektów o dużej ilości wielokątów, aż do modelowania do gier. Do tego oczywiście teksturowanie. Od tworzenia map UV*, przez mapy Diffuse** i kończąc na mapach Normal**. Oczywiście to nie koniec. Niektóre modele muszą mieć masy vertexom (eng. Weight-Painting), aby działały poprawnie z animacjami. Na koniec trzeba to wszystko oczywiście poprawnie wyeksportować do Skyrim’a, co jeśli pamiętacie moje poprzednie wpisy, potrafi zająć drugi raz tyle co modelowanie i teksturowanie.  Wynikiem tego długiego i męczącego szkolenia, był oczywiście model Sir Daniela Fortesque. 

 

 

    Na szczęście praktyka czyni mistrza i obecnie cały ten proces tworzenia nowych modeli zajmuje mi dużo mniej czasu. Rzadko zdarza mi się popełnić jakiś błąd, który zajmuje więcej niż 5 min. do naprawienia.

 

 

     Tradycyjnie już dla tej serii blogów, postaram się przekazać wam odrobinę zdobytej przeze mnie wiedzy. Jak pewnie zauważyliście, we wcześniejszej części tekstu zaznaczyłem nazwy trzech map: UV, Diffuse i Normal. Czym są te dwie ostatnie, możecie się dowiedzieć z mojego wcześniejszego wpisu: Jak to zrobić #7. Mapa UV jest to jednak trochę inna para kaloszy. Mapa ta jest przechowywana w samym modelu 3D i nie można jej zmienić nie ingerując w sam model. No dobra, ale co ona robi? Otóż przechowuje ona informacje, pozwalające określić które pixele z tekstury (np. Diffuese map) są przypisane do konkretnych polygonów. Jak zawsze, najłatwiej jest to przedstawić za pomocą obrazka. Po lewej znajduje się mapa UV z zaznaczonymi polygonami a po prawej znajduje się tekstura.

 

     No dobra, ale przecież to są banały, powiecie. Jak najbardziej. Nie jest to fizyka kwantowa. Schody zaczynają się, gdybyście chcieli zrobić własny model całkowicie od zera. Wtedy mapa UV wygląda jakby została przejechana przez ciężarówkę. Pod koniec modelowania, trzeba ją zrobić praktycznie od nowa. Każdy odrobinę bardziej zaawansowany program do grafiki 3D posiada przynajmniej kilka metod automatycznego generowania map UV.  Prawda jest jednak taka, że każdy taki automatyczny generator jest daleki od ideału i wymaga wielu, naprawdę wielu ręcznych poprawek a te są bardzo czasochłonne. W dodatku posiadanie doświadczenia praktycznie NIE przyśpiesza całego procesu. No chyba, że wcześniej źle poprawialiście. Zróbcie teksturę dla takiej lipnej mapy UV. Wtedy nie dość, że musicie poprawić mapę UV to jeszcze kombinować jak poprawić teksturę by do niej pasowała. Czasem po prostu lepiej zrobic teksturę od nowa. Chyba nie muszę mówić, że przytrafiło mi się to wielokrotnie :D  Na szczęście tutaj doświadczenie już pomaga i po kilku wtopach, nauczycie się robić dobre mapy już za pierwszym podejściem (+ewentualne drobne poprawki).

 

 

     No dobra. Koniec tego przynudzania! Piszcie w komentarzach jak wam się podoba trailer. Mam nadzieję, że następnego bloga z tej serii napiszę trochę szybciej niż za 7 miesięcy :D

 

Na razie!

Oceń bloga:
22

Komentarze (19)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper