eRPeGowy przegląd tygodnia #40 - Karczma

BLOG
3160V
eRPeGowy przegląd tygodnia #40 - Karczma
Mr.Darko | 23.09.2014, 18:13
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Kolejny Przegląd z drobnym poślizgiem ląduje przed Wami. Zapraszamy do czytania!

40 odcinków minęło jak jeden dzień...Tak, to już 40 odcinek eRPeGowego Przeglądu Tygodnia. Startując z tą inicjatywą/projektem nie przypuszczałem, że uda się zajść tak daleko. Nie sądziłem, że nawiążę współpracę z Daaku i Przegląd rozwinie się do granic przekraczających pierwotne założenia (zakładałem, że szybko się znudzę i poślę to w diabły). Dużą niespodzianką było także dołączenie do Karczmy Senixa i pisanie pod jej szyldem. Jak to zwykle bywa w takich sytuacjach - pojawiły się wtedy zarzuty, że się sprzedaliśmy, komercha i w ogóle jesteśmy do bani. Na szczęście były to pojedyncze przypadki. Reszta czytelników stanęła za nami murem i z optymizmem patrzyła w przyszłość, czekając na kolejne odcinki.

40 odcinek Przeglądu jest ostatnim, w którego współtworzeniu biorę udział. Od przyszłego tygodnia całość przejmuje Daaku i teraz to on będzie tutaj dzielił i rządził. Do załogi dołączy także dwójka nowych osób, których tożsamość zachowam w tajemnicy (chociaż shoutowcy wiedzą doskonale o kim mówię). W swoim czasie Daaku przedstawi ich oficjalnie.

Dlaczego rezygnuję? Powodów jest kilka, ale najważniejszy z nich to wypalenie. Pisanie Przeglądu już od jakiegoś czasu nie sprawia mi zbytniej radości. Czuję się znudzony i muszę się nieraz zmuszać, żeby dokończyć wszystko przed deadlinem, które ostatnimi czasy i tak stały się zbyt elastyczne (dzisiaj mamy Tuesday Special Edtion Przeglądu). Doszedłem do wniosku, że kontynuowanie tego nie ma najmniejszego sensu. Przegląd jest w dobrych rękach i stawiam 0,7 czystej, że nadal będzie się sprawnie rozwijał.

W tym miejscu chcę podziękować przede wszystkim naszym czytelnikom za to, że chce Wam się czytać to co tutaj tworzymy i za to, że zostawiacie swoje komentarze oraz plusy. Duże podziękowania dla Daaku za ogromny wkład w rozwój Przeglądu (Rozkładówka to nie jedyny jego pomysł). Współpraca z Tobą była zajebista i każdemu życzę takich ogarniętych wspólników. Dziękuję także Tobie Senix za przygarnięcie nas pod skrzydła Chocobosa i nie ingerowanie w treść naszego cyklu oraz pozostawienie nam wolnej ręki w 99.5% (to był warunek jaki wysunęliśmy przed tą "fuzją"). Specjalne podziękowania dla Ajrona za grzebanie się w przeglądowym kodzie i naprawianie wszystkiego co schrzanimy zanim całość trafi na główną oraz za dobieranie wyczesanych grafik. Dziękuję Wam wszystkim jeszcze raz!

PS Z portalu nie znikam i żadnej sondy "czy mam zostać" nie będzie :P Mam parę pomysłów na kontynuowanie swojej działalności na PPE (możliwe, że stworzę jakiś nowy cykl dotyczący RPG/JRPG). Także się nie żegnamy, a mówimy sobie do zobaczyska pod innymi tekstami. Dziana! - [Dark]   

A teraz przejdźmy już do właściwego Przeglądu!

1. Zaczynamy od bardzo ciekawego newsa - Tetsuya Nomura zostaje odsunięty od prac nad Final Fantasy XV! Według prezesa Square-Enix, Yosuke Matsudy, decyzja taka wypłynęła podczas spotkania zarządu firmy dotyczącego restrukturyzacji. Twórca został oddelegowany do prac nad będącym w powijakach Kingdom Hearts III, stołek kierownika zwalniając na rzecz Hajime Tabaty (Before Crisis: Final Fantasy VII, The Third Birthday, Final Fantasy Type-0), stojącego aktualnie na czele zespołu Hexadrive i doglądającego portu Type-0 na PS4 i Xboxa One. Idealnym podsumowaniem całej sytuacji niech będzie fakt, że od zaanonsowania projektu Versus XIII (wcześniejsza nazwa FFXV) w 2006 Nomura może pochwalić się głównie nakreśleniem fabuły i uniwersum gry oraz zaprojektowaniem postaci...

[UPDATE]: W wywiadzie dla Famitsu Tabata podkreślił, ze pomimo zmian na stanowisku kierowniczym ekipa developerska wciąż będzie realizować wizję Nomury. No i masz...

  Square-Enix nakreśliło także ramy planowanego na rok 2015 grywalnego dema gry. Oparty na pokazywanym podczas TGS 2014 zwiastunie wycinek gry nazwany "Episode Duscae" ma zawierać w sobie wiele będących we wczesnym stadiu rozwoju systemów gry, a na jego ukończenie trzeba sobie podobno zarezerwować 3-4 godziny. A i to zakładając, że podczas zwiedzania świata i wizyt w lochu/lochach korzystać będziemy z samochodu - transport "z buta" ma ten czas wydatnie wydłużyć. Sterowania czterokołowcem możemy podjąć się sami lub zostawić to Ignisowi, choć jest też szansa na pojawienie się Chocobosów. W demie nie spotkamy ani jednego bossa, ale według zapowiedzi natkniemy się na coś "robiącego dużo większe wrażenie, co wywrze ogromny wpływ na fanów marki"... PRowa gadka na bok, czekamy na grywalny kod gry.

2. Będący na targach Tokyo Game Show 2014 wysłannik Siliconery miał okazję wypróbować demo Final Fantasy Type-0 HD w wersji na PS4. Dane mu było pokierować drużyną członków Class Zero w osobach Ace'a, Rem i Sice podczas misji infiltracji jednej z placówek Byakko. Niestety, jeżeli wierzyć zapewnieniom dziennikarza, ekipa Tabaty ma przed sobą jeszcze dużo pracy przed finalną premierą gry. Pierwszym rzucającym się w oczy felerem były zbyt szybkie i zbyt gwałtowne ruchy kamery podczas próby jej kontrolowania prawą gałką analogową. Problemy narastały podczas walk z więcej niż jednym przeciwnikiem - kamera potrafiła zablokować się na niewidzialnych ścianach, utrudniając rozeznanie się na polu walki.  Dokuczało to zwłaszcza podczas oferowanej walki z bossem-helikopterem, będącym w ciągłym ruchu i ostrzeliwującym cię za twoimi plecami. Efektem glitchy była także okazjonalna niemożność dosięgnięcia zasięgowym atakiem Ace'a (karty do gry) adwersarzy znajdujących się na wyższych kondygnacjach - mimo że problem ten nie występował w wersji na PSP. Na tle powyższych wad "miganie" niektórych elementów otoczenia (np. przydrożnej beczki z włóczniami) wydaje się mało znaczącym problemem. Pocieszeniem niech będzie to, że według stroy Sony Computer Entertainment Asia zarówno japońska, jak i zachodnia wersja gry doczeka się dual-audio w postaci japońskich i angielskich ścieżek dialogowych.

Final Fantasy Type-0 HD premierę w Ameryce będzie mieć 17 marca, w Japonii  - 19 marca, a w Europie - 20 marca. Platformami docelowymi będą PS4 i Xbox One.
 
 
3. Periodyk Jump opublikował kolejne szczegóły dotyczące nowych klas i wrogich summonów, jakie napotkamy w Final Fantasy Explorers. Odkryte klasy postaci to:
- Dragoon - korzysta z włóczni, aby pikować na przeciwników z powietrza za pomocą swojej umiejętności Jump;
- Beastmaster - poza zdolnością kontroli wrogich potworków, posiadają także umiejętności przywracającą im HP w razie trafienia. Ich specjalnością jest Berserk;
- Dark Knight - potężni wojownicy wymachujący kosami i toporami, ich specjalnością jest Power Blood.
  Po Ifricie, Shivie i Ramuhu nadchodzi czas na przedstawienie kolejnego Strażnika Kryształów - Bahamuta. Potrafi on podczas walki zionąć oddechem o różnych żywiołach, a do jego repertuaru zaliczają się także szybkie szarże i wstrząsające uderzenia w ziemię. Podczas spotkań z Bahamutem trzeba nastawić się na walkę zarówno na ziemi, jak i w powietrzu. Krótkie przedstawienie wszystkich summonów znajdziecie w zwiastunie poniżej.
  Kolejnemu redaktorowi Siliconery dane było trzykrotnie sprawdzić grywalny kod gry na targach TGS 2014. Pierwszy, single-playerowy playtest został przeprowadzony w zbroi Dragoona, z Goblinem i Chocobosem jako członkami drużyny (w razie braku chętnych do gry można do drużyny wcielić takie "boty"). Zgodnie z opublikowanym przez nas w poprzednim "Przeglądzie..." schematem sterowania, wielokrotne wciśnięcie Y skutkowało serią domyślnych ataków, a przytrzymanie B - zużywającym pasek Trance bieganiem. Przytrzymanie spustu L lub R i wciśnięcie B, A, X lub Y pozwalało na atak jedną z technik specjalnych danej klasy - w sumie szybki dostęp mieliśmy do 8 naraz. Na będącego bossem Ifrita skuteczny okazywał się zwłaszcza zasięgowy rzut włócznią. Użycie podczas walki kryształu pozwoliło Dragoonowi na transformację w znanego skądinąd Squalla z FFVIII, a przytrzymanie w trakcie trwania przemiany L+R pozwalało na szybsze i płynniejsze wyprowadzanie ataków i ich łączenie.
  Do drugiego playtestu doszło na spotkaniu z pracownikami Square-Enix podczas sesji wieloosobowej. Tym razem wybór padł na Black Mage'a. Jego repeartuar czarów obejmował Firę (wystrzeliwana prosto kula ognia), Blizzarę (formowane wkoło postaci lodowe sople), Thundarę (pozostającą w miejscu kulę elektryczności), Drain (przywracający zdrowie), Aspir (uzupełniający pozwalający na dalsze czarowanie pasek Trance) oraz wymagający dłuższej chwili na rzucenie, ograniczony cooldownem Flare. Strażniczką była tym razem Shiva, której Fira i Flare odbierały ogromne ilości zdrowia - o ile tym drugim zdołaliśmy wejść pomiędzy jej lodowymi atakami. Transformacja za pomocą kryształy pozwoliła magowi na zmianę w Terrę z FFVI.
  Do trzech razy sztuka - za trzecim podejściem padło na szybkiego Ninję, łączącego szybkie ataki ostrzami z nakładanymi na siebie wzmocnieniami. Warto tu wspomnieć o sojuszniku w postaci Time Mage'a, rzucającym mi.in. przyspieszającym bieg postaci Haste czy potężnym, choć powolnym Meteorem. 
  To tyle z targów - Japończykom przyjdzie jeszcze wypróbować grę przed oficjalną premierą. Wersja demo Final Fantasy Explorers Light pozwoli na rozegranie graczom pierwszych misji solo lub w multi - dostępny będzie tryb wieloosobowy zarówno w formie lokalnej, jak i online przez sieć.
Final Fantasy Explorers ukaże się na 3DSa 18 grudnia w Japonii. 
 
 
 
4. Square-Enix odkryło niedawno trójkę spotykanych w Bravely Second postaci, pomagającym głównej bohaterce - Magnolii - w odnalezieniu porwanej Agnes. Jak się okazuje, wszyscy trzej będą grywalni i wraz z nią będą stanowić trzon naszej drużyny. Należą oni do grupy Trzech Muszkieterów - elitarnej ochrony papieskiej, będącej wzorem dla wszystkich stojących pod nimi Rycerzy Wyznania Kryształu (Crystal Orthodoxy). Są to:
 
- Yu Zeonelcia, "Falcon of the Gale" - główny bohater Bravely Second, 16-letni chłopak z Gathlatio. W młodym wieku został głową rodu Zeonelcia, a dowództwa nad Muszkieterami po czterech latach edukacji w Istantal.
 
- Jean Engarde, "Wolf of the Inferno" - także 16 lat, także z Gathlatio. Wywodzący się z biednej rodziny, za młodu dowodził grupą okolicznych dzieciaków i regularnie wszczynał bójki z dziećmi szlachty. Po śmierci rodziców dzięki swoim zdolnościom udało mu się zapisać na nauki do Istantal, gdzie zaprzyjaźnił się z Yu, choć zdał szybciej od niego i wrócił do rodzinnego miasta. Podczas reformacji struktur Rycerzy udało mu się zdobyć miejsce w ich szeregach bez względu na swoja klasę społeczną, gdzie awansował aż do członkostwa w Muszkieterach i ponownego spotkania z Yu.
 
- Nikolai Nikolanikov, "Bison of Solidity" - 34-letni ksiądz z Gathlatio, weteran Rycerzy obecny w organizacji na długo przed wstąpieniem do niej Yu i Jeana. Zachował pozycję nawet po nagłym rozwiązaniu Rycerzy wskutek prześladowań Księstwa Eternii (tło fabularne Bravely Default). W tamtych czasach wciąż udzielał się w lokalnej społeczności religijnej jako duchowny, szerząc Wyznanie Kryształu, czym zapewnił sobie członkostwo w Muszkieterach po zakończeniu opresji. Poza rekrutacją obiecującej młodzieży w szeregi Rycerzy, Nikolai utrzymuje także kontakty z wieloma wpływowymi szlachcicami. 
 
  Tak jak w przypadku Final Fantasy Explorers, wysłannik Siliconery ograł także udostępnione na TGS 2014 demo gry, a podobne wrażenia towarzyszyły transmisji na żywo prowadzonej przez producenta gry, Tomoyę Asano (zignorujmy podobieństwo...). Oto skondensowana lista zmian i spostrzeżeń wynikłych z obu materiałów:
 
- nową dla serii klasą, poza zaprezentowanym wcześniej Tomahawkiem, jest Wizard, pozwalający na atakowanie wybranych celów w ustalony przez nas sposób ustalonym żywiołem. Do wyboru mamy żywioły ognia (Blazing), lodu (Icicle) i błyskawic oraz oddzielny rodzaj ataku, jaki chcemy nimi wyprowadzić. Burst jest dość standardowym atakiem na wszystkie cele, Darts atakuje tylko jednego przeciwnika, ale zawsze na początku tury, a Mist przez trzy tury zadaje obrażenia poboczne wszystkim celom. Zaletą Wizarda jest jego wszechstronność, wadą - wysokie zużycie BP (2BP za każdy rzucony czar w odróżnieniu od 1BP za każdy czar Black Mage'a);
 
- poza zaprezentowanymi wcześniej klasami Magnolii (Valkyrie, Red Mage, Performer, Time Mage) w demie obecny był także Swordmaster w osobie Jeana;
 
- Asano uspokoił fanów, że Tomahawk nie zajmie miejsca obecnego w Bravely Default Rangera - ta klasa także powróci, choć jeszcze nie znamy jej Asterisk Holdera;
 
- leśna lokacja, po której poruszał się redaktor, składała się z dwóch poziomów (nachodzących na siebie górnego i dolnego) oraz pełna była pętli i odnóg. Level design zdaje się być jeszcze bardziej złożony od tego w pierwszej części serii, jakby na złość pwnej numerycznej części Final Fantasy;
 
- na dolnym ekranie poprzez naszyjnik będziemy utrzymywać kontakt z porwaną Agnes, która w cyklu "Teach Me, Agnes" poprowadzi naszą drużynę w kierunku kolejnego celu podróży, pozwoli rozeznać się w aktualnych wydarzeniach oraz podzieli się ciekawostkami historycznymi oraz kulturowymi danego miejsca; 
 
- w grze powróci znany z pierwszej części suwak częstotliwości walk, który według Asano spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem graczy;
 
- podczas prezentacji Nikolai posiadał specjalność Moon Magic z takimi umiejętnościami, jak Physical Up, Magic Up, Speed Up i Physical Guard. Jakiej klasie jest ona właściwa i kto jest jej Asterisk Holderem - dowiemy się w swoim czasie.
 
Bravely Second ma się ukazać na japońskie 3DSy jeszcze tej zimy.
 
 
 
5. Prezentowane na TGS 2014 demo Disgaea 5 ma być dostępne na japońskim PlayStation Store w październiku, przed premierą właściwej gry. Będą się na nie składać trzy początkowe mapy na ustalanym przez nas poziomie trudności, podczas których poznamy nowe rozwiązania takie jak status Revenge (aktywowany dla jednej ze stron po śmierci ich towarzysza) czy techniki Demon Artes. Takim "Artem" dla Usalii jest zamiana we fragment ekwipunku, który następnie może założyć jeden z członków drużyny, aby otrzymać czasowe podniesienie statystyk. Według obsługi stoiska na targach, czas i miejsce użycia Demon Artes ma często być twoim być-albo-nie-być na polu walki. Cała gra ma się składać z 16 rozdziałów.
Disgaea 5 ukaże się w Japonii 26 marca 2015 na PS4. NIS potwierdziło już na targach plany lokalizacji gry dla Ameryki i Europy.
 
 
 
6. Mnóstwo czytania, prawda? W takim razie robimy małą przerwę - w tym tygodniu o Monster Hunter 4 Ultimate przeczytacie niewiele, ale zobaczycie naprawdę mnóstwo. Zaczniemy od prawie dwóch godzin(!) materiału wideo, w którym twórca serii, Ryozo Tsujimoto, wraz z parą lokalnych celebrytów zmierza się najpierw z nową twarzą gry - Serlegiosem, a następnie ze zdolnym do napełnieniem się wodą na wzór balonu, rekinopodobnym Zamtriosem. 
  Samo Capcom zapowiedziało także regularne dostawy nowych scenariuszy DLC, w których to spotkamy starych znajomych. Pierwszy z nich, Episode 1, zawierać będzie questy od wędrownego Nyanjiro i zatwierdzającej nasze misje Guild Sweetheart (Monster Hunter Portable 3rd) oraz od Kayamby (Monster Hunter Ultimate 3), który wraz z Cha-Chą znowu wplącze się w kłopoty - tym razem związane z Congalalą. Zestawy te będą prawdopodobnie płatne.
  Edycja Ultimate doczeka się także dwóch nowych przedmiotów promocyjnych - kostiumu Sonic the Hedgehog dla naszego Felyne/Palico (do kompletu z meiczem Caliburn z Sonic and the Black Knight) oraz broni Hunting Horn wzorowanej na popularnej w Japonii serii gier muzyczno-rytmicznych Taiko no Tatsujin. Oba bonusy znajdą się zarówno w amerykańskiej, jak i europejskiej wersji gry.
Na zakończenie coś dla wielbicieli Animal Crossing - w grze będziemy mogli nadać naszym kotom wygląd Isabelle i Resettiego z tej uzależniającej serii. Skiny te nie tylko całkowicie zmieniają wygląd naszych podopiecznych, ale także emulują ich niezrozumiałe, prześmieszne popiskiwanie. Niestety nie potwierdzono, czy przyjdzie nam założyć je w zachodnich wersjach MH4U.
Monster Hunter 4 Ultimate ukaże się na 3DSy w Japonii 11 października, a na Zachodzie - w pierwszym kwartale 2015 roku.
 
 
 
 
7. Oficjalna strona Pokemon Omega Ruby/ Alpha Sapphire wzbogaciła się o profile wysoko postawionych szych w organizacjach Team Aqua i Team Magma. 
 
TEAM AQUA
 
Leader, Archie - charyzmatyczny przywódca Team Aqua, który z jednej strony pragnie stworzyć Pokemonom nowy dom, z drugiej - idzie po trupach do celu. Jego Mega Anchor pozwala ewoluować Sharpedo do formy Mega.
 
Admin, Shelly - mózg Team Aqua. Pomimo ekscentrycznego stylu i charakteru, nie sposób odmówić jej inteligencji i dynamiki.
 
Admin, Matt - drugi Admin o potężnej budowie ciała. Zawdzięcza Archiemu życie, przez co jest wobec niego niezwykle lojalny i całkowicie zaakceptował jego ideały.
 
TEAM MAGMA
 
Leader, Maxie - chłodny i kalkulujący przywódca Team Magma, pragnie stworzyć nowy dom dla ludzkości, ale z góry zakłada konieczność poniesienia ofiar. Jego Mega Glasses pozwalają Cameruptowi na przyjęcie jego Mega formy.
 
Admin, Tabitha - Admin Team Magma, chowający za przymkniętymi oczami intensywne, ostre spojrzenie. Skory do pomocy, podobno marzy mu się pozycja przywódcy Drużyny.
 
Admin, Courtney - była naukowiec, mózg Team Magma. Zwykle bierna, nie popuści niczemu, co wzbudzi jej fascynację. W tym Tobie...
 
  Japońska sieć sklepów Pokemon Center oferować ma limitowane edycje Pokemon Center New Nintendo 3DS Kyogre Edition i Pokemon Center New Nintendo 3DS Groudon Edition. Są to nowe modele konsoli, zdolne m.in. do odpalenia portu Xenoblade Chronicles, wyposażone w drugą gałkę analogową i dodatkowe spusty. Cena każdego ma wynosić 19.000 jenów.
  W ramach ciekawostki - przebłysk nadciągającego szaleństwa. Na konto twitterowe przewodniczącego Game Freak, Junichiego Masudy, fani zaczęli wysyłać zdjęcia kolejek, jakie tworzą się przed sklepami Pokemon Center w różnych częściach Japonii. I nie chodzi tu bynajmniej o odstanie swojego w celu kupna nowej części Pokemonów (na premierę trzeba jeszcze poczekać), ale o... możliwość złożenia pre-ordera na grę. Strach w takim razie pomyśleć, jakie tłumy zjawią się pod sklepami w listopadzie... U nas przykładowe zdjęcie, w [źródle - czwarty link] - reszta.
 
 
 
 
 
 
8. Na mającej miejsce przed targami TGS konferencji SCEA 2014 Bandai Namco zapowiedziało God Eater 2: Rage Burst - ulepszoną wersję obecnego wcześniej na PSP God Eater 2 i God Eater 2 Burst. Tym razem wyjściem dla fabuły ma być śmierć Juliusa Visconti - przywódcy elitarnego oddziału Fenrira pod nazwą Blood oraz zajęcie jego miejsca przez tajemniczą, posiadającą jego God Arc dziewczynę - Levi. Nowością w serii jest pojawienie się nowego typu broni - posiadającej duży zasięg kosy Valiant Scythe, jak również systemu wzmocnień zwanego Blood Rage. Niczym tryb Burst z pierwszej części, warunki jego aktywacji oraz efekty boosta będziemy dobierać sami - im ciężej będzie je nam spełnić w wirze walki, tym mocniejsze i dłuższe bonusy otrzymamy. Serwis Game Jouhou potwierdził także rozpoczęcie prac nad serialem animowanym tworzonym z okazji 5-lecia serii, za który odpowiadać będzie renomowane studio ufotable.
God Eater 2: Rage Burst pojawi się na PS4 i Vicie jeszcze tej zimy. O przeniesieniu gry na rynki zachodnie na razie cisza.
 
 
9. Studio Image & Form, odpowiedzialne wcześniej m.in. za SteamWorld Tower Defense i SteamWorld Dig, zapowiedziało kolejną grę z tego westernowo-steampunkowego uniwersum. SteamWorld Heist ma być tym razem osadzoną w kosmosie strategią turową, w której aby wiązać koniec z końcem, trzeba będzie napadać na inne statki. Według lead designera, Olle Hakanssona, cechą szczególna Heista ma być niespotykany w turówkach system free aim, umożliwiający chociażby rykoszety od elementów otoczenia. 
SteamWorld Heist ukazać się ma na wiosnę 2015, a z platform docelowych potwierdzono jak dotąd jedynie 3DSa, choć raczej ulegnie to zmianie.
 
 
10. Według Famitsu, w Yakuza Zero będziemy mogli odwiedzić salony z grami arcade, dzięki czemu pojawi się możliwość sprawdzenia takich tytułów jak OutRun, Space Harrier czy Hang-On. Nie tylko na ekranie telewizora, ale również konsoli PS Vita. Nie jest to jedyna nowość, o której pisało japońskie czasopismo. Zostaliśmy poinformowani o trzech nowych trybach - pierwszy z nich to Cat Fight Gamble, w którym obstawiamy kobiety walczące w bikini (opiera się to na ich statystykach, jak na przykład wzrost i waga), drugi zaś zwie się Disco. Zagramy w nim w różne minigierki, podobnie z trzecim, czyli Poket Circuit. Kolejna rzecz, o której pisało Famitsu to kompletny brak punktów doświadczenia w Yakuzie Zero - wszystko będzie zależało od pieniędzy. Zdobywać je będziemy w różny sposób, na przykład "stylowo" zdejmując przeciwników lub używając potężnych ataków. Każda postać będzie miała swój własny system. Postać Kiryu dostanie wątek ekonomiczny - w Kamurocho Money Island będziemy prowadzili własny biznes. Co ciekawe, spotkamy różne postaci z sub-scenariuszy, które będą nam pomagać. Goro Majima (inny protagonista) z kolei prowadzi własny klub nocny i jego celem jest wejście na szczyt. Dostaniemy w tym celu 30 dziewczyn i musimy je rozwijać tak, aby stały się jak najlepsze.
 
Ź1 Ź2 

 

eRPeGowa Piguła

1. Na razie nie ma co liczyć na zachodnie wydania serii Mobile Suit Gundam Vs. na Zachodzie. Według producenta serii, Ryuichiro Baby, głównymi powodami takiego stanu rzeczy są mała popularność Gundamów na Zachodzie oraz boom gatunku 2-on-2 w japońskich salonach arcade. Decyzję twórcy może zmienić niejako odbiór lądującego w Early Access na Steamie Rise of Incarnates, prezentującego ten sam gatunek.
Ź1

2. Square Enix startuje z własnym projektem skupiającym się na cloud-gamingu. Za sterami firmy Shinra Company (bo tak ma się ona nazywać) zasiądzie były prezes SE Yoichi Wada. Beta - testy mają się rozpocząć na początku 2015 roku.
Ź1

3. Na TGS Bandai Namco ogłosiło, że w produkcji jest Sword Art Online III (tytuł roboczy). Oficjalna zapowiedź przewidziana jest na 5 października (Dangeki Bunko Fall Festival). Póki co nie są znane platformy docelowe.
Ź1

4. Premiera Persony 4: Dancing All Night (spin off serii na Vitę) została przesunięta na bliżej nieokreśloną część 2015 roku.
Ź1

5. 29 stycznia 2015 w Japonii pojawi się Devil Survivor 2: Break Record (3DS). W grze pojawi się pełny voice acting oraz wiele poziomów trudności (ukłon w stronę nowicjuszy). Będzie także nowa postać grywalna oraz fabuła rozgrywająca się po wydarzeniach znanych z Devil Survivor 2.
Ź1

6. Natsume Inc. zapytało na Twitterze jakie gry z ich katalogu chcieliby zobaczyć na Virtual Console posiadacze Wii U. Wcześniej Natsume wydało swoje pozycje z GBA na 3DS - owym VC.
Ź1

7. Dragon Quest X w wersji na 3DSa sprzedał się w Japonii w ilości 52,375 sztuk (w pierwszym tygodniu obecności na rynku). Jest to 95% towaru, który trafił do sklepów, więc wynik bardzo przyzwoity.
Ź1 

8. Final Fantasy XIV: A Realm Reborn doczekał się patcha 2.38, w którym to gracze będą mogli m.in. zakupić własne domostwo . Pełną zawartość patcha znajdziecie TU.

Przy okazji warto wspomnieć, że FF XIV pojawi się w przyszłym roku w Korei Płd.
Ź1 Ź2

9. Kolejny spin-off serii Summon Night zmierza na urządzenia mobilne. Tym razem mowa o Summon Night Memories. Gra zapowiadana jest jako strategia zawierająca postacie ze wszystkich części serii. Nie jest znana data premiery ani cena.
Ź1

10. Fairy Fencer F: Advent Dark Force (PS4) nie będzie portem znanego z Playstation 3 Fairy Fencer F. W ADF znajdzie się fragment z FFF, dzięki czemu gracze nie zaznajomieni z marką będą mogli łatwiej "wejść" w tytuł. Gra ma być także mroczniejsza względem części z PS3.
Ź1

11. Final Fantasy Explorers (3DS) zawierać będzie kod na FF 1. Będzie to specjalnie odświeżona wersja związana z kolejną rocznicą powstania pierwszej części serii (ma ona wykorzystywać efekt 3D). Jednak to nie koniec niespodzianek. W Explorers ma znaleźć się zadanie po wykonaniu którego otrzymamy zbroję Onion Knighta z FF III - niestety dotyczy to tylko wersji dla Japonii, która będzie także dodatkowo ograniczona w sztukach.
Ź1

12. Na Vitę zmierza całkowicie nowa część Dungeon Travelers 2-2. Tytuł będzie grą z gatunku DRPG i pojawi się na handheldzie Sony w 2015.
Ź1

13. Decydując się na zamówienie Tales of Zestiria (PS3) w pre-orderze w japońskim sklepie 7-Eleven gracze otrzymają kod na DLC, którym będzie strój dla głównego bohatera utrzymany w kolorystyce sklepu. Ma on mieć także właściwości lecznicze. Premiera gry w Japonii 22 stycznia 2015.
Ź1

14. Dla wszystkich spragnionych nowych grafik z Tales of Hearts R mamy dobrą wiadomość. Znajdziecie ich trochę w naszej galerii.
Ź1

15. Senran Kagura 2: Deep Crimson otrzymała nowe DLC o tytule Senran Kagura 2: Hipster. DLC dodaje m.in. tryb scrollowanej strzelanki do gry, tonę nowych kostiumów, czy nową historię.
Ź1

16. Pojawiło się czwarty update do The Elder Scrolls Online. Pełną listę zmian można znaleźć tutaj
Ź1

17. Tom Chilton poinformował, że nowe rozszerzenia do Word of Warcraft będą pojawiać się częściej. Stanie się tak dzięki powiększeniu zespołu ze 150 osób do 220. Blizzard stara się aby gra nie stała się zbyt skomplikowana.
Ź1

 

eRPeGowa Kinoteka 

1. Pojawił się pierwszy zwiastun Zodiac - Online RPG, z który odpowiada Kobojo - developer z Francji. W tytuł zaangażowani są także: scenarzysta Kazushige Nojima (związany z serią Final Fantasy) oraz kompozytor Hitoshi Sakimoto (Muramasa: Demon Blade, Valkyria Chronicles). Premiera w 2015

Ź1

 

2. Sega wypuściła filmik z The World End Eclipse (PC, Vita, iOS, Android). Tytuł został określony jako "theatrical online RPG). Premiera pod koniec roku.

Ź1

 

3. Premiera Senran Kagura: Shinovi Versus została wyznaczona na 15 października w Europie w cen 29.99 euro (cyfrowa). Z tej okazji w sieci wylądował nowy zwiastun.

Ź1

 

4. Nowy zwiastun z gry Revenant Gate (ukaże się na urządzenia mobilne) przedstawia wachlarz broni, którymi będziemy się posługiwać, umiejętności postaci oraz mechanikę obrony przed przeciwnikami.

Ź1

 

5. Persona 4 Arena Ultimax doczekała się dwóch, nowych zwiastunów przedstawiających fragmenty rozgrywki oraz wstawki animowane koncentrujące się na historii.

Ź1 Ź2

 

 

6. Bandai Namco opublikowało nowy zwiastun do Tales of Zestiria (PS3). Premiera gry 22 stycznia 2015 w Japonii.

Ź1

 

 

7. Nowego zwiastuna doczekał się także smartfonowy Final Fantasy Agito+ (Vita), którego premiera wyznaczona została na 15 stycznia 2015.

Ź1

 

 

8. Masa nowych informacji pojawiła się w formie zwiastuna do Phantasy Star Nova (Vita). Zobaczymy na nim m.in. zakres broni jakich będziemy używać, proces tworzenia postaci, przeciwników etc.

Ź1

 

 

9. W sieci pojawił się zwiastun, który zdradził datę premiery Legend of Grimrock 2. Gra pojawi się 15.10.2014 na PC

Ź1

 

 

10. Dla wyczekujących na Persona Q: Shadow of the Labyrinth dwa nowe filmiki prezentujące Mitsuru oraz Yosuke.


Ź1

 

 

11. Na koniec Senran Kagura: Estival Versus i system, dzięki któremu stroje bohaterek staną się burdne oraz mokre. Oczywiście ulegają one także zniszczeniu. Wszystko to na poniższym zwiastunie.

Ź1

 

 

eRPeGowa Rozkładówka
 
Wysyp nowych materiałów podczas Tokyo Game Show = nowe dziewczyny w Rozkładówce. Dzisiaj przedstawimy wam powabną Amy Matchlock (Bravely Second), szefującą Gorgeous Gorgeous Netherworld Seraphine (Disgaea 5) i elitarną Allisę Amiellę z oddziału Fenrir (God Eater 2). 
 

 

Do przeczytania za tydzień!

Oceń bloga:
26

Czy 40 to pozytywna liczba?

Tak
75%
Nie
75%
Cthulhu!
75%
Pokaż wyniki Głosów: 75

Komentarze (24)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper