SKLEP

Blog użytkownika Octavio

Octavio Octavio 12.02.2019, 11:19
The Art of #2 Red Dead Redemption 2
158V

The Art of #2 Red Dead Redemption 2

O ile The Order 1886 w kwestii grafiki błyszczało realizmem, tak RDR 2 zasługuje na wyróżnienie w innej kwestii. Gra ma najpiękniejsze wolumetryczne chmury jakie kiedykolwiek widzieliśmy w grach oraz fantastyczny zasięg rysowania obiektów. Pozwala to nam podziwiać niesamowite widoki panoramiczne, które do tej pory są nierealne nawet na PC. Gdyby dla kogoś RDR2 było pierwszą grą ciężko było by mu wytłumaczyć co to jest doczytywanie tekstur :)

To jak ważny jest ten efekt pokazuje nam porównanie tej gry z exclusivem od Guerilla Games - Horizon Zero Dawn. Porównanie to pozwoli nam nie tylko odpowiedzieć na pytanie dlaczego RDR2 wypada całościowo lepiej niż Horizon, ale co ważniejsze, w jaki sposób to osiągnięto. Sprawa jest banalnie prosta, otóż twórcy Horizon chcieli nam pokazać najlepszą możliwą grafikę na pierwszym planie gdzie w RDR2 jest ona zbalansowana na takim poziomie, aby to co widzimy na pierwszym nie wpływało na postrzeganie drugiego. Aby to osiągnąć tekstury, ilość obiektów, ich geometria nie mogą być nadto skomplikowane i w dużej ilości przed naszymi oczami. Trzeba też dać odpowiednią kolorystykę i tak z balansować tekstury aby się na siebie nałożyły, maskując ich słabą jakość i ilość. I tak trawa w RDR2 na każdym płaskim terenie sięga nam do kostek. Dodatkowo na każdym terenie wygląda ona podobnie. Wszystko to połączone razem zlewa się w taki sposób z resztą otoczenia, że nie dość, że nam to nie przeszkadza to wygląda dobrze. Horizon to inna para kaloszy. Nie dość że sama gra jest w wyższej rozdzielczości to ilość obiektów, ich jakość, różnorodność wpływa na postrzeganie drugiego planu jeśli jest on "łysy". Sama gra me też bardzo ciekawy efekt w postaci wiatru który w różnych momentach sprawia że nasza roślinność faluje. Ma to swoje zalety bo efekt jest naprawdę piękny ale wpływa to na postrzeganie całego obrazu poprzez widoczne braki flory na dalszym planie. Jej jakości, detali i ruchu nie da się zrekompensować kolorem tekstury na dalszym planie jak w RDR2. W Horizon jak widać jedno bardzo wpływa na postrzeganie drugiego. Ma to swoje zalety ale całościowo jest to gorzej odbieranie niż w RDR2. Dzieło Rockstar wygląda przez to jakby było bardziej dopracowane, a przecież równie dobrze był to efekt zamierzony :) Jedno zostało uzyskane kosztem drugiego. Samo dzieło Guerrilla Games też w tym względzie zasługuje na oddzielny blog. Tutaj jednak delektujmy się tym co RDR 2 ma najlepszego. Zdjęcia wykonałem sam, a można je zobaczyć w większym rozmiarze klikając myszą na "zapisz jako" na komputer. Zapraszam do galerii:

Tagi:

Oceń notkę
+ +8 -

Fundacja "Polacy dla Polaków"
Oceń profil
+ +21 -
Octavio
Ranking: 378 Poziom: 50
PD: 16854
REPUTACJA: 2987
Miesięcznik PSX Extreme