Nintendo Switch. Odpowiadamy na Wasze pytania

Nintendo Switch. Odpowiadamy na Wasze pytania

KOMODO | 28.01.2017, 16:41

Byłem, widziałem, macałem i odpowiadam na Wasze pytania. Miałem okazję pojawić się na imprezie Nintendo, sprawdzić Nintendo Switch i postanowiłem odpowiedzieć na Wasze pytania!

1. frankmartin: Może to głupie ale czy ma gniazdo na karty sim?
Komodo: Niestety, Nintendo na wpadło na pomysł grania w terenie przez sieć. Nawet opcja czatu głosowego będzie dostępna z poziomu... smartfona.

Dalsza część tekstu pod wideo

2. NeReVaR: Jak wygląda system konsoli i jego ustawienia, opcje itd.?
Komodo: Niestety, na czas pokazu opcja wejścia do menu konsoli była nieaktywna (przycisk Home nie reagował).

3. NeReVaR: Jak wygląda usługa sieciowa Nintendo bo pewnie sporo tam pozmieniali i czy będzie coś w stylu PlayStation Plus?
Komodo: Coś na kształt PlayStation Plus wystartuje wraz z opłatą za zabawę online już jesienią. Jednak możliwość miesięcznego testowania staroci z NES-a i SNES-a to chyba nie to czego się spodziewaliśmy...

4. NeReVaR:: Czy konsola się grzeje, czy słychać aktywne chłodzenie itd.?
Komodo: W sali wypełnionej pewnie setką dziennikarzy trudno o wyłapanie choćby dźwięku płynącego z gry, a co dopiero z konsoli. Szczerze jednak wątpie by sprzęt wydawał głośniejsze dźwięki.

5. NeReVaR: Czy można tam wpakować jakąś grę z 3DS-a (lub starszą) i zobaczyć czy działa albo jak SWITCH na to zareaguje?
Komodo: Spróbowałbym, gdyby nie fakt, że rozmiary kartridży to Switcha mają zupełnie inne gabaryty. Są sporo mniejsze.

6. Thorin: Przede wszystkim, jaka jest jakość grafiki w wersji przenośnej?
Komodo: Doskonała! Jeżeli pytasz w kontekście wyświetlacza w GamePadzie do Wii U - przepaść.

7. ArystotelesPl: Jak będzie wyglądało przejście z TV na ten tablet, bo na filmie widać że grasz, wkładasz pada w tablet, wyjmujesz i grasz dalej jak to będzie w praktyce?
Komodo: Działa to dokładnie w taki sposób. Obraz przeskakuje z telewizora na konsolę w mgnieniu oka. Każdorazowo zmianę trybu gry należy zatwierdzić wciśnięciem obydwóch triggerów.

8. chrno-x: Czy rzeczywiście da się tak wygodnie i szybko wyciągnąć joy-cony z gripa albo z samej konsolki.
Komodo: Testowane egzemplarze były przymymocowane do stalowej obudowy, która uniemożliwiała również wypięcie Joy-Conów.

9. chrno-x: Czy konsolka jest tak ergonomiczna jak Gamepad od Wii U czy jest lepiej/gorzej?
Komodo: Jest płaska jak naleśnik, co nie znaczy, że niewygodna. W przeciwieństwie do 3DS-a palce wskazujące można przynajmniej oprzeć o wypusty dla triggerów.

10. chrno-x: Waga urządzenia
Komodo: Przenośnej wagi ze sobą nie miałem, ale jest cięższa niż się wydaje. Sprawia jednak przez to wrażenie solidnej, w przeciwieństwie do GamePada do Wii U, który wydawał się zupełnie pusty w środku.

11. chrno-x: Jeżeli będziecie mieli możliwość obadania Pro Pada do Switcha to czy ma on wbudowane czujniki ruchu lub IR jak jeden z joy-conów czy nie ma ich wcale?
Komodo: Wygląda na to, że ma on komplet funkcji Joy-Conów, włącznie z HD Rumble. Sam miałem okazję katować ten kontroler przy okazji Splatoon 2. Celowanie za pomocą żyroskopu działa bez zarzutu.

12. chrno-x: Ile wedle informacji jakie uzyskacie wytrzymuje bateria Switcha.
Komodo: Sam "ekran" jest w stanie wytrzymać przy grze 3-3,5 godziny choć obiło mi się o uszy, że przy The Legend of Zelda: Breath of the Wild może wyzionąć ducha już po 2,5 godziny zabawy. Zdecydowanie dłużej pożyją za to Joy-Cony. Ich średni czas pracy to rzekomo 20 godzin, choć w określonych warunkach mogą wytrzymać nawet dobę. Niestety nie ma możliwości "doładowania" ekranu za pomocą prądu zgromadzonego w kontrolerach i odwrotnie. Na upartego może zatem dojść do kuriozalnej sytuacji w której np. wyczerpie się prawy Joy-Con, a lewy wciąż będzie na chodzie.

13. chrno-x: Jak się sprawują Joy-con pod multi w poziomym ułożeniu (vide: tak jak trzymali na spocie grając w MK8)?
Komodo: Naprawdę nieźle, choć dopiero po zapięciu ich w nakładkę z opaską na nadgarstek. Wówczas kontroler lepiej leży w dłoniach, a triggery są łatwo wyczuwalne pod palcami. Standardowe, "zapadnięte" triggerki nie należą do najwygodniejszych.

14. Dajzner: Czy gry będą miały blokadę regionalną? 
Komodo: Nie będzie blokady regionalnej, możliwy więc będzie import np. ze Stanów Zjednoczonych na czym powinniśmy wszyscy skorzystać.

15. m.: Jakość wykonania interesuje mnie najbardziej. Co innego dotknąć, co innego zobaczyć.
Komodo: Jest o niebo lepiej niż w przypadku GamePada do Wii U i odczuwalnie solidniej niż w przypadku dowolnego wcielenia 3DS-a.

16. Laska_WE: Kupić czy nie?
Komodo: Osobiście uważam, że Switch to jedna z tych konsol po których sprawdzeniu natychmiast pałamy chęcią posiadania własnego egzemplarza. Po powrocie z Frankfurtu w trybie przyspieszonym zacząłem nadrabiać ostatnie zaległości z Wii U celem sprzedaży konsoli i pozyskania gotówki na Switcha. Tak, zamówienie przedpremierowe na "neonową" wersją złożone już jakiś czas temu.

17. Dżony: Jak szybko obraz przeskakuje z ekranu handhelda na telewizor?
Komodo: Ze stoperem w ręku - trwało to jakieś 3 sekundy. Tym niemniej ewidentnie było spowodowane czasem reakcji telewizora na przetworzenie sygnału AV przesyłanego przez HDMI. Czas reakcji będzie więc różny w zależności od modelu telewizora.

18. GraczHobbysta: Wygoda triggerów, analogów, jakość wykonania kontrolera/ów?
Komodo: Triggerki klikają miękko, przyjemnie, nie są jednak analogowe. Gałki zaś bardzo dobre, chodzą gładko, palec się z nich nie ześlizguje. Same Joy-Cony wykonano rewelacyjnie, w przeciwieństwie do Gripa, który jest wykonany ze słabszej jakości plastiku.

19. Goikovaindesmes: Co myślicie o tej podpórce z tyłu konsoli? Ma szansę pożyć dłużej niż pół roku?
Komodo: Nie jest szczególnie solidna, podejrzewam, że co bardziej zdolni szybko się z nią rozprawia.

20. Goikovaindesmes: Czy będą gry ruchowe?
Komodo: Będą, a w praniu sprawdzają się wcale nie gorzej niż te na Wii.

21. Goikovaindesmes: Czy krzyżak jest tak beznadziejny, na jaki wygląda? 
Komodo: Jeżeli pytasz o "krzyżak" na lewym Joy-Conie to nie jest on beznadziejny. Jest "żaden" bo zwyczajnie go nie ma - to takie same przyciski jak po prawej stronie. Krzyżak w Pro Controllerze natomiast jest bardzo fajny, twardy, działa z przyjemnym kliknięciem.

22. lucjan: No i najważniejsze czy Sony będzie osrane?
Komodo: Na Switcha nie zapowiedziano Halo, Forzy i Gearsów, obawiam się więc, że nie będzie osrane ;)

23. ramzes64: Interesuje mnie różnica nowej Zeldy (Wii U/Switch). Zelda Twilight Princess na GC i Wii miała inne sterowanie, odwrócony obraz jeśli dobrze pamiętam. Jakie zmiany będą w Zelda: Breath of the Wild na obu konsolach - czy coś dodadzą, czy będzie to ta sama gra.
Komodo: To ta sama gra, jedyna dostrzegalna od razu różnica to rozdzielczość. Obłożenie przycisków winno być jednakowe, w testowanej przeze mnie na E3 wersji na Wii U niestety nie zrobiono żadnego użytku z ekranu dotykowego. Choćby do grzebania w ekwipunku.

24. adus1991: Czy stand posiada wejście internetowe?
Komodo: Dock posiada wejście na zasilanie, port HDMI oraz USB. Wszystkie trzy schowane za uchylną klapką z tyłu stacji. Z jej boku natomiast mamy dostęp do dwóch kolejnych złączy USB, choćby do ładowania urządzeń.

25. adus1991: Czy znowu będziemy męczyć się z FRIEND CODAMI?
Komodo: Oby nie!

26. dachowiec: Czy Nintendo ruszy to swoje zasrane dupsko i będzie lokalizować gry w Polsce?
Komodo: Pierwsza jaskółka wiosny nie czyni, ale Syberia III będzie zlokalizowana również w wersji na Switcha.

27. SMGT: Czy przy używaniu przycisków xyab kiedy joycon jest przypięty do tabletu nie szturcha się dłonią prawego analoga?
Komodo: Szturcha się, a przynajmniej na samym początku.

28. Borys84: Ja chciałbym wiedzieć dlaczego Nintendo nie zrobiło jakieś porządnej konsoli, tylko takie coś? 
Komodo: Bo ja wiem czy 6-calowy przenośniak potencjalnie zdolny do pociągnięcia gier o jakości nieco wyższej niż PlayStation 3/Xbox360/Wii U to "takie coś"? Czyli potencjalnie gier takich jak Grand Theft Auto V czy The Last of Us (wiem, porównanie z dupy, ale dobre dla zobrazowania sytuacji).

29. bricabrac: A ja mam pytanie: dlaczego Komodo a nie Roger?! 
Komodo: Miał jechać Roger ale odkąd został naczelnym PSX Extrem - nie opuszcza swojej lektyki.

30. Starh: Struktura plastiku - czy konsolka będzie się palcować?
Komodo: Ekran - pewnie tak. Joy-Cony - nie ma opcji, są matowe, miłe w dotyku.

 

Pełną relację z pokazu, test samej konsoli oraz prezentowanych gier znajdziecie w najnowszym numerze PSX Extreme.

Źródło: własne
KOMODO Strona autora
cropper