Tekken 6 brzydszy na PS3?

Gry
1073V
Tekken 6 brzydszy na PS3?
nariko_X | 23.10.2009, 14:35

Nie chciałam Was dołować, ale trzeba o tym napisać... Pomijam już fakt, że Tekken od zawsze kojarzony z platformą Sony nie jest już wierny marce PlayStation. Ale tego, że Tekken 6 ma być gorszy technicznie niż jego odpowiednik na konsoli Xbox 360 wprost nie da się przemilczeć. Wszystko rozchodzi się o to, że wersja na Xboxa 360 pracuje w rozdzielczości 1278x720, natomiast w przypadku PS3 mówi się co najwyżej o 1024x576. Czyli PlayStation 3 brakuje ok. 33% detali do rodziałki 720p. Naprawdę dziwna sprawa zwłaszcza, że automat arcade z T6 bazuje na wnętrznościach PS3 - co powinno obfitować w konwersję arcade perfect, a na domiar złego podobne cyrki miały miejsce już w innej grze Namco - Soul Calibur IV. Czyżby firma kojarzona z Pac-manem miała jakiś cichy układ z Microsoftem?

Nie chciałam Was dołować, ale trzeba o tym napisać... Pomijam już fakt, że Tekken od zawsze kojarzony z platformą Sony nie jest już wierny marce PlayStation. Ale tego, że Tekken 6 ma być gorszy technicznie niż jego odpowiednik na konsoli Xbox 360 wprost nie da się przemilczeć. Wszystko rozchodzi się o to, że wersja na Xboxa 360 pracuje w rozdzielczości 1278x720, natomiast w przypadku PS3 mówi się co najwyżej o 1024x576. Czyli PlayStation 3 brakuje ok. 33% detali do rodziałki 720p. Naprawdę dziwna sprawa zwłaszcza, że automat arcade z T6 bazuje na wnętrznościach PS3 - co powinno obfitować w konwersję arcade perfect, a na domiar złego podobne cyrki miały miejsce już w innej grze Namco - Soul Calibur IV. Czyżby firma kojarzona z Pac-manem miała jakiś cichy układ z Microsoftem?

Po wyjściu na jaw takich rewelacji zawrzały tematyczne fora dyskusyjne, poniżej możecie przeczytać wypowiedź jednego ze znawców tematu z "tekkenowego" forum (zachowano oryginalną pisownię):

na PS3 masz filtrowanie AA, ktore wyglada na screenach ladniej niz 720p na Xie, gdzie s w tym topicu jest link do screenow. Zaczynaja juz powstawac plotki (niektorzy redaktorzy tez pisza jakby sie wczoraj obudzili), wiec moze przypomne:

Obie gry defaultowo dzialaja w:
1024x576 + motion blur

po wylaczeniu motion blura, kazda konsola dostaje maly boost:

X360 pozwala grac w 720p (dokladniej 1375x768 skalowane wdol, aby polepszyc jakosc obrazu (filtrowanie)
PS3 otrzymuje filtrowanie AA

Tego nie moge w 100% potwierdzic, ale prawdopodobnie Obie gry maja upscaling do 720p i natywnie dzialaja w tej rozdzialce.

Tutaj screeny z trybow bez motion blura:
X360:
http://images.euroga..._MB_OFF.jpg.jpg

PS3:
http://images.euroga...OFF_PS3.jpg.jpg
Po pierwsze jak widac - praktycznie ciezko znalezc roznice, wiec niektorzy niech skoncza biadolic jak jakies stare babcie i trzymaja sie faktow. Dwa - jak juz sie tak czepiac, to na powiekszeniu fragmentu obrazu ciut lepiej wyglkada to na PS3 (dzieki antyaliasowi).
Nie od dzis wiadomo, ze mniejsza rozdzialka+antyalias > wieksza rozdzialka bez. Wystarczy odpalic dowolna gre na PC w 1920x1200 bez AA a pozniej w 1280x800 z AA.

A jak ktos chce marudzic i fanboyowac - najpierw niech zbawi sie w "znajdz 10 szczegolow" w tych screenach, oba sa w rozdzialce 1280x720p i sa zrzutem z konsol PS3 i X360."
Dalsza część tekstu pod wideo


Podziękowania dla Kuby za info z forum.

Źródło: własne

Komentarze (57)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper