SKLEP
Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 11.09.2017 14:15
Kondycja Polskiej Branży Gier 17. Wyśmienite podsumowanie aktualnej sytuacji na naszym rynku
785V

Kondycja Polskiej Branży Gier 17. Wyśmienite podsumowanie aktualnej sytuacji na naszym rynku

Gruba lektura pozwoli wszystkim zainteresowanym w świetny sposób rozpocząć ten długi tydzień. Kondycja Polskiej Branży Gier 17 to świetne podsumowanie całej sytuacji na polskiej scenie gier wideo. To spory skarb dla wielu graczy, inwestorów i deweloperów.

Kim jest polski gracz? Na to pytanie zdecydowali się kolejny raz odpowiedzieć specjaliści z Krakowskiego Parku Technologicznego, którzy stworzyli najbardziej kompletne podsumowanie naszej branży w historii.

Ponad 100-stronicowy dokument zawiera mnóstwo ciekawych informacji dotyczących graczy z naszego kraju, ale przedstawia również sytuację na rynku globalnym. Twórcy w interesujący sposób prezentują sytuację w Chinach, czyli w kraju, którego mieszkańcy najchętniej wydają gotówkę na gry – 24,27 miliarda dolarów zarobiły firmy ze sprzedaży produkcji. Według prognoz, w 2020 roku rynek chiński ma wygenerować 33,7 miliarda dolarów.

A jak w Polsce? Specjaliści podają, że 68% internatów gra w gry wideo, a najczęściej poznamy opowieści na smartfonach oraz tabletach. Warto jednak zwróci uwagę, że coraz to chętniej siadamy również przed konsolami – 19% zainteresowanych spędza czas przy takich urządzeniach.

W 2016 roku byliśmy świadkami wyrównania płci – 50% mężczyzn i 50% kobiet biegają za zadaniami, ale co ciekawe, konsolowcy to mężczyźni – 81% ankietowanych. Kobiety dominują (57%) w grach społecznościowych.

Polski gracz ma najczęściej 25-34 lata (32%), ma średnie wykształcenie (45%), stałe zatrudnienie (45%), przeciętną sytuację finansową (38%), a akurat przy konsolach spędza czas dla emocji oraz adrenaliny (43% wyraźnie więcej w stosunku do innych platform). Konsolowcy zazwyczaj grają w samotności (single-plaer 38%) i najchętniej sięgają po zręcznościówki, wyścigi/sumulatory, gry sportowe oraz shootery.

Niezależnie od platformy, najczęściej gramy w domu (90%), najchętniej kupujemy gry w sklepi lub na aukcjach internetowych (53%), a najpopularniejszą platformą do dystrybucji cyfrowej jest Steam (49% - 9% PSN/6% XLive).

Anna Krampus-Sepielak, współautorka oraz koordynator projektu ze strony Krakowskiego Parku Technologicznego, w dobry sposób zapowiedziała tekst:  

„Mamy nadzieję, że sporządzony dokument stanie się mapą: z jednej strony dla instytucji państwowych, które dedykują środki polskim producentom, z drugiej strony dla firm z zagranicy, które zastanawiają się nad inwestycją w polskie firmy”

To oczywiście tylko początek informacji, więc zachęcam wszystkich czytelników PPE do tego kompletnego raportu. Wszystkie szczegóły znajdziecie w tym miejscu.

Źródło: http://media.kpt.krakow.pl/20342-badania-kondycja-polskiej-branzy-gier-17-sa-juz-dostepne

Tagi: kondycja polskiej bra

Elektryzujące newsy

Elektryzujące newsy
Miesięcznik PSX Extreme