God of War. Konkrety dotyczące zadań, magii, zagadek oraz różnic w bogach
Reżyser God of War postanowił zaprezentować kolejne gorące informacje dotyczące opowieści. Santa Monica Studio zdecydowało się na znaczące odświeżenie uniwersum Kratosa, ale przygotowane nowości mogą znacznie ubarwić rozgrywkę.
W pierwszych miesiącach 2018 roku zadebiutuje God of War przygotowane z myślą o PlayStation 4. Twórcy przygotowują się na wielkie wydarzenie, a Cory Barlog chętnie zdradza kolejne konkrety dotyczące pozycji.
God of War na pięknych grafikach koncepcyjnych
Nadchodzące wielkimi krokami God of War zostało umiejscowione w nowej mitologii. Kratos wraz ze swoim synem będzie przemierzał nordyckie tereny i podczas przygody spotkają wielu bogów, jednak będą oni się znacznie różnić od tych z mitologii greckiej. Barlog porównał ekipę Zeusa do polityków żyjących w marmurowych posiadłościach, z których to chętnie manipulowali ludźmi i zmuszali ich do wykonywania różnych czynności, natomiast ich nordyckie odpowiedniki są bardziej „ludzcy” – przykładowo Azowie (główna dynastia bogów nordyckich) są zawsze gotowi do zabawy, walki i picia, Vanirzy (starsza dynastia bogów, pokonana przez Azów i odsunięta od władzy) żyją w harmonii z naturą i są wiernymi strażnikami magii, a Giganci będą zaprezentowani jako artyści.
Istotną rolę w całej opowieści odegrają runy, które nie tylko pozwolą bohaterom korzystać z magii, ale również Kratos będzie musiał je tłumaczyć – w tym pomoże Atreus. Podczas rozgrywki natrafimy na łamigłówki wymagające czytania, tłumaczenia i zrozumienia run.
W tytule został wykorzystany Fuþark starszy, czyli alfabet runiczny o charakterze ogólnogermańskim, który był używany od II do VIII wieku. Jednak autorzy zdecydowali się wybrać jeszcze kilka innych języków, które będą obowiązywać w szczególnych regionach – zrozumienie podstaw pozwoli odnaleźć dodatkowe zadania poboczne oraz rozwiązać zagadki.
Interesująco na pewno zapowiada się temat magii, która zostanie zaprezentowana w God of War w dwóch formach – mówionej oraz runicznej. Dla przykładu bohater otrzyma możliwość korzystania z siły ziemi, więc będzie musiał dotknąć terenu i dzięki temu aktywuje moc.
Studio zdaje sobie doskonale sprawę z rozpoczęcia nowego cyklu, więc pewien tajemniczy przedmiot pozwoli Kratosowi tłumaczyć świat i dopowiadać wydarzenia – przykładowo Atreus otrzyma nowe informacje o swojej matce.