Pillars of Eternity. Loadingi nie zraziły recenzentów. Konsolowa wersja zgarnia mocne oceny
Jeden z najmocniej chwalonych klasycznych RPG-ów z PC w ostatnich latach trafił wreszcie na konsole. Jak deweloperom udało się przenieść Pillars of Eternity na PS4 oraz XOne?
Wygląda na to, że konwersja wyszła Obsidian dobrze a obawy o wykonanie konsolowego interfejsu były niepotrzebne. Chociaż niektórzy recenzenci narzekają na radialne menusy w walkach, to ogólny efekt jest ponoć bardzo pozytywny. Gra działa przede wszystkim z odpowiednią płynnością.
PlayStation Plus wrzesień 2017. Pełna lista gier
Z drugiej strony niektórzy redaktorzy ganią Pillars of Eternity za zdecydowanie zbyt długie loadingi. Odpalenie gry na PS4 Pro niestety nic nie zmienia w tej kwestii. "Nic tak nie zabija zabawy jak 4 długie ekrany ładowania w przeciągu 5 minut, z czego tylko 1-2 minut były gameplayem. W związku z tym faktem pomijałem całe budynki, nie chcąc czekać na kolejne loadingi" - napisał redaktor The Sixth Axis. Małym problemem jest też czasem nieczytelność grafiki. Trudno rozeznać się w bitewnej sytuacji i odróżnić w trakcie najcięższych walk wrogów od sojuszników.
Jedną z większych zalet Pillars of Eternity jest długi czas zabawy. By przejść tę klasyczną role-playową przygodę trzeba poświęcić przynajmniej 35 godzin (dla osób wypełniających misje poboczne będzie to przynajmniej 50 godzin).
Wydawca Pillars of Eternity na konsolach opublikował zwiastun premierowy role-playa, który znajdziecie poniżej.
Oceny Pillars of Eternity Complete Edition (PS4, XOne), skala 1-10:
- RPGsite 9
- PlayStation Lifestyle 8
- COGconnected 9
- God is a Geek 8
- ZTGD 8.5
- TheSixthAxis 8
- PushSquare 9
- PlayStation Universe 9
- Hardcore Gamer 9
- DualShockers 8.5