Skyrim VR może się okazać porażką. Negatywne opinie dziennikarzy

Gry
2912V
Skyrim VR może się okazać porażką. Negatywne opinie dziennikarzy
Bartosz Dawidowski | 29.08.2017, 10:22

Skyrim VR, które trafi na rynek 17 listopada, zostało już przetestowane przez niektórych dziennikarzy. Wbrew zapewnieniom Pete'a Hinesa zamiast cmokania i zachwytów mamy tu do czynienia z zaskakująco negatywnymi opiniami.

Bethesda zamierza znowu wydusić trochę grosza z The Elder Scroll V. W przypadku Skyrim VR to aż 60 dolarów (taka cena już pojawiła się na PlayStation Store). Niestety wygląda na to, że trzeba będzie przemyśleć zakup tego wydawnictwa, bo pierwsze opinie dziennikarzy nie wprowadzają w euforię.

Dalsza część tekstu pod wideo

Mniejsza cena PlayStation VR

Dziennikarze zgromadzeni na QuakeCon mieli okazję przetestować Skyrim VR w wersji na PlayStation 4. Okazuje się przede wszystkim, że zawodzi sterowanie za pośrednictwem kontrolerów Move. Nawigowanie po podziemnych korytarzach było wg redaktora UploadVR koszmarem. Podobnie jak przedzieranie się przez spiralne schody np. w wieżach.

Okazuje się, że Bethesda nie pozwala w Skyrim VR na zwykłe poruszanie się po lokacjach. Główny bohater teleportuje się co chwilę, co sprawia, że zrelaksowane spacery po śnieżnej prowincji są niemożliwe. SI wrogów nie zostało dobrze dopasowane do takiego schematu działania a wymachiwanie mieczami i toporami wypada wg George'a Weidmana, szefa Super Bunnyhop, kiepsko i niewiarygodnie.

Zawodzi też niestety grafika. Redaktorzy różnych serwisów donoszą, że jakość oprawy została obniżona praktycznie do absolutnego minimum, by pociągnąć tytuł na PlayStation 4 i PS VR. Co gorsza wygląda na to, że Bethesda zredukowała liczbę wrogów atakujących postać. W miejscach gdzie dawniej napadały na nas grupki bandytów, teraz spotykamy tylko jednego adwersarza. "Świat gry zrobił się pusty" - stwierdził Max Shockley w swoim podsumowaniu testu Skyrim VR.

Czy lepiej będzie na PC? W przypadku high-endowego sprzętu z pewnoscią grafika będzie się prezentować lepiej. Pozostaną jednak problemy ze sterowaniem i teleportowaniem bohatera. W listopadzie przekonamy się co tak naprawdę z tego wyszło i czy cena 60 dolarów to gruba przesada.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Elder Scrolls V: Skyrim.

Źródło: https://www.kotaku.com.au/2017/08/report-skyrim-vr-port-is-a-complete-dumpster-fire/

Komentarze (63)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper