PlayStation Now. Jak usługa radzi sobie z PlayStation 4? Test płynności rozgrywki i jakości obrazu

Gry
2924V
PlayStation Now. Jak usługa radzi sobie z PlayStation 4? Test płynności rozgrywki i jakości obrazu
Wojciech Gruszczyk | 13.07.2017, 16:14

Od kilku dni PlayStation Now oferuje tytuły z PlayStation 4, więc z pierwszymi, ekskluzywnymi tytułami mogą zapoznać się również gracze na komputerach osobistych. Jest to dobry moment na sprawdzenie, czy taka propozycja ma w ogóle jakikolwiek sens.

PlayStation Now było na początku dostępne wyłącznie na sprzętach Sony oraz wybranych telewizorach Samsunga. Firma zdecydowała się zrezygnować ze wsparcia dla odbiorników oraz odtwarzaczy Blu-ray stawiając wszystko na konsole. Następnie dostęp do PS Now otrzymali również gracze na komputerach osobistych.

Dalsza część tekstu pod wideo

God of War III: Remastered i Killzone: Shadow Fall na PC, czyli PlayStation Now otrzymuje nowe gry

Słowem wstępu na pewno warto wyjaśnić, że dokładne zmierzenie opóźnienia w przypadku PlayStation Now nie jest łatwe, ale Digital Foundry otrzymało nowatorskie urządzenie od Nigela Woodalla. Dzięki jego propozycji do zmierzenia jakości usługi Sony nie jest potrzebna droga kamera.

Brytyjczycy bazując na łączu 20 mbps ADSL zmierzyli, że PlayStation Now dodaje około cztery klatki opóźnienia – jest to uśredniony wynik wykonany na kilku produkcjach. Należy na pewno zaznaczyć, że znacznie lepiej działają gry w 60 klatkach na sekundę. Sporą różnicę odczujecie również w zależności od podłączenia konsoli – gra przez Wi-Fi potrafi być uciążliwa i wyniki większe od 180 ms są znacząco odczuwalne.

Tak prezentują się uzyskane rezultaty:

  • Killzone Shadowfall (30 fps lock) Lokalnie: 110 ms
  • Killzone Shadowfall (30 fps lock) Ethernet: 174 ms
  • Killzone Shadowfall (30 fps lock) WiFi: 185 ms
  • Killzone Shadowfall Lokalnie: 108 ms
  • Killzone Shadowfall Ethernet: 170 ms
  • Killzone Shadowfall WiFi: 180 ms
  • Ultra Street Fighter 4 Lokalnie: 58 ms
  • Ultra Street Fighter 4 Ethernet: 126 ms
  • Ultra Street Fighter 4 WiFi: 128 ms
  • Super Stardust Ultra Lokalnie: 38 ms
  • Super Stardust Ultra Ethernet: 118 ms
  • Super Stardust Ultra WiFi: 120 ms
  • Heavy Rain Lokalnie: 110 ms
  • Heavy Rain Ethernet: 172 ms
  • Heavy Rain WiFi: 188 ms

Dużo gorzej wypada w tym wypadku grafika, ponieważ gry są podwójnie skalowane – ze standardowego 1080p na 720p i ponownie na 1080p. W konsekwencji obraz jest rozmyty oraz posiada najróżniejsze artefakty… A gdy posiadamy odbiornik 4K, to proces jest jeszcze gorszy, bo obraz zostaje ponownie przeskalowany.

Sony wciąż inwestuje ogromną gotówkę w swoją cyfrową usługę, która ma zapewnić zainteresowanym przyjemną rozgrywkę w pozycje umieszczone na serwerach. Bez kupowania, instalowania, aktualizowania, jednak PlayStation Now wciąż nie jest idealną propozycją, najgorzej aktualnie wypada oprawa, ale gdy Japończycy będą nadal wierzyć w PS Now, to w przyszłości propozycja może prezentować naprawdę obiecujący poziom.

Źródło: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-playstation-nows-ps4-game-performance-analysed

Komentarze (37)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper