„Tworzenie gier AAA jest nieopłacalne”

Gry
1419V
„Tworzenie gier AAA jest nieopłacalne”
Wojciech Gruszczyk | 24.04.2017, 16:04

Systematycznie na rynku pojawiają się wysokobudżetowe produkcje od wielkich wydawców, ale zdaniem Cliffa Bleszinskiego tworzenie takich gier jest nieopłacalne. Znany deweloper w znaczących słowach przedstawia naszą branżę.

Cliff Bleszinski  od przeszło roku pracuje nad swoim autorskim projektem. LawBreakers aktualnie zmierza wyłącznie na komputery osobiste, ale wielu graczy ma nadzieje, że twórcy wrzucą strzelankę również na konsole.

Dalsza część tekstu pod wideo

LawBreakers w Encyklopedii PPE.pl

Szef Boss Key Productions miał okazję wystąpić na Reboot Develop, gdzie skomentował aktualną sytuację na naszej scenie. Bleszinski porównał stan gier AAA do amerykańskich restauracji, które wydają zwykłe jedzenie – nie są dobre, nie są złe, po prostu są.

Twórca jednocześnie zauważa, że wciąż na rynku widnieje kilka tytułów, które stale pojawiają się w kalendarzu wydawniczym:

„Tak to wygląda, że mamy osiem gier, które wciąż powracają. To dobry gry, jednak ich stworzenie i wydanie kosztuje setki milionów dolarów.”

Odpowiednim przykładem tych słów podobno jest Call of Duty, Uncharted, czy też Madden, które nie muszą się martwić o zainteresowanie, ponieważ są rozpoznawalne. Twórcy startują z odpowiednią bazą użytkowników, którzy na pewno sięgną po pudełka, więc nie muszą się od początku martwić. To właśnie z tego powodu na rynku nie brakuje kolejnych odsłon znanych pozycji.

Cliff dostrzegł problem Raven Software, czyli studia odpowiedzialnego za między innymi Singularity – chociaż gra zebrała sporo pochwał, została ciepło przyjęta przez graczy, to jednak nie zarobiła odpowiedniej gotówki, bo była dla większości nieznanym tworem. 

Opierając się na informacjach z Ameryki, zdaniem Bleszinskiego klienci nie zamierzają za często wydawać 60 dolarów na pełny produkt, więc na początku sięgają po znane marki. Właśnie z tego powodu nie jest opłacalne zdaniem dewelopera tworzenie gier AAA, a LawBreakers jest produkcją tylko „AA”.

Źródło: http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-04-21-bleszinski-aaa-is-a-nearly-unsustainable-model

Komentarze (94)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper