Project Scorpio z FreeSync i HDMI 2.1 - Microsoft patrzy w przyszłość

Gry
2128V
Project Scorpio z FreeSync i HDMI 2.1 - Microsoft patrzy w przyszłość
Wojciech Gruszczyk | 11.04.2017, 16:45

Nadciągają kolejne bardzo konkretne informacje o Project Scorpio. Nowa konsola Microsoftu korzysta z nowoczesnej technologii, dzięki której w przyszłości gracze nie będą męczeni rozrywaniem obrazu.

Digital Foundry w ubiegłym tygodniu przedstawiło sporo szczegółów na temat Projectu Scorpio, ale dziennikarze postanowili nie ujawniać kilku informacji, by móc je w późniejszym terminie dokładnie zaprezentować. Dzisiaj możemy potwierdzić, że urządzenie Microsoftu skorzysta z FreeSync i HDMI 2.1.

Dalsza część tekstu pod wideo

Promocja na Xbox Live. Największa w historii świąteczna oferta z grami na Xbox One i Xbox 360!

Tytułem wstępu pewnie warto wyjaśnić jedno zagadnienie – przedstawione dzisiaj informacje są istotne ze względu na jakość obrazu, który obserwujemy we współczesnych produkcjach. W idealnym świecie każda gra działa w 60 klatkach na sekundę i jest zsynchronizowana z odświeżaniem telewizora. To oczywiście tylko marzenia, a gdy pojawiają się problemy z płynnością animacji, to może pojawić się zacinanie obrazu (w przypadku synchronizacji pionowej, gdy są pomijane poszczególne klatki), rozgrywka może się zatrzymać w oczekiwaniu na kolejną klatkę lub autorzy mogą totalnie zrezygnować z synchronizacji z ekranem, ale w tej sytuacji gracze mogą natrafić na tearing (kilka klatek pojawia się w tym samym momencie).

Wspominam o tym nie bez powodu, bo właśnie AMD FreeSync pozwala kompletnie wyeliminować tearing i redukuje zacinanie. Technologia wymusza na GPU odświeżenie obrazu w odpowiednim momencie (nawet bez stałych 60 Hz). Microsoft zdecydował się wykorzystać FreeSync 2, który dodatkowo jest kompatybilny z HDR.

Tak naprawdę trudno zaprezentować ten efekt, bo gracze korzystają z różnych ekranów, a dodatkowo pewne ograniczenia narzuca YouTube, ale Brytyjczycy postanowili wykorzystać demo G-Sync w 40 klatkach na sekundę z rejestrowaniem w 60 Hz. Ta próba powinna pokazać zacinanie, a następnie specjaliści przygotowali materiał w 40 Hz.

Ciekawostką jest fakt, że aktualnie nie ma na rynku dostępnych telewizorów do salonu, które wspierają zmienną częstotliwość odświeżania (VRR). Monitory do PC wspierają już tę technologię, jednak Microsoft w tym wypadku wbudował funkcję w Project Scorpio i deweloperzy będą mogli z niej skorzystać we wszystkich grach.

Właśnie z tego powodu z łatwością można dostrzec wizję Microsoftu. Project Scorpio to urządzenie na lata, bo zmienna częstotliwość odświeżenia zostanie w pełni wykorzystane dopiero w późniejszym terminie, ale już teraz urządzenie będzie wspierać FreeSyns i HDMI 2.1.

Materiał: Project Scorpio Supports FreeSync and HDMI 2.1 Variable Refresh!

Źródło: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-project-scorpio-supports-freesync-and-hdmi-vrr

Komentarze (97)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper