Kolejne 100 mln zł dla autorów gier. Polski rząd ogłasza drugą turę programu GameINN
Pamiętacie wieści z grudnia 2016 roku, kiedy pisaliśmy o sporym państwowym dofinansowaniu polskich firm tworzących gry w ramach programu GameINN? Rząd zamierza dalej wspierać rodzimych deweloperów.
W poniedziałek wicepremier Jarosław Gowin ogłosił nową edycję projektu GameINN. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przeznaczy 100 milionów złotych na drugą turę konkursu dla firm produkujących gry. Przyjmowanie wniosków NCBR prowadzić będzie od 5 maja do 6 lipca 2017 r. Firmy, które przedstawią najbardziej obiecujące projekty, otrzymają dofinansowanie.
Wyniki pierwszej tury programu GameINN
"Kolejny pomost miedzy nauką a gospodarką powstaje na naszych oczach. Jestem przekonany, że dzięki takim programom jak GameINN możemy liczyć na rozwój myśli informatycznej w Polsce, na rozwój kreacji artystycznych i wreszcie na rozwój polskiej gospodarki i podnoszenie poziomu zamożności Polaków (...) Nasz rząd od kilkunastu miesięcy realizuje śmiały plan przeobrażenia gospodarczego Polski, pchnięcia polskich firm na tory innowacyjności. Staramy się inwestować środki publiczne przede wszystkim w te obszary, które mają największy potencjał wzrostu konkurencyjności, podbijania światowych rynków, ale zarazem chodzi o to, aby te polski produkty były jak najbardziej innowacyjne" - powiedział Jarosław Gowin w trakcie ogłaszania drugiej tury GameINN.
W trakcie prasowej konferencji w Krakowskim Parku Technologicznym politycy i prof. Aleksander Nawrat z NCBR wypowiadali się w superlatywach o branży gier w Polsce, która ma oferować ogromne możliwości rozwoju. Również w aspektach edukacyjnych, medycznych i terapeutycznych. Jako przykład gier, które powstały dzięki pierwszej edycji konkursu prof. Nawrat wymienił tytuł poprawiający zdolność echolokacji u osób niedowidzących oraz wspierający terapię i rehabilitację osób po udarach.
Wg NCBR w Polsce funkcjonuje ponad 240 firm tworzących gry, ale ich ilość cały czas rośnie. Wartość całego rodzimego rynku szacowana jest na ponad 1,65 mld złotych.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że w zeszłym roku największe dofinansowanie otrzymał CD Projekt (summa summarum ok. 20 mln złotych). Bloober Team zgarnął ok. 10 mln złotych a Techland ponad 4 mln złotych.