Analiza grafiki w Dishonored 2 - DigitalFoundry krytykuje kiepską optymalizację gry na PC

Gry
2057V
Analiza grafiki w Dishonored 2 - DigitalFoundry krytykuje kiepską optymalizację gry na PC
Bartosz Dawidowski | 02.12.2016, 09:31

Na rozgrywkę Dishonored 2 raczej nikt nie narzeka. Inaczej jest z mocno krytykowanym wykonaniem technicznym produkcji, z którą występują też pewne problemy na konsolach.

Gra na konsolach wykorzystuje mechanizm dynamicznego skalowania rozdzielczości. Podstawową rozdzielczością na PS4 jest 1080p, i 900p na Xbox One. DigitalFoundry twierdzi, że obraz na XOne jest "zauważalnie bardziej miękki". Pomimo tego oprawa graficzna (jeśli wziąć w nawias samą ostrość obrazu) zdaje się prawie identyczna na PS4 i XOne.

Dalsza część tekstu pod wideo

Redakcja przyjrzała się również grze odpalonej na PS4 Pro. W trybie 1080 nie da się zauważyć praktycznie żadnych zmian wizualnych oprócz trochę lepszego framerate'u (tytuł oferuje stabilniejsze 30 fps).

Jak wypada porównanie z edycją gry na PC, ustawioną na maksymalnych detalach graficznych? Na mocnym sprzęcie możemy cieszyć się wyraźnie lepszym cieniowaniem obiektów, płynniejszą animacją oraz znacznie lepszym zakresem "dorysowywania" obiektów.

Niestety DigitalFoundry narzeka na framerate w Dishonored 2, korzystając z potężnej karty Titan X. Gra nie była w stanie wygenerować stabilnego 60 fps w rozdzielczości 1080p. Można za to oczywiście winić kiepską optymalizację kodu.

Produkcja na konsolach śmiga natomiast w 30 fps. Kiedy zaczyna się akcja lub wymagające cut-scenki framerate spada czasem do ok. 20 klatek na sekundę.

 

Źródło: własne

Komentarze (49)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper