Czy te zmiany przekonują was do Civilization VI? - Firaxis oprowadza po najnowszej strategii
Firaxis nie próżnuje. Sid Meier's Civilization VI zmierza na nasze komputery, a premierę wyznaczono na 21 października. Dzisiaj otrzymaliśmy pokaźny fragment rozgrywki - ponad 80 minut materiału wideo z narracją twórców!
Dewleloperzy z Firaxis postanowili sami zasiąść przed komputerem i pokazać nam, na czym polegają nowości w gameplayu Civilization VI. Na pierwszy rzut oka tytuł pod względem wizualnym wygląda podobnie jak Civilization V, ale autorzy szykują dla nas sporo gameplayowych zmian.
Najważniejsze modyfikacje rozgrywki w Civilization VI:
- miasta mogą teraz zajmować więcej pól niż jedno
- wszystkie budynki są widoczne na mapie (dotyczy to także wszelkich usprawnień)
- Robotników zastępują Pracownicy, którzy znikają po zakończeniu przydzielonego zadania
- deweloperzy wprowadzili współczynnik naturalnego piękna danego regionu, który wpływa na zadowolenie mieszkańców (np. tereny górskie zwiększają piękno miasta)
- autorzy zmodyfikowali system Social Policies, zastępując go mechanizmem Civics, związanym z Kulturą
- rozwój technologii wymaga spełniania pewnych określonych zadań jeśli chcemy szybciej odkryć dany element (może tu chodzić np. o zbudowanie kamieniołomu, który pomoże odblokować związaną z nim technologię)
- w dyplomacji deweloperzy starają się zmniejszać nacisk na działania wojenne
- nowy system Plotek, który pozwala na dowiadywanie się, co knują oponenci
- wypowiadanie Niesprawiedliwej lub Zaskakującej wojny powoduje problemy z niezadowoleniem w miastach
- autorzy twierdzą, że znacznie usprawnili SI oponentów
- tury mają trwać znacznie krócej, dzięki optymalizacji użycia procesora przy ruchach SI