DigitalFoundry sprawdza możliwości PlayStation 4 Neo. Czy konsola zapewni najwyższą jakość?
Sony oficjalnie potwierdziło przygotowanie ulepszonej wersji PlayStation 4, a ekipa DigitalFoundry postanowiła dokładnie przyjrzeć się specyfikacji urządzenia. Brytyjczycy w domowych warunkach stworzyli nową konsolę Japończyków i ich spostrzeżenia mogą Was zainteresować.
Tytułem wstępu muszę wyjaśnić całą sytuację. Sony oficjalnie nie podało dokładnej specyfikacji PlayStation 4 Neo, ale stosowne informacje zostały ujawnione twórcom gier. To właśnie od deweloperów dziennikarze brytyjskiego Eurogamera otrzymali wszystkie szczegóły i dzięki temu dokładnie wiedzą, jakie podzespoły powinny pojawić się w nowej konsoli Japończyków. Autorzy produkcji muszą znać takie dane wcześniej, by móc kreować gry na przyszłoroczną premierę.
W konsekwencji DigitalFoundry postanowiło w domowym zaciszu przygotować komputer, który ma prezentować podobną siłę do PlayStation 4 Neo. Może i brzmi to dość nietypowo, ale akurat ta ekipa zna się na rzeczy i jest pewna swojej pracy. Pracownicy DF podkreślają, że przedstawione wyniki i dane opierają się na przeciekach oraz przypuszczeniach.
Tak prezentują się wyniki na poszczególnych grach:
1920x1080 (1080p) | PS4 Cel 1080p | Neo Cel 1080p | Neo Cel 1440p | Neo Cel 1800p | Neo Cel 4K |
Wiedźmin 3, Konsolowe ustawienia, Posta-AA | 33.3 | 64.6 | 44.3 | 31.4 | 23.4 |
Rabinow 6 Siege, Konsolowe ustawienia, MSAA Upscale | 67.1 | 121.9 | 80.8 | 55.5 | 39.7 |
Far Cry Primal, Bardzo wysokie ustawienia, SMAA | 46.2 | 64.0 | 42.7 | 29.8 | 22.1 |
GTA V, Konsolowe ustawienia, Posta-AA | 49.5 | 80.8 | 57.1 | 35.0 | 27.6 |
Mirror's Edge Catalyst, Średnie/Wysokie, FXAA High | 70.6 | 98.9 | 57.9 | 43.3 | 31.6 |
Rise of the Tomb Raider, Konsolowe ustawienia, SMAA | 40.8 | 73.1 | 50.4 | 35.2 | 26.2 |
Crysis 3, Wysokie ustawienia, SMAA T2X | 50.9 | 89.2 | 55.9 | 36.1 | 26.7 |
Wszystkie tytuły na nowym sprzęcie Sony muszą działać przynajmniej w 1080p i stałych klatkach na sekundę – patrząc na pracę DigitalFoundry specyfikacja PS4 Neo może bez problemu osiągnąć ten stan. Odrobinę gorzej prezentują się wyniki w sytuacji rozgrywki w 4K, ale musimy pamiętać, że tutaj deweloperzy mogą pokusić się o dynamiczne skalowanie obrazu, które już teraz jest wykorzystywane w wielu pozycjach.
Więcej informacji i dokładne testy znajdziecie na witrynie DigitalFoundry oraz poniżej: