DigitalFoundry sprawdza możliwości PlayStation 4 Neo. Czy konsola zapewni najwyższą jakość?

Gry
5320V
DigitalFoundry sprawdza możliwości PlayStation 4 Neo. Czy konsola zapewni najwyższą jakość?
Wojciech Gruszczyk | 28.07.2016, 20:08

Sony oficjalnie potwierdziło przygotowanie ulepszonej wersji PlayStation 4, a ekipa DigitalFoundry postanowiła dokładnie przyjrzeć się specyfikacji urządzenia. Brytyjczycy w domowych warunkach stworzyli nową konsolę Japończyków i ich spostrzeżenia mogą Was zainteresować. 

Tytułem wstępu muszę wyjaśnić całą sytuację. Sony oficjalnie nie podało dokładnej specyfikacji PlayStation 4 Neo, ale stosowne informacje zostały ujawnione twórcom gier. To właśnie od deweloperów dziennikarze brytyjskiego Eurogamera otrzymali wszystkie szczegóły i dzięki temu dokładnie wiedzą, jakie podzespoły powinny pojawić się w nowej konsoli Japończyków. Autorzy produkcji muszą znać takie dane wcześniej, by móc kreować gry na przyszłoroczną premierę.

Dalsza część tekstu pod wideo

W konsekwencji DigitalFoundry postanowiło w domowym zaciszu przygotować komputer, który ma prezentować podobną siłę do PlayStation 4 Neo. Może i brzmi to dość nietypowo, ale akurat ta ekipa zna się na rzeczy i jest pewna swojej pracy. Pracownicy DF podkreślają, że przedstawione wyniki i dane opierają się na przeciekach oraz przypuszczeniach.  

Tak prezentują się wyniki na poszczególnych grach: 

1920x1080 (1080p) PS4 Cel 1080p Neo Cel 1080p Neo Cel 1440p Neo Cel 1800p Neo Cel 4K
Wiedźmin 3, Konsolowe ustawienia, Posta-AA 33.3 64.6 44.3 31.4 23.4
Rabinow 6 Siege, Konsolowe ustawienia, MSAA Upscale 67.1 121.9 80.8 55.5 39.7
Far Cry Primal, Bardzo wysokie ustawienia, SMAA 46.2 64.0 42.7 29.8 22.1
GTA V, Konsolowe ustawienia, Posta-AA 49.5 80.8 57.1 35.0 27.6
Mirror's Edge Catalyst, Średnie/Wysokie, FXAA High 70.6 98.9 57.9 43.3 31.6
Rise of the Tomb Raider, Konsolowe ustawienia, SMAA 40.8 73.1 50.4 35.2 26.2
Crysis 3, Wysokie ustawienia, SMAA T2X 50.9 89.2 55.9 36.1 26.7
           

Wszystkie tytuły na nowym sprzęcie Sony muszą działać przynajmniej w 1080p i stałych klatkach na sekundę – patrząc na pracę DigitalFoundry specyfikacja PS4 Neo może bez problemu osiągnąć ten stan. Odrobinę gorzej prezentują się wyniki w sytuacji rozgrywki w 4K, ale musimy pamiętać, że tutaj deweloperzy mogą pokusić się o dynamiczne skalowanie obrazu, które już teraz jest wykorzystywane w wielu pozycjach.

Więcej informacji i dokładne testy znajdziecie na witrynie DigitalFoundry oraz poniżej: 

Źródło: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-we-built-a-pc-with-playstation-neo-gpu-tech

Komentarze (135)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper