Zostań bogiem w Reus. Strategia czasu rzeczywistego trafi na konsole
Kierowanie tytanami, podporządkowanie sobie ludzi i tworzenie nowych krain – te słowa najlepiej opisują ciekawą produkcję Abbey Games. Tytuł na początku trafił wyłącznie na komputery osobiste, ale studio zajęło się przygotowaniem wersji na PlayStation 4 i Xboksa One.
Reus to strategia czasu rzeczywistego, w której gracz zostaje bogiem. Jest to pierwsza pozycja studia Abbey Games i w tytule należy dowodzić tytanami, zarządzać osadnikami oraz tworzyć.
Produkcja nie jest typowym przedstawicielem God Game, ponieważ w propozycji Holendrów gracze otrzymują pod swoją opiekę cztery monstra, które podróżują po małej planecie. To właśnie tytani bezpośrednio zajmują się ludźmi – mogą im pomagać. W trakcie rozgrywki należy przekładać wielkie kamienie, zaorać ziemię, zająć się roślinkami. Każda nasza dobra decyzja pozytywnie wpływa na osadników i dzięki zadowoleniu podwładnych odblokowujemy dodatkową zawartość.
Autorzy przygotowali bardzo interesujący system społeczeństwa, które ma bardzo różnorodne potrzeby. Jednocześnie należy zwrócić uwagę na wiele zewnętrznych czynników, ponieważ gracz-bóg nie może spełniać wszystkich próśb ludności. Gdy za bardzo rozbestwimy swoich podwładnych, to oni mogą zacząć sprzeciwiać się naszej woli – w konsekwencji w trakcie rozgrywki wielokrotnie należy uprzykrzać życie małym poddanym.
Tytuł w 2013 roku zadebiutował na komputerach osobistych i zebrał oceny na poziomie 75%. Premiera na PlayStation 4 i Xboksa One została zaplanowana na drugą połowę roku.