Autor serii Gran Turismo: "PS3 bardzo trudnym hardwarem, GT5 i GT6 były dla nas koszmarem"

Gry
1783V
Autor serii Gran Turismo: "PS3 bardzo trudnym hardwarem, GT5 i GT6 były dla nas koszmarem"
Bartosz Dawidowski | 01.07.2016, 08:04

Kazunori Yamauchi udzielił ciekawego wywiadu redakcji IGN. W tekście znany deweloper krytykuje poziom skomplikowania w pisaniu gier na PlayStation 3.

Prezes Polyphony Digital powiedział w trakcie wywiadu z redakcją IGN, że era tworzenia gier na PS3 była dla niego i całego zespołu deweloperskiego "koszmarem". Twórca wspomniał też trudną sytuację związaną z Gran Turismo 6, które pojawiło się na rynku w momencie, kiedy można było już kupić PS4. Redakcja IGN zapytała też Yamauchiego o przyczyny osłabienia sprzedaży Gran Turismo 6 w stosunku do Gran Turismo 5.

Dalsza część tekstu pod wideo

"Zawsze mamy ciśnienie, by sprzedać określoną ilość kopii gry. W tamtym czasie, wszystkie warunki związane z premierą GT6 działały przeciwko nam. Głównym problemem był fakt, że PlayStation 3 było bardzo trudnym hardwarem do pisania gier przez deweloperów, a to wywoływało w naszym zespole wiele stresu. Mogę zatem powiedzieć, że GT5 i GT6 były dla nas naprawdę koszmarem" - odpowiedział Yamauchi.

Na szczęście sytuacja ponoć odmieniła się o 180 stopni dzięki wprowadzeniu na rynek PlayStation 4, które ma pozwalać na stosunkowo prosty proces tworzenia gier.

"PS4 to w porównaniu z PS3 harwdare, który odpowiada na nasze oczekiwania. Mówiłem to już wiele razy, ale się powtórzę: Gran Turismo Sport posiada taki poziom innowacji, jakiego nie widzieliście od czasów Gran Turismo 1. Mamy dużo frajdy tworząc ten tytuł i odkrywamy wiele nowych rzeczy w trakcie całego procesu. Więc to, że przesiedliśmy się na PS4 stosunkowo późno było dobre, bo mieliśmy czas na badania i rozwój dotyczący osiągów hardware'u. Ten czas pozwolił nam na implementację renderowania bazującego na fizyce ("physics-based rendering"). Całe zatem szczęście, że nie byliśmy w gorączce by wypuścić coś nowego" - wyjaśnił Kaz Yamauchi.

Wypowiedzi prezesa Polyphony są ciekawe, ale warto w tym miejscu przypomnieć, że nie wszystko jest w Gran Turismo Sport takie idealne, jak może się wydawać po lekturze wywiadu. Autorzy przyznali już, że nie dali rady umieścić w grze dynamicznych warunków atmosferycznych, bo nie potrafili w takim przypadku zapewnić framerate'u 60 fps. Demo wystawiane na targach E3 2016 zostało natomiast przeanalizowane i okazało się, że tytuł śmiga ze średnią płynnością "tylko" ok. 50 fps, z wyłączonym V-Synciem.

Źródło: http://www.ign.com/articles/2016/07/01/playstation-3-was-a-anightmarea-says-gran-turismo-creator

Komentarze (72)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper