Nadciągają exclusive'y dla Project Scorpio? - autorzy mają mieć w tym zakresie "pewną swobodę"

Gry
3400V
Nadciągają exclusive'y dla Project Scorpio? - autorzy mają mieć w tym zakresie "pewną swobodę"
Bartosz Dawidowski | 27.06.2016, 08:38

Nie cichną kontrowersje po ujawnieniu Project Scorpio, czyli nowej konsoli Microsoftu. Temat postanowił skomentować Dave McCarthy w trakcie rozmowy z redakcją GameSpot.

Jednym z najbardziej kontrowersyjnych tematów związanych z PS4 Neo i Project Scorpio jest problem obciążenia deweloperów dodatkową pracą, którą trzeba wykonać w związku z tworzeniem gier de facto na dwie platfomy (na Xbox One i Project Scorpio lub na PS4 i PS4 Neo). Wg Dave'a McCarthy'ego, kierownika z działu Xbox, w przypadku Scorpio nie ma się jednak co obawiać o możliwe opóźnienia.

Dalsza część tekstu pod wideo

"Oczywiście wsłuchiwanie się w komentarze deweloperów miało wpływ na projekt Xbox One S oraz na nasze podejście do Project Scorpio. Mamy zamiar zapewnić twórcom płynne i bezproblemowe doświadczenie w całym ekosystemie urządzeń, włączając w to jak najczęściej można również Windows 10. Cały czas usprawniamy się w tym zakresie.

McCarthy uważa, że Project Scorpio wyprze tradycyjny cykl nowych generacji sprzętowych.

"Dawne pojęcie "ugprade'u" jest już nieaktualne. Dla graczy to naprawdę fajna rzecz. Dzięki temu wiem, ze gry, które kupuję i akcesoria, których używamy, będą działać również na maszynie jutra. A to wielka pozytywna zmiana".

Można odnieść wrażenie, że Microsoft cały czas kluczy wokół pytania czy na pewno wszystkie gry pisane na Project Scorpio będą również współpracować z Xbox One. McCarthy niestety nie wyjaśnił zamieszania z tym związanego, a nawet zasugerował, że sporo ma zależeć w tym zakresie od decyzji samych deweloperów...

"Deweloperzy zawsze chcą pisać gry wykorzystując określoną specyfikację urządzeń. Uważamy, że istotą naszej filozofii rozwijania się jest dawanie naszym deweloperom pewnego stopnia swobody w tym, co zdecydują się wykorzystać. Twórcy zareagowali pozytywnie, kiedy podzieliliśmy się z nimi naszymi planami".

Shannon Loftis, główny menedżer działu wydawniczego Xbox, pytany w trakcie livestreama z 13 czerwca powiedział, że kwestia powstania gier ekskluzywnych dla Project Scorpio "może zależeć od społeczności deweloperów gier; od tego co chcą zrobić".

Pozostaje zapytać jakie są naprawdę plany Microsoftu? Z jednej strony firma zarzekała się w trakcie E3 2016, że deweloperzy będą wspierać obie platformy. Amerykański gigant nie powiedział jednak jak długo będzie trwał taki stan, więc można się spodziewać, że jakiś czas po premierze Scorpio zaczną się faktycznie pojawiać tytuły, które będą działać tylko na mocniejszym sprzęcie. Możliwe, że wydawcy będą mogli w przyszłości sami zdecydować, czy chcą wspierać obie platformy czy może skupić się tylko na Project Scorpio/Windows 10.

Co ciekawe - Microsoft nie poinformował wszystkich kluczowych twórców o istnieniu Project Scorpio przed konferencją w Los Angeles. Reżyser Final Fantasy XV przyznał ostatnio, że dowiedział się o istnieniu projektowanej konsoli dopiero w momencie oficjalnego jej ujawnienia.

Źródło: http://www.gamespot.com/articles/xbox-exec-responds-to-scorpio-concerns/1100-6441224/

Komentarze (98)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper