Czemu nowy Donkey Kong jest taki trudny?

Gry
1115V
Czemu nowy Donkey Kong jest taki trudny?
KOMODO | 03.12.2010, 18:29

Wbrew panującej obecnie na rynku tendencji do tworzenia możliwie prostych gier, Donkey Kong Country Returns prezentuje staroszkolny, wykręcony poziom trudności, o czym mogliśmy się przekonać już wcześniej. Skąd u dewelopera ten pomysł?

Wbrew panującej obecnie na rynku tendencji do tworzenia możliwie prostych gier, Donkey Kong Country Returns prezentuje staroszkolny, wykręcony poziom trudności, o czym mogliśmy się przekonać już wcześniej. Skąd u dewelopera ten pomysł?xxxxx

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Z wyjaśnieniem pospieszył senior designer reaktywującej serię ekipy, Iwata Asks. Nie boi się on, że wyśrubowany poziom trudności zniechęci potencjalnych nabywców do sięgnięcia po grę, na co znalazł uzasadnienie:

 

"Pomyślałem, że to niezwykle ważne, aby gra stanowiła odpowiednie wyzwanie. Kiedy rozpoczęliśmy ten projekt, odpaliłem po latach oryginalnego Donkey Kong Country ze SNES-a i byłem lekko zirytowany z powodu jego wysokiego poziomu trudności. A przecież we wspomnieniach gra nie była trudna, tylko po prostu fajna! (...) Uznałem więc, że gra musi być trudna, ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Nie chciałem robić gry trudnej po prostu, ale chciałem stworzyć poziom, który zachęcałby graczy do ponownej próby. Nie chodziło o to, aby ich zirytować, ale sprawić aby nawet po porażce czuli, że następnym razem mogą skoczyć lepiej."

 

Czy nowy Donkey Kong rzeczywiście stanowi takie wyzwanie, że aż sami autorzy muszą się z niego tłumaczyć? Od dziś przekonać się mogą o tym wszyscy chętni, z kolei nasze wrażenia przeczytacie w najnowszym wydaniu PSX Extreme.

Źródło: własne

Czy ten numer był najlepszym w dorobku Redakcji?

Tak
154%
Pokaż wyniki Głosów: 154

Komentarze (147)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper