SnapMap w Doom to wyjątkowe narzędzie. Można w nim tworzyć nowe tryby oraz historie

Gry
1426V
SnapMap w Doom to wyjątkowe narzędzie. Można w nim tworzyć nowe tryby oraz historie
Wojciech Gruszczyk | 29.02.2016, 20:03

W Doom (2016) pojawi się rozbudowany edytor o nazwie SnapMap. Twórcy postanowili przedstawić nam to wyjątkowe narzędzie, dzięki któremu stworzymy nie tylko mapy do trybu sieciowego, ale również przygotujemy warianty zabawy oraz wykreujemy zupełnie nowe historie.

id Software już na E3 przedstawiło SnapMap. Niektórzy z Was mogą sądzić, że dzięki temu programowi stworzymy nowe lokacje do multiplayera, ale autorzy mają zdecydowanie większe aspiracje. Edytor umożliwia tworzenie najróżniejszych trybów, którymi możemy dzielić się ze społecznością graczy:

Dalsza część tekstu pod wideo

"Wystarczy zaledwie kilka minut, aby zapoznać się ze wstępnymi samouczkami, i już możemy zaczynać budowę. Dopiero wtedy objawia się głębia SnapMapa. Jeszcze trochę czasu, i zaczynamy doceniać jego niesamowitą moc. Możemy tworzyć całe tryby dla jednego i wielu graczy, warianty rywalizacji i współpracy. Możemy tworzyć niepowtarzalne elementy – łamigłówki, wyzwania, struktury wygrywające melodie czy szalone machiny. Ogranicza nas wyłącznie wyobraźnia. A później, równie łatwo, możemy podzielić się swoimi dziełami ze społecznością, udostępniając etapy i tryby na cały świat."

Program został przygotowany przez Escalation Studios, którego przedstawiciele już w 1994 roku tworzyli mody do oryginalnego Dooma. W sprawie narzędzi wypowiedział się prezes zespołu Tom Mustaine, który jest pewien, że każdy gracz będzie mógł skorzystać z mocy SnapMap:

„Dzięki SnapMapowi możemy zbudować coś z niczego. Nie musimy być doświadczonym projektantem poziomów. Nie musimy czytać długich instrukcji czy dokształcać się tygodniami. Nie potrzebujemy żadnego doświadczenia. Możemy coś zbudować dosłownie w 10 minut.”

Deweloperzy przygotowali również kilka poradników, które wprowadzą zainteresowanych w realia i pozwolą przygotowywać podstawowe elementy. Warto tutaj również zaznaczyć, że pobranie projektu przygotowanego przez innych graczy trwa zaledwie kilka sekund, ponieważ wszystkie pliki znajdują się na płycie z grą.

Oczywiście nie trzeba tworzyć nowych map, by doświadczyć siły SnapMap. Autorzy już teraz obiecują, że w dniu premiery znajdziemy w grze wiele ciekawych prac przygotowanych przez fanów Dooma. Możecie się szykować między innymi na:

"Nie chodzi tu tylko o tryby współpracy i obrony wieży, takie jak Szturm. Inne wbudowane poziomy to między innymi „grzmocenie kreta” z udziałem wybuchowych beczek; wielki fortepian, po którego klawiszach może skakać Marine, a także dodatkowy sekwencer perkusji, obsługiwany przez drugiego gracza; misja eskorty, w której gracze muszą chronić zombiaka, przemieszczającego się powoli po pełnym niebezpieczeństw etapie; tryb dla wielu osób 3-na-1, w którym jeden demon walczy z grupą Marines."

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do DOOM (2016).

Źródło: bethesda.net

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper