Ubisoft odnotowuje spore straty, ale firma przygotowuje się na gruby okres
Francuska korporacja nie miała w ostatnim czasie wielkich i głośnych premier, więc mogliśmy się spodziewać, że firma odnotuje straty za pierwsze półrocze 2015 roku. Ubisoft przedstawia dane i przygotowuje się na zdecydowanie lepsze czasy.
Studia Ubisoftu tworzą wiele ciekawych tytułów, ale najważniejsze gry Francuzów zadebiutują dopiero pod koniec aktualnego lub na początku przyszłego roku. Z tego powodu firma odnotowała spadek sprzedaży o 57% względem ostatnich 12 miesięcy. W oficjalnej informacji korporacja informuje o stracie operacyjnej 107,8 mln euro oraz stracie netto 65,7 mln euro.
Sporo? Możemy być pewni, że włodarze Ubisoftu byli na to gotowi. Wszystkie najważniejsze premiery zadebiutowały w przeciągu ostatnich tygodni lub dopiero trafią na rynek. Korporacja właśnie wrzuciła na rynek oraz Just Dance 2016, a nie możemy zapomnieć o przygotowaniu:
Te wszystkie smakołyki pojawią się na półkach sklepowych do 31 marca 2016 roku, więc będą liczyć się jeszcze w aktualnym roku finansowym.
Warto jednak zauważyć coraz to silniejszą pozycję cyfrowej dystrybucji – Ubisoft potwierdził, że gry oraz dodatki sprzedawane za pośrednictwem e-sklepów wygenerowały 48,3% całkowitej sprzedaży... W tym samym okresie ubiegłego roku cyfra osiągnęła zaledwie 27,8%.
Ciekawostką na pewno jest fakt, że sprzedaż gier na PlayStation 4 dwukrotnie przewyższa zainteresowanie tytułami Ubisoftu na Xboksa One: