Bethesda tłumaczy system postaci z Fallout 4 - sporo możliwości personalizacji

Gry
1178V
Bethesda tłumaczy system postaci z Fallout 4 - sporo możliwości personalizacji
Wojciech Gruszczyk | 24.09.2015, 19:29

Szykujcie urlopy na listopad. Bethesda nie żartuje i przygotowuje dla nas wielkie dzieło. Zobaczcie najnowszy materiał z Fallout 4, na którym twórcy tłumaczą system rozwoju bohatera. Deweloperzy w tym elemencie łączą Fallout 3 ze The Elder Scrolls V: Skyrim!  

Od kilku dni poznajemy system S.P.E.C.J.A.Ł., czyli siedem atrybutów postaci z Fallout 4. Dzisiaj autorzy postanowili wyjaśnić, w jaki sposób ten element pozwoli nam rozwijać bohatera.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na początku zabawy otrzymamy do rozdzielenia 28 punktów (w zakresie od 1 do 10) dla siedmiu statystyk: siły, percepcji, wytrzymałości, charyzmy, inteligencji, zwinności i szczęścia. Ten istotny wybór podejmiemy jeszcze przed wybuchem, ale na szczęście później otrzymamy możliwość podjęcia zmian.

Twórcy w przypadku rozwoju bohatera postanowili połączyć Fallout 3 ze The Elder Scrolls V: Skyrim:

"Zdobywanie poziomów opiera się, podobnie jak w Falloucie 3, na punktach doświadczenia (PD), nie zaś na rozwoju umiejętności jak w Skyrimie. Prędkość awansowania zbliżona jest jednak do tego drugiego tytułu, co oznacza więcej możliwości zdobycia punktów i kolejnych poziomów, a co za tym idzie – wyboru profitów. Ponadto Fallout 4 nie ma limitu poziomów, w przeciwieństwie do poprzedniej części, w której początkowo można było zdobyć maksymalnie 20 poziom. Zrównoważyliśmy rozgrywkę tak, by również na wysokich poziomach stanowiła ona wyzwanie i zaskakiwała gracza."

Awans zapewni nam dostęp do nowych profitów, czyli specjalnych umiejętności. Wszystkie skille możecie zobaczyć w naszej galerii na ogromnym obrazku.  Warto jednak wiedzieć, że inwestując w wybrany element dopiero rozpoczniemy zabawę:

"Naszym celem było stworzenie systemu równoważących się profitów, niezależnie od tego, czy wymagałyby one 1, czy 10 punktów. Im większe wymagania związane z parametrem S.P.E.C.J.A.Ł., tym bardziej charakterystyczny dla danego stylu gry będzie profit. Weźmy na przykład wymagający 1 punktu zwinności profit „Rewolwerowiec” (20% więcej obrażeń zadawanych pistoletami) i 10-poziomowy profit „Gnat-fu” (drugi cel w V.A.T.S. otrzymuje 25% więcej obrażeń niezależnie od użytej broni).

Ważne jest, że każdy z tych profitów stanowi tak naprawdę minidrzewko o kilku poziomach, które pozwalają na nowe rzeczy. Wymienione już „Gnat-fu” pozwala na zadawanie coraz większych obrażeń kolejnym wybranym celom, by w końcu umożliwiać natychmiastowe trafienia krytyczne. Kolejne poziomy „Rewolwerowca” zwiększają zasięg pistoletów, dają szansę na rozbrojenie wroga, a nawet pozwalają na natychmiastowe okaleczanie kończyn."

System jest bardzo rozbudowany i pozwoli nam wielką swobodę w kreowaniu herosa:

"Ponieważ każdy parametr S.P.E.C.J.A.Ł. ma 10 profitów, istnieje łącznie 70 umiejętności bazowych. Dzięki systemowi rozwoju profitów łącznie daje to liczbę ponad 270. Wlicza się w to również najwyższego poziomu profit szkoleniowy dla każdej statystyki pozwalający na pominięcie wybierania profitu i podniesienie jej o 1 punkt. Daje ci to korzyść w postaci nowej wartości systemu S.P.E.C.J.A.Ł. i otwiera dostęp do kolejnych profitów na wyższych poziomach."

System może się wydawać skomplikowany, ale nie powinniśmy się bać. Wystarczy kilka minut, a zainteresowani zrozumieją wszystkie smaczki i będą rozwijać postać w swoim indywidualnym kierunku. 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fallout 4.

Źródło: Bethesda.net

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper