SKLEP

Portal PSX Extreme

SKLEP
Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 21.05.2015 08:49
3832V

CDP RED przeprasza za zmianę jakości grafiki w Wiedźmin 3: Dziki Gon

Grafika w Wiedźmin 3: Dziki Gon bez cienia wątpliwości zmieniła się w porównaniu z wcześniejszymi materiałami od CDP RED. Co się właściwie stało? Na ten temat wypowiedział się w końcu Marcin Iwiński, współzałożyciel firmy.

Eurogamer miał okazję porozmawiać z Marcinem Iwińskim, współzałożycielem CDP. Iwiński powiedział, że pierwsze gameplayowe materiały z Wiedźmina 3 faktycznie działały na mocnym PC i nie były prerenderowane. Problem polega jednak na tym, że pierwsze budowane przez "REDów" dema miały tylko małe lokacje, w których można było poszaleć z grafiką. Później doszedł do tego świat o ogromnej skali, pojawiły się problemy z frameratem i studio musiało iść na kompromisy, modyfikując liczne aspekty wizualne (m.in. globalne oświetlenie).

Czy Wiedźmin 3 wyglądałby lepiej, gdyby pojawił się tylko na PC? To pytanie wg Iwińskiego jest w ogóle nie na miejscu, bo bez konsol nie byłoby nigdy Wiedźmina 3 w takiej postaci jak teraz:
 

"Jeśli w projekcie nie byłoby konsol, nie byłoby Wiedźmina 3 w takiej postaci jak teraz. Możemy to powiedzieć szczerze: nie stać nas na tak duży projekt bez konsol. Konsole pozwalają nam osiągnąć znacznie większą sprzedaż, dzięki czemu dysponujemy większym budżetem i zainwestować te pieniądze w tworzenie ogromnego, żywego świata. Produkcja tylko na PC pewnie przyniosłaby lepsze rezultaty graficzne; podobnie gdyby gra powstawała tylko na PS4 lub na XONE. Ale nie stać nas na taki projekt" - wyjaśnił Iwiński.


Iwiński zastanawia się nawet w wywiadzie czy był sens pokazywać tamten "feralny" zwiastun z 2013 r. W tamtym czasie firma nie wiedziała, że nie da się finalnie zapewnić takiego poziomu wizualnego. Deweloperzy zapewniają, że nie ma mowy o chęci oszukania graczy, czy wprowadzenia ich w błąd.
 

"Nie zgadzamy się ze stwierdzeniem, że gra zaliczyła "downgrade", ale to nasze zdanie, a opinia graczy może być inna. Jeśli gracze kupują Wiedźmina 3 mając w pamięci materiały z 2013 roku, to bardzo ich przepraszam. Aktualnie rozmawiamy nad sposobami zrekompensowania graczom tego faktu, bo to nie jest fair. Chcemy mocno podkreślić, że cały czas dopracowujemy wersję na PC i wprowadzamy liczne poprawki do konsolowych wersji" - powiedział Iwiński.


W drodze jest patch na PC, który wprowadzi 600 poprawek wizualnych (nowe opcje graficzne itd). Gracze otrzymają też możliwość grzebania bezpośrednio w plikach "*.ini".

Źródło: http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-19-cd-projekt-red-tackles-the-witcher-3-graphics-downgrade-issue-head-on

Tagi: cdp red marcin iwiński polska wiedźmin 3

Komentarze (149)

Aby dodać wątek musisz być zalogowany!
Poziom: 45
REP.: 9741
skalariX dodano: 21.05.2015, 08:53 #1
"W drodze jest patch na PC, który wprowadzi 600 poprawek wizualnych" - to chyba będzie fotorealistyczna grafa i skok na jednej grze o 2 generacje!! ;)
Gracz multi - platformowy
Poziom: 65
REP.: 29987
saptis dodano: 21.05.2015, 08:53 #2
To teraz zacznie sie jeszcze wiekszy hejt na konsole, ale mnie to nie dziwi bo od dawna wiadomo, ze to one hamuja rozwoj grafiki. Sam gram chetniej na konsolach, ale widze jak jest - wystarczy spojrzec jakie postepy zrobila grafika na przestrzeni poszczegolnych generacji.
Ukryj odpowiedzi (11)
KEYMUTHA [87.101.***.***] do saptis dodano: 21.05.2015, 09:00 #3
Nikt nie powinien mieć nic przeciwko, żeby gry na PC generowały lepszą grafę, niż na obecnych konsolach. Kogoś będzie to bolało??? To niech se kupi blaszaka i po temacie.
Jadę powolutku na osiołku pod górę.
Poziom: 55
REP.: 14412
dwaduzepe do saptis dodano: 21.05.2015, 09:10 #4
Jaki hejt na konsole? Przecież wyraźnie powiedział, że bez konsol nie byłoby tej gry w takim kształcie.
Gracz multi - platformowy
Poziom: 65
REP.: 29987
saptis do dwaduzepe dodano: 21.05.2015, 09:12 #5
Zobaczysz niebawem teksty "gdyby nie konsole to Wiesiek mialby od poczatku grafike jak na pierwszych pokazowych filmikach" - wspomnisz me slowa.
Poziom: 47
REP.: 4578
PolishManhunter do dwaduzepe dodano: 21.05.2015, 09:28 #6
No dokładnie "nie było by tej gry w takim kształcie" wyglądała by lepiej i chodziła płynniej :)
red is bad
Poziom: 66
REP.: 8261
kapsell do saptis dodano: 21.05.2015, 09:31 #7
Dziwny hej i przekas to się zaczyna w kierynko PC ze strony konsolowcow fanatykow gdy okazuje się ze gra wygląda jesdnak lepiej na PC.
Poziom: 52
REP.: 5096
Vaderous33 do PolishManhunter dodano: 21.05.2015, 09:32 #8
nie byłoby jej w ogóle ....
Móóóóóój jest ten kawałek podłogi.....
Poziom: 33
REP.: 115
Tony Maniana do KEYMUTHA dodano: 21.05.2015, 10:19 #9
Wyraźnie jest powiedziane, że gra była robiona z jednego jadra i nie możliwe jest tak to obronić, żeby efekt był taki ją byś chciał. Jakie by to były koszty, izby na każdą platformę robili osobno? A jak sam widzisz na konsloach mają jednak największy zysk. Efekt fidealny jak sam widzisz jest to masa kompromisów i kombinowania. Można zrozumieć, że mając konkretnego kompa chciałoby się, by nowe gry wykorzystywały jego moc śle to nie takie proste zawsze. Pozdrawiam.
Poziom: 45
REP.: 4889
lechu do saptis dodano: 21.05.2015, 11:01 #10
Zawsze znajdzie się jakiś nieczytaty który pewnie rzuci tego typu tekstem. Ale zdaje się że Iwiński swoją wypowiedzią trochę uciął tego typu dyskusje. To że konsole nie są w stanie generować tak wypasionej grafiki jak haj-endowe PeCety to fakt i nie ma tutaj nad czym debatować. Ale faktem jest też że mało która firma może sobie pozwolić na to żeby stworzyć grę z mega-wypasioną grafiką tylko pod blaszaki, bo to kosztuje krocie, a stopa zwrotu w przypadku produkcji na PC jest bardzo niska. Co z tego że Wiesiek robiony tylko pod PC mógłby wyglądać o dwie klasy lepiej, skoro gra musiała by wtedy kosztować dwa, może trzy razy tyle ile obecnie kosztuje wersja na PS4/XO, a to tylko dlatego żeby studio po jej wydaniu nie poszło z torbami? Może kiedyś się to zmieni - jak zmieni się technologia produkcji gier, ew chiny wykształcą armię programistów i grafików komputerowych którzy będą tyrać po 20 godzin na dobę za przysłowiową miskę ryżu. A póki co trzeba cieszyć się tym co jest a gdybanie odłożyć między bajki. Wszak nie od dziś wiadomo że gdyby na dupie rosły grzyby tak dupa z czasem stała by się lasem ;-)
Kriss [85.202.***.***] do lechu dodano: 21.05.2015, 11:19 #11
W nie dalekiej przyszłości nawet praca grafików będzie ograniczona. Bo stworzą algorytmy zaawansowanej inteligencji, zeskanują swój mózg i wprowadzą do programu. Program samoistnie sam będzie uczył się i pisał gry poprawiając ja to tak jakby sam robił za 100 grafików. Maszyna zrobi to o wiele szybciej i sprawniej i może jednocześnie robić wiele zadań na raz. Praca grafików zostanie ograniczona do minimum. Oczywiście wciąż będą nadzorować pracę i udzielać się jednak to już inna bajka.
Poziom: 26
REP.: 566
Sleeep do saptis dodano: 21.05.2015, 11:24 #12
Nie zrozumiałeś wypowiedzi deweloperów. Chodzi o to, że to co przygotowali wtedy to był wycinek kawałka świata, kóry dopieścili maksymalnie. Pewnie reszty mamy tak nie dopracowali więc nawet pewnie nie istnieje grafika, która miała by tak wygladać. Zwróć uwagę, że tam nawet każdy cegła na zamku była generowana osobno więc domyślam się, że w takim wymiarze cały świat gry tak nie wygląda. A druga sprawa - większość osób i tak ma problem z wymaganiami, a co dopiero jakby mieli te wszystkie bajery zostawić. Gra wychodzi na konsole więc PCowiec pownienien się cieszyć, że gra będzie zoptymalizowana. Nie wychodzi? TO aż strach się bać.
Poziom: 45
REP.: 8711
dajpanrubla do kapsell dodano: 22.05.2015, 00:06 #13
Czyli jak zawsze tutaj. Jest się z czego pośmiać.
Poziom: 18
REP.: 88
Fatboy dodano: 21.05.2015, 08:55 #14
Najważniejsze aby gra śmigała płynnie i było w niej co robić długie godziny.Reszta dla mnie to drugorzędna sprawa.
Ukryj odpowiedzi (1)
Poziom: 49
REP.: 3903
23tomas69 do Fatboy dodano: 21.05.2015, 11:40 #15
Dałbym ci dwa plusy za trafienie w dychę ale nie radydy :)
KEYMUTHA [87.101.***.***] dodano: 21.05.2015, 08:57 #16

Cytat:

Chcemy mocno podkreślić, że cały czas dopracowujemy graficznie wersję na PC i wprowadzamy liczne poprawki do konsolowych wersji" - powiedział Iwiński.


Ustabilizujcie framerate na konsolach, a na PC dajcie możliwość odpalenia W3 w jakości, jaką pokazaliście na początku. Każdy chyba będzie zadowolony, nie?
Ukryj odpowiedzi (10)
Poziom: 31
REP.: 479
drunkparis do KEYMUTHA dodano: 21.05.2015, 10:33 #17
Ty chyba nie ogarniasz tego, ze nie odpalisz tej gry w płynnej rozgrywce z taka grafiką jak na pierwszych filmikach. Moze przeczytaj jeszcze raz newsa.
KEYMUTHA [87.101.***.***] do drunkparis dodano: 21.05.2015, 11:05 #18
Nie muszę czytać drugi raz, bo wiem co piszę.
Framerate - mam na myśli konsole.
To co było kiedyś...pokazane na PC - pójdzie na kompie, na odpowiednim kompie.
Poziom: 52
REP.: 5096
Vaderous33 do drunkparis dodano: 21.05.2015, 11:14 #19
Pewnie że taka grafika na pc jest możliwa,przecież to nawet nie jest połowa tego co mogą pokazać najnowsze pcty ;) KEYMUTHA Chodziło o płynność gry na konsoli,no i oczywiście gra pokazywana wcześniej była pokazywana w realu na pc ,ale ją pocięli z wiadomych przyczyn Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.05.2015, 11:15
Móóóóóój jest ten kawałek podłogi.....
Poziom: 33
REP.: 115
Tony Maniana do KEYMUTHA dodano: 21.05.2015, 11:17 #20
O
Móóóóóój jest ten kawałek podłogi.....
Poziom: 33
REP.: 115
Tony Maniana do KEYMUTHA dodano: 21.05.2015, 11:20 #21
To co było pokazane w 2013 to krótki kod zrobiony na małych zamknięttych lokacjach. I nic więcej. Nie stać ich na zrobienie takiej gry tylko na PC.
Kriss [85.202.***.***] do Vaderous33 dodano: 21.05.2015, 11:25 #22
Pocieli ją bo nie umieją pisać gier pod konsole. Jeśli masz kod gry np z PC i potem przenosisz to na PS4 to traktują konsole jako PC. Traktując GPu i Cpu osobno a nie jako układ APU. Pokażcie mi programistów którzy piszą gry pod 8 rdzeniowe procki ? i układy APU są tacy ? Nic dziwnego że wersje konsolowe tracą jak robi się gy na nie jak pod zwykłego blaszaka to masę % mocy jest nie wykorzystana.
KEYMUTHA [87.101.***.***] do Tony Maniana dodano: 21.05.2015, 11:43 #23
To nie tak.....

Nie stać ludzi (w większości) na kompa, który uciągnąłby grę w tamtej wersji.
Móóóóóój jest ten kawałek podłogi.....
Poziom: 33
REP.: 115
Tony Maniana do KEYMUTHA dodano: 21.05.2015, 11:49 #24
Przez to nich nie stać na zrobienie gry, która kupi mało ludzi i nie zarobi na siebie.
KEYMUTHA [87.101.***.***] do Tony Maniana dodano: 21.05.2015, 11:52 #25
I to jest idealne podsumowanie.
Poziom: 31
REP.: 479
drunkparis do KEYMUTHA dodano: 21.05.2015, 15:10 #26
A kto powiedział, że wszyscy muszą grać na ultra. Według mnie po prostu nie mogli zrobić gry z taka grafiką i z tak dużym obszarem, bo wymagałoby to niedorzecznego potwora, a nie komputera. Uczepiliście sie tej grafiki jak mucha gówna. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.05.2015, 15:14
Poziom: 31
REP.: 1056
ds dodano: 21.05.2015, 08:59 #27
PLZ STAHP
Poziom: 35
REP.: 363
michal2209 dodano: 21.05.2015, 09:03 #28
Może przeprosili by za to, że jeśli ktoś ma w windowsie nazwę użytkownika z polskimi znakami, to nie może zaimportować save z W2.
Ukryj odpowiedzi (2)
Dotz [5.172.***.***] do michal2209 dodano: 21.05.2015, 10:33 #29
Ja nauczyłem się tego nie robić (pliterki w nazwie usera) z zupełnie innej okazji. Spacji również nie polecam.
Poziom: 42
REP.: 5898
alienqqq do michal2209 dodano: 21.05.2015, 10:42 #30
Przepraszamy.
Poziom: 44
REP.: 9298
gamerTHC dodano: 21.05.2015, 09:03 #31
Mam nadzieje ze na konsolach choć trochę poprawią roślinność bo o ile na screenach prezentuje się jeszcze dobrze to w akcji to jest jedna wielka breja, a tak to nie ma się do czego przyczepić noo może po za optymalizacja, ale liczę na jakieś łatki w najbliższych dniach.
Ukryj odpowiedzi (6)
Poziom: 47
REP.: 4578
PolishManhunter do KEYMUTHA dodano: 21.05.2015, 09:25 #32
No w większości roślinność wygląda jak by miała parkinsona ;(
aww yiss!
Poziom: 34
REP.: 2125
busiu do PolishManhunter dodano: 21.05.2015, 09:29 #33
Powiedziałam dokładnie to samo mojemu bratu, rośliny telepią się jakby miały Parkinsona albo delirium tremens.
Poziom: 42
REP.: 5898
alienqqq do PolishManhunter dodano: 21.05.2015, 09:31 #34
e tam przynajmniej nie jest sztywno jak w dragon age :D
Poziom: 46
REP.: 3727
VroO do gamerTHC dodano: 21.05.2015, 15:03 #35
Ja bym jeszcze oddał do remontu wodę i deszcz. Rzeki, jeziora, stawy wyglądają dramatycznie słabo, to chyba najgorzej wykonana woda jaką widziałem w grach w ciągu ostatnich 10 lat.
Poziom: 45
REP.: 8711
dajpanrubla do VroO dodano: 22.05.2015, 00:29 #36
Przesadzasz nieco choć akt, ze woda nawet na PC w średnich i wysokich ustawieniach wygląda jak rtęć. Dużo lepiej ten element wygląda w GTA V czy Crysis. Mnie ta roślinność o dziwo już aż tak nie boli po podniesieniu jej jakości na kompie ale liczyłem na więcej. Mogli twórcy po prostu zrobić jej mniejsze natężenie w wyższej jakości. Rozumiem, że trochę wyolbrzymiona reakcja na wiatr spowodowana jest chęcią podkreślenia tego elementu bo równie dobrze mogli zrobić genialnie wyglądające rośliny ale z zerową interakcja. Wciąż widać tutaj sporo kompromisów ale całościowo nie jest najgorzej.
Poziom: 45
REP.: 8711
dajpanrubla do VroO dodano: 22.05.2015, 00:29 #37
Przesadzasz nieco choć akt, ze woda nawet na PC w średnich i wysokich ustawieniach wygląda jak rtęć. Dużo lepiej ten element wygląda w GTA V czy Crysis. Mnie ta roślinność o dziwo już aż tak nie boli po podniesieniu jej jakości na kompie ale liczyłem na więcej. Mogli twórcy po prostu zrobić jej mniejsze natężenie w wyższej jakości. Rozumiem, że trochę wyolbrzymiona reakcja na wiatr spowodowana jest chęcią podkreślenia tego elementu bo równie dobrze mogli zrobić genialnie wyglądające rośliny ale z zerową interakcja. Wciąż widać tutaj sporo kompromisów ale całościowo nie jest najgorzej.
Poziom: 44
REP.: 5193
Devourer dodano: 21.05.2015, 09:04 #38
Przynajmniej mają odwagę przyznać się do błędu, czasem pokrętnie, jednak mimo wszystko to nieczęsto spotykana sytuacja u wydawcy tego kalibru.

Pewnie, dopiero po premierze, gdy kopie sprzedane, impreza związana z debiutem dobiegła końca, a ludzie względnie zadowoleni.

Narzekanie nie tyczą się jednak tylko oprawy graficznej, a również AI, mechaniki walki i powiązanych z nią aspektów - zobaczymy czy odniosą się również do tego.

Utwierdzili mnie w przekonaniu, że dobrze jest cierpliwie poczekać na rozwój wypadków, bo do łatania czy zmian jest sporo.
Ukryj odpowiedzi (1)
Poziom: 39
REP.: 1192
eMc0B do Devourer dodano: 22.05.2015, 07:27 #39

Devourer napisał:

Przynajmniej mają odwagę przyznać się do błędu, czasem pokrętnie, jednak mimo wszystko to nieczęsto spotykana sytuacja u wydawcy tego kalibru.

Jednak dopiero po wielkiej burzy. Wyszło więc bardzo średnio.
Gracz multi - platformowy
Poziom: 65
REP.: 29987
saptis dodano: 21.05.2015, 09:10 #40
Wiadomo przeciez, ze konsole "ciagna w dol" mozliwosci grafiki w grach multiplatformowych ukazujacych sie rowniez na PC. Pomimo roznych konfiguracji sprzetowych PC w wielu grach developerzy mogliby pokusic sie o znacznie lepsza grafike niz obecnie, ale musza je dopasowac do mozliwosci konsol, ktore niestety zbyt mocne nie sa.

"Nowe" konsole sa na rynku od ponad roku, a PC juz od jakiegos czasu bez problemu generuje grafike Full HD z 60fps, z ktorymi te wlasnie nowe konsole maja spore problemy - dla mnie to jest skandal, developerzy wmawiaja nam, ze przeciez 60fps nie jest takie potrzebne i nie kazdy widzi taka plynnosc, ale to bzdura bo roznice sa w rzeczywistosci duze.
Ukryj odpowiedzi (2)
Poziom: 27
REP.: 28
GOLU78 do saptis dodano: 21.05.2015, 09:46 #41
Rany, jak to może być, że Toyota zrobiła nowego Yarisa w 2014 roku, a na rynku już od kilkunastu lat są samochody dużo szybsze i bardziej komfortowe?
Ludo ergo sum
Poziom: 56
REP.: 2293
arturmik do GOLU78 dodano: 23.05.2015, 17:48 #42
Tyle że Toyota nie twierdzi że ten Yaris jest równie komfortowy i szybki jak one.
Dreamcast fanboy
Poziom: 63
REP.: 19432
SroQ dodano: 21.05.2015, 09:12 #43
Okej, a gdzie te przeprosiny?
Ukryj odpowiedzi (7)
Gracz multi - platformowy
Poziom: 65
REP.: 29987
saptis do SroQ dodano: 21.05.2015, 09:17 #44

Cytat:

Jeśli gracze kupują Wiedźmina 3 mając w pamięci materiały z 2013 roku, to bardzo ich przepraszam
Poziom: 52
REP.: 5096
Vaderous33 do SroQ dodano: 21.05.2015, 09:24 #45
chyba nie sądzisz że Wiedźmin 3 w materiałach jakoś Cię oszukał ? polecam przesłuchać o co tyle hałasu

zresztą każda gra czy to na konsole czy pc zawsze w alpha wygląda lepiej,Gears of War 1 czy DooM 3 też wyglądały lepiej...To normalna procedura,lepiej zrobić wypas by było co ciąć ,niż zrobić średnio a potem dociągać grafikę przez rok,kto na to miałby pieniądze ?
Pary nie do pary, czary nie do wiary..
Poziom: 49
REP.: 1377
Filipowitch do SroQ dodano: 21.05.2015, 10:05 #46
"-Jasiu, przeproś Krzysia, że powiedziałeś na niego Głupi
-Krzysiu, przepraszam, żeś Głupi"

p.s.
Za oszustwa/downgrade/kompromisy graficzne po pierwszych trailerach każda gra ma u mnie 2 w dół.
I tyle.
ANDRZEJ DUPA
Poziom: 43
REP.: 1861
Yanki do Vaderous33 dodano: 21.05.2015, 10:14 #47
sorry Grzybek ale się nie zgadzam, uważam wręcz odwrotnie, lepiej się miło zaskoczyć niż chujo...wo zawieść, takie jest moje zdanie, i o ile pamiętam taka sytuacja ciągnie się od drugiego Killzona
...a i jeszcze jedno gdyby to nie była "NASZA" gra to zjechalibyśmy ją równo za zwiechy, problemy z odpaleniem, patchem one day, bugi i inne tego typu potworki, mimo wszystko mam wielki szacun dla CDPR i ma u mnie wielki kredyt zaufania że podjął temat wiedzmina i robi to znakomicie , po mimo tych wszystkich niedociągnięć. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.05.2015, 10:18
Dreamcast fanboy
Poziom: 63
REP.: 19432
SroQ do Vaderous33 dodano: 21.05.2015, 16:05 #48
Pod tym stosem tłumaczeń nie wyłapałem jednego zdania, gdzie faktycznie pada "przepraszam", moja culpa. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.05.2015, 16:06
Poziom: 52
REP.: 5096
Vaderous33 do Yanki dodano: 21.05.2015, 16:36 #49
Taka sytuacja ciągnie się od zawsze dam Ci przykład
Resident Evil 4 Beta Version

Wygląda o wiele lepiej niż wersja finalna gra na NGC :)
Poziom: 52
REP.: 5096
Vaderous33 do SroQ dodano: 21.05.2015, 16:39 #50
Ale za co mają przepraszać ? Wersja PS4 i trailery z tej wersji były pokazywane i wszystko wygląda tak samo jak na trailerze ,tylko wersja pc została okrojona z grafiki....a już idzie patch więc możesz pobrać go w wersji pc za darmo i wyciskać ze swojego pc poty ;)
Proces tworzenia gry a jej realia na rynku...
Poziom: 52
REP.: 5096
Vaderous33 dodano: 21.05.2015, 09:13 #51
Trochę to smutne,ale to prawda.Zapewne ten patch do Wiedźmin 3 nazywać się będzie "Edycja rozszerzona" :) aż jestem ciekaw tych wodotrysków w wersji pc
Poziom: 35
REP.: 986
kickyourteeth dodano: 21.05.2015, 09:17 #52
jak dla mnie to Wichu moglby byc nawet w 2D, byle swiat byl tak zaprojektowany ze bylo co robic i sie nie znudzilo po miesiacu :P
Poziom: 22
REP.: 28
carpathian dodano: 21.05.2015, 09:18 #53
taki jest proces tworzenia gier, marketingu, promocji gier itd. moim zdaniem nie ma za co przepraszać, multiplatformowość ma to do siebie że nie zaspokoi wszystkich, moim skromnym zdaniem po włączeniu uber czy high gra wygląda naprawdę pięknie zmienne warunki pogodowe, udźwiękowienie...piękna gra :)
Poziom: 45
REP.: 2436
Jerzus dodano: 21.05.2015, 09:23 #54
Przecież wiadomo było, że finalny produkt będzie obiegał od marketingowych prezentacji. Mnie tam nikt nie musi przepraszać. Za długo jestem graczem. Szkoda tylko, że hordy naiwniaków wylewają pomyje na CDP, z których powinniśmy być dumni za sukces o tak wielkim zasięgu. Jako młodemu graczowi w latach 90tych do głowy by mi nie przyszło, że kiedyś Polska gra osiągnie taki sukces. Po świetnej części pierwszej, słabszej drugiej otrzymaliśmy kapitalne zwieńczenie przygód Geralta. Ja jestem bardzo usatysfakcjonowany (da ścisłości gram na ps4)
Poziom: 38
REP.: 1545
sermnich dodano: 21.05.2015, 09:27 #55
"Przepraszamy" przeszło przez gardło, część graczy powinna być tym usatysfakcjonowana. Deweloper zauważył problem i pracuje nad jego rozwiązaniem, mnie to cieszy.
Ukryj odpowiedzi (1)
Poziom: 23
REP.: -556
LupusLUMP do sermnich dodano: 21.05.2015, 15:02 #56
naiwniak
Poziom: 47
REP.: 1145
mastafafik dodano: 21.05.2015, 09:29 #57
Grafa jest spoko, jedyne co mnie martwi to zabugowane questy - nie mogę ukończyć zadań Brudna Forsa i Rynsztunek Szkoły Żmii - podobno CDP pracuje nad nowym patchem.
Ukryj odpowiedzi (5)
Dario1906 [95.49.***.***] do mastafafik dodano: 21.05.2015, 10:16 #58
Dziwne, a grasz na PC czy konsoli? U mnie na PS4 bez problemu zaliczyłem oba questy.
HELP [188.29.***.***] do mastafafik dodano: 21.05.2015, 14:39 #59
Zadanie z ta szkola zmii mozna ukonczyc podczas pomagania pewnej babci odzyskac patelnie, jesli jej odmowiles to zadania nie wykonasz...
Poziom: 47
REP.: 1145
mastafafik do mastafafik dodano: 21.05.2015, 18:09 #60
Gram na PS4. W queście o Szkole Żmii, drzwi w grobowcu nie chcą się otworzyć, bo zanim zainicjowałem questa byłem tam i niechcący zamknąłem drzwi. Co do Brudnej Forsy to nie mogę przeczytać listu :/
Poziom: 45
REP.: 1902
adus1991 do mastafafik dodano: 21.05.2015, 20:37 #61
Ja zrobiłem jeden i drugi quest bez żadnych problemów. Też gram na PS4
Poziom: 47
REP.: 1145
mastafafik do adus1991 dodano: 21.05.2015, 22:12 #62
N,o mnie się niestety nie udało. Czytałem w necie, że nie tylko ja mam taki problem.
Poziom: 26
REP.: 566
Sleeep dodano: 21.05.2015, 09:34 #63
Macie może taki problem, że przy obracaniu kamerą strasznie haczy obraz? Tak jakby analog tracił połączenie dosłownie z konsolą. Dzieje się tak zwłaszcza przy powolnym obracaniu kamerą. Przy szybkim obrocie nie ma problemu. Mam wersję na PS4, oczywiście z patchem 1.02
Ukryj odpowiedzi (14)
Poziom: 52
REP.: 5096
Vaderous33 do Sleeep dodano: 21.05.2015, 09:39 #64
pewnie wina płynności gry nie samego pada czy konsoli,brak Vsync też może być przyczyną
Poziom: 42
REP.: 5898
alienqqq do Vaderous33 dodano: 21.05.2015, 09:44 #65
Jeżeli mówi o wersji na ps4 to dziwne.
Akurat spadki fps są, ale nie widać haczenia typoowego od Sync przy wolnym obracaniu kamery.
Poziom: 26
REP.: 566
Sleeep do alienqqq dodano: 21.05.2015, 09:46 #66
No ja własnie nie wiem, mam wrażenie, że to niehaczenie animacji tylko sterowania. BO jak czym lekko wychyloną gałkę to po chwili przy wolnym obracaniu już nie haczy. Ale zawsze na początku obracania jest to samo. To jest na razie najbardziej wkurzająca mnie rzecz w W3. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.05.2015, 09:47
Poziom: 52
REP.: 5096
Vaderous33 do alienqqq dodano: 21.05.2015, 09:57 #67
może to też być wina samego TV :)
Brat kupił samsunga z opcją 3D 50 cali,fajny tv...Jednak gdy gra na ps3 czy ps4 widać jakby każda gra miała wyłączony Vsync,dziwne to bo u mnie przy 46 cal / tv niema takiego problemu
Sleeep zobacz na innym tv lub monitorze Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.05.2015, 09:57
Poziom: 33
REP.: 502
bart360 do Sleeep dodano: 21.05.2015, 09:59 #68
W wieska dopiero pogram w Weekend jak wroce do ojczyzny ale mam podobny problem w gta5 i far cry 4 przez moj tv. na ustawieniach 'tryb gry' gra chodzi plynniej ale wyglada znacznie gorzej i nie pomaga manualne grzebanie w kontrascie itp. z kolei na trybie dynamicznym gry wyladaja o wiele ladniej, nie ma takiego aliasingu, wszystko ladnie wygladzone tylko problem jest podczas obracania kamera. obraz sie strasznie rozmywa i jest duze opoznienie przy ruchu, co w duzm stopniu utrudnia granie. poza tematem czy ktos moze polecic dobrego leda pod plejaka?
Nieruchomy, acz poruszony
Poziom: 51
REP.: 7350
Zbrodniarz, który ukradł zbrodnię do bart360 dodano: 21.05.2015, 10:02 #69
Pod gry jest preferowany ten tryb gry, bo on sztucznie nie polepsza obrazu, przez co nie generuje opóźnień. W czasie filmu tego nie dojrzysz, ale podczas gry wlasnie bedziesz mial wieksze lagi, a do tego i wiecej artefaktow. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.05.2015, 10:03
Poziom: 26
REP.: 566
Sleeep do Vaderous33 dodano: 21.05.2015, 10:03 #70
Tak wiem o co Ci chodzi, ale to nie wina TV, te haczenia ewidentnie wyglądają na problem gry przy czym zastanawia mnie czy po prostu pad przy lekkim wychyleniu nie traci sygnału na moment i dlatego tak się dzieje. Tak jak pisałem, jak obracam wolno kamerą to na poczatku są 3,4 haczenia a później przestaje więc wygląda na jakiś bug gry.
Poziom: 42
REP.: 5898
alienqqq do bart360 dodano: 21.05.2015, 10:04 #71
Ja polecam mojego :)
Samsung UE55HU7200 Curved

Według specyfikacji może nie ma jakiś wykurwistych czasów, ale jest mega płynność nie ma smużenia jest cacy :D
Poziom: 52
REP.: 5096
Vaderous33 do Sleeep dodano: 21.05.2015, 10:06 #72
jeśli byłoby coś takiego jak utrata sygnału to byś miał tak przy każdej grze,zobacz (włącz) jakiegoś FPS-a na ps4 jeśli jest tak samo to albo opcje tv albo faktycznie coś z padem
Poziom: 33
REP.: 502
bart360 do alienqqq dodano: 21.05.2015, 10:22 #73
Panie skad ja tyle kapuchy wytrzasne na takiego cudaka. Do providenta bym musial smigac. Telewizor cacy, tylko zapomnialem dodac, ze budzet tak do 3,5+-. Led fullHD dobry do gier mi w zupelnosci wystarczy. Na dzien dzisiejszy mam jeszcze lcd 48' z samsunga.
Poziom: 26
REP.: 566
Sleeep do Sleeep dodano: 21.05.2015, 10:31 #74
OK, sprawdzałem na youtubie i każdy tak ma. Sprawdźcie u siebie. Obracajcie kamerą tak, żeby nie było blura. Haczenie, że głowa mała. A swojadrogą polecam telewizorki Philipsa z Ambilight. Daje to naprawdę dużo. Tylnie podświetlenie telewizora sprawia jakby był dużo większy niż jest. W gierkach, świetny efekt.
Poziom: 42
REP.: 5898
alienqqq do Sleeep dodano: 21.05.2015, 10:32 #75
Sprawdzę w domu :)
Poziom: 26
REP.: 566
Sleeep do Sleeep dodano: 21.05.2015, 10:52 #76
Napisałem do supportu CDP. BO moim zdaniem nie wynika z animacji, ale coś ze sterowania. Jak obniżyłem czułość gałek to jest jeszcze gorzej także coś nie halo.
Poziom: 26
REP.: 566
Sleeep do Sleeep dodano: 21.05.2015, 15:32 #77
OK znalazłem ten problem na youtubie: Wy naprawdę tego nie macie? Przecież to jest tak wkurzające, że przestałem grać.
Poziom: 44
REP.: 9298
gamerTHC dodano: 21.05.2015, 09:38 #78
Mam pytanie jakieś DLC te darmowe jest juz dostępne czy narazie tylko to z karnetu?
Ukryj odpowiedzi (1)
KU... KU... Kurka? ... :)
Poziom: 48
REP.: 5950
hazukidojo do gamerTHC dodano: 21.05.2015, 13:31 #79
sa dostepne dwa DLC - jedno z fryzurami , drugie to ciuszki dla kuca :)
ANDRZEJ DUPA
Poziom: 43
REP.: 1861
Yanki dodano: 21.05.2015, 09:41 #80
fakt faktem długo w wieśka nie grałem ale grafa nie poraża w pozytywnym sensie tego znaczenia, fakt, jest szczegółowa, krajobraz słowiński (niczym tereny nadbużańskie) przepiękny ale nie jest to grafa dzięki której możemy szukać szczeny, jak dla mnie W3 na konsolach powinien wyglądać przynajmniej tak jak W3 po ostatnich modach na PC, i zapewne by tak wyglądał jak by wyszedł pod koniec żywota naszych konsol.
Poziom: 28
REP.: 112
RadekRAW dodano: 21.05.2015, 09:43 #81
Hasła też robisz z polskimi literami i później masz pretensje, że coś nie działa? :)
"Ładny tyłek Sully"
Poziom: 49
REP.: 11676
mashi1986 dodano: 21.05.2015, 09:49 #82
Mleko się rozlało, kawa się zaparzyła, śmietana skisła, woda w kiblu została spłukana a na PPE nadal temat grafiki Wiedźmina 3. O tej grze powiedziano już wszystko w temacie grafiki. Obóz PC uświadomił obóz konsolowy, że nawet biurowe laptopy sprzed 5 lat pociągną grę w detalach PS4. Konsolowcy nadal twierdzą że gra wygląda prawie jak na ustawieniach ULTRA w komputerze za 6 tysięcy polskich złotych. Zapewne każdy ma rację a zależy ona od punktu widzenia, który z kolei zależy od punktu siedzenia (czy to przed TV, czy też monitorem), a czy ktoś zadał pytanie czy Wiedźmin 3 spełnił pokładane w nim nadzieje? Ja uważam że w 110%
Ukryj odpowiedzi (7)
Poziom: 47
REP.: 4578
PolishManhunter do mashi1986 dodano: 21.05.2015, 10:33 #83
No ja na razie dopiero raz trafiłem na błąd w kodzie i przez 5 minut wchodziłem na drabinkę z której Gerard sam z siebie z uporem maniaka schodził:) no i naczytałem się o błędach w kodzie i robię save co 15 minut :)
Poziom: 35
REP.: 131
Piernik do mashi1986 dodano: 21.05.2015, 12:35 #84
Odpal W3 w jakosci PS4 na kompie za 1500zl naiwniaku.
"Ładny tyłek Sully"
Poziom: 49
REP.: 11676
mashi1986 do Piernik dodano: 21.05.2015, 13:52 #85
Boże widzisz i nie grzmisz.....
Poziom: 42
REP.: 5898
alienqqq do mashi1986 dodano: 21.05.2015, 13:55 #86
Spokojnie dzisiaj przy destiny się wyluzujemy :D
"Ładny tyłek Sully"
Poziom: 49
REP.: 11676
mashi1986 do alienqqq dodano: 21.05.2015, 13:58 #87
A jak:) Dam znać o której będę bo o 17 mam mały wyjazd do Poznania, ale koło 21 myślę będe (pozwiedzasz w tym czasie Biały Sad:)
Poziom: 35
REP.: 131
Piernik do alienqqq dodano: 21.05.2015, 14:58 #88

alienqqq napisał:

Spokojnie dzisiaj przy destiny się wyluzujemy :D


Destiny? W super gierki gracie: zero fabuły, zero level designu, za to 100% grindu :LOL
"Ładny tyłek Sully"
Poziom: 49
REP.: 11676
mashi1986 do Piernik dodano: 21.05.2015, 15:43 #89
"Percepcja Twojej mentalności nie obliguje mnie do dalszej konwersacji z Tobą, gdyż brodzisz w zbyt płytkim basenie inteligencji". Dziękuję.
ANDRZEJ DUPA
Poziom: 43
REP.: 1861
Yanki dodano: 21.05.2015, 09:51 #90
ale że myślą nad rekompensatą ? to tu mnie zaskoczyli, nie dość że dali wypasioną edycję podstawową, 16 dlc to jeszcze to???
Ukryj odpowiedzi (6)
Poziom: 38
REP.: 874
Vicious do Yanki dodano: 21.05.2015, 11:25 #91
Dlatego trzeba trzeba głośno wypowiadać własne zdanie i zwracać uwagę na podobne zagrywki, a nie udawać, że nic się nie stało i oszukiwać samego siebie broniąc marketingowców. Efektem mamy powyższego newsa, który pokazuje, że był problem z mocą konsol i (choć nadal otwarcie nikt tego nie przyznał) doszło do downgrade'u.

Wcześniej wypowiedziałem się na PPE, że fajnie gdyby REDzi wydali podobne oświadczenie, aby być fair do graczy i jakże ucieszył mnie widok nagłówka po wejściu na PPE. :-)
ANDRZEJ DUPA
Poziom: 43
REP.: 1861
Yanki do Vicious dodano: 21.05.2015, 11:36 #92
dokładnie, ZGredzi pokazali klasę i znowu dali radę, naprawdę zachód powinien się uczyć...właśnie tak się zastanawiam czy zachodni dev. nie zlinczują ZGRedów, najpierw masakrycznie niska cena W2 teraz wypasiona podstawka, darmowe DLC, przeprosiny, rekompensata, toż to czyste szaleństwo! Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.05.2015, 11:36
Poziom: 14
REP.: -116
Dobroczyńca do Yanki dodano: 21.05.2015, 11:39 #93

Yanki napisał:

dokładnie, ZGredzi pokazali klasę i znowu dali radę, naprawdę zachód powinien się uczyć...właśnie tak się zastanawiam czy zachodni dev. nie zlinczują ZGRedów, najpierw masakrycznie niska cena W2 teraz wypasiona podstawka, darmowe DLC, przeprosiny, rekompensata, toż to czyste szaleństwo!


Wiedźmin 3 na konsole kosztuje ok 230 zł. To jest niska cena? To normalna cena nowości na konsolę.
Na PC, gra kosztuje 80 zł -120 zł i jak na grę PC AAA to normalna cena.
ANDRZEJ DUPA
Poziom: 43
REP.: 1861
Yanki do Dobroczyńca dodano: 21.05.2015, 11:43 #94
napisałem W2
ANDRZEJ DUPA
Poziom: 43
REP.: 1861
Yanki do Yanki dodano: 21.05.2015, 11:46 #95
a W3 można było już wyhaczyć za 170 nowigradzkich PLNów, w media expert chyba 200, jeden z droższych, EMPIK 219 Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.05.2015, 11:48
Poziom: 33
REP.: 73
modrzew89 do Dobroczyńca dodano: 21.05.2015, 17:34 #96
Przepraszam ale można kupić nawet za 199zl
wejdź na GaczOSTację i zagłosuj!
Poziom: 55
REP.: 15082
Tom19 dodano: 21.05.2015, 10:04 #97
Wiedźmin 3.Kolejna gra po GTA V która doczeka się tysiąca newsów na ppe.pl :-D
Ukryj odpowiedzi (1)
KU... KU... Kurka? ... :)
Poziom: 48
REP.: 5950
hazukidojo do Tom19 dodano: 21.05.2015, 13:37 #98
może dlatego, że to dwie olbrzymi gry, wyładowane zawartością po brzegi?
Poziom: 42
REP.: 5898
alienqqq dodano: 21.05.2015, 10:08 #99
Czy to nawet w grach gdzie jest duży chaos "destiny" wszystko śmiga płynnie. Wiesiek cudownie na zakrzywionym ekranie. Wczoraj jak zobaczyłem las pod wieczór ( w grze) to się przykleiłem do tv jak glonojad i powiedziałem łoo kurw... jak to wygląda :D po czym spierdzieliłem do miasta, bo jakieś wilki już za mna biegły:D
A co najważniejsze czarny jest czarny :)
Nieruchomy, acz poruszony
Poziom: 51
REP.: 7350
Zbrodniarz, który ukradł zbrodnię dodano: 21.05.2015, 10:11 #100
Ta, oszukano. Normalna rzecz, ze materialy promo puszczaja z komputerow w siedzibie Pixara. Poza tym, co mieli powiedziec uzytkownicy w latach 80., ktorzy kupujac gre na C64 lub ZX, na screenach z tylu pudelka mieli umieszczone foty z automatow lub konsol. To dopiero bylo ladowanie kitu, a nie to co teraz.
Ukryj odpowiedzi (1)
ktos [213.17.***.***] do Zbrodniarz, który ukradł zbrodnię dodano: 19.06.2015, 10:50 #101
jakie ty konsole miales w czasach ZX i C64??
Poziom: 21
REP.: 446
YennDreck dodano: 21.05.2015, 10:18 #102
Nie rozumiem tych narzekań i określeń że nas "oszukano". Gra wygląda gorzej niż w materiałach reklamowych, ale to jest ciągle przepiękna, ogromna, next-genowa produkcja (a gram na PS4 a nie PC), powiedziałbym że jedna z najładniejszych obecnie. Cieszcie się kawałkiem doskonałego RPGa, a nie rozliczajcie twórców z ilości poligonów i długości shaderów ;)
Poziom: 39
REP.: 111
8smy dodano: 21.05.2015, 10:22 #103
A ja jeszcze raz napisze kto wierzy w te filmiki to głupi i naiwny jest te filmiki to tylko concept artystyczny wizja grafikow ew jak tu male zamkniete lokacje zeby miec czym reklamowac gre... A przeciez nie ppkaza wstepnego builda bo na tak wczesnym etapie pewnie wygladal jak crap albo wogle jeszcze nie wygladal ehh DAJCIE SPBIE SPOKOJ Z TAKIM POROWNYWANIEM BO TO SENSU NOE MA NAJMNIEJSZEGO. Nie podona sie to nie kupuj jeden z drugim i nie zasmiecajcie komentarzy tym skomleniem. Edytowano 3 razy. Ostatnio: 21.05.2015, 10:24
Ukryj odpowiedzi (1)
Poziom: 42
REP.: 5898
alienqqq do 8smy dodano: 21.05.2015, 10:28 #104
Dokładnie taka jest prawda.
Gra mnie kupiła po 20 min ........ zasypiałem i k..wa czułem dalej jej klimat gry :D te widoki....
1. Skrytykować ta grę może tylko debil.
2 Lub osoba której jej nie ma :)
Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.05.2015, 10:31
Poziom: 51
REP.: 6790
danteusz2300 dodano: 21.05.2015, 10:50 #105
Trochę śmiesznie się tłumaczą. Niby przepraszają za pogorszenie oprawy, ale jednocześnie twierdzą - ""Nie zgadzamy się ze stwierdzeniem, że gra zaliczyła "downgrade"".

Co do materiału z 2013, zobaczyli, że ściemnione materiały zapewniają rozgłos i dobrą sprzedaż (tak jak to było z WD. i The D.) to tak zrobili.

A oprawa na PC dlatego jest tak podobna do konsolowej bo pewnie bali się, że jak Wiesiek będzie wyglądał duże lepiej na PC to sprzedaż na konsolach będzie mniejsza.

Gdy gra się już sprzeda na PS4, XO. to wydadzą łatki i znacznie polepszą oprawę na PC (i po kłopocie).
Fanboy grania w gry.
Poziom: 68
REP.: 51007
Alexy78 dodano: 21.05.2015, 10:50 #106
No i sprawa wyjaśniona.
Szkoda wracać do tematu.
Poziom: 43
REP.: 528
PLxHCM dodano: 21.05.2015, 10:51 #107
ja wczoraj grałem ze 4h i nawet przez sekundę nie zwróciłem uwagi na grafikę
Ukryj odpowiedzi (1)
Poziom: 42
REP.: 5898
alienqqq do PLxHCM dodano: 21.05.2015, 10:57 #108
A oczy miałeś otwarte ? :) Przecież gra wygląda pięknie, ciężko na nią nie zwrócić uwagi...
Optimus16 [83.30.***.***] dodano: 21.05.2015, 10:54 #109
Grafika grafiką ale główny problem wiedźmina to niestabilna liczba klatek, nie spodziewałem się, że jest tak źle źle. Aktualnie jestem Velen i bardzo nieprzyjemnie mi się gra.
Ukryj odpowiedzi (1)
Poziom: 45
REP.: 8711
dajpanrubla do Optimus16 dodano: 22.05.2015, 00:03 #110
Niech zgadnę. Grasz na konsoli :)
Kriss [85.202.***.***] dodano: 21.05.2015, 11:00 #111
Szkoda tylko że wersja na PS4 nie dostanie żadnej łatki poprawiającej grafikę. Nie mówię tu o niczym nadzwyczajnym ale jakaś paczka z lepszymi teksturami czy cieniami albo nieco lepszym oświetleniem przydałaby się. Ciekawe jak mocno różnić się będzie wersja PC z nową aktualizacją.
Kriss [85.202.***.***] dodano: 21.05.2015, 11:21 #112
Zastanawiam się co z tą całą super mocą Xboxa One z Chmurą ? Tyle gadania i chwalenia się o chmurze i nic. Już w przypadku Watch Dogs mówili że wersja na Xboxa będzie dużo ładniejsza od PS4 bo efekty pogodowe i inne będą generowane przez chmurę a nie konsole.
Poziom: 51
REP.: 4496
Emil163 dodano: 21.05.2015, 11:26 #113
Teraz przepraszają, a wcześniej kłamali w żywe oczy, że nie, że grafika nie została obniżona. Eh... No cóż, ale i tak warto to kupić.
kropek [85.11.***.***] dodano: 21.05.2015, 11:51 #114
Tak się zastanawiam o co w ogóle chodzi z tą grafiką. Wczoraj odebrałem moje ps4 w zestawie z Wiedźminem. Po odpaleniu gierki stwierdziłem, że gra wygląda fantastycznie. Może jest to spowodowane pierwszym wrażeniem po przesiadce z ps3 ale ogólnie gra wygląda super. Nie ogarniam tego całego czepiania się, rozumiem jakby gra była brzydka ale wszyscy dobrze wiemy, że jest git.
Nikt mi tego nie dał, nikt mi nie odbierze
Poziom: 58
REP.: 9155
Maxxx dodano: 21.05.2015, 11:56 #115
Niepotrzebnie ściemniali. Gra jest na tyle dobra że poradziłaby sobie bez przełamań.
Renegade for life
Poziom: 52
REP.: 11266
snake18011992 dodano: 21.05.2015, 12:04 #116
Nie rozumiem ludzi, którzy piszą, że przyzwyczaili się do tego, że marketingowe prezentacje pokazują nam produkt lepszej jakości, niż finalny produkt po paru latach produkcji.

Kurde, w dzisiejszych czasach nie można spokojnie jarać się grą, bo zamiast ekscytacji czuje się niepokój związany z:
1) DLC, czyli ile wytną i wcisną za dodatkową dużą kasę.
2) Downgrade'em, bo przecież produkt nie będzie wyglądał tak jak na prezentacjach, więc zastanawiamy się jak dużo gorzej będzie wyglądał.
3) Mikropłatnościami, bo te już przecież i w singlowych produkcjach zaczęły się pojawiać (DS3).
4) Ilością contentu w grze, bo jak widać na przykładzie Battlefronta, gra za 250 złotych będzie uboższa o większość trybów i możliwości od poprzedniej odsłony sprzed dziesięciu lat (!) na PS2.
5) Ogólną jakością gry. Najlepszym przykładem będzie Mass Effect 3, który w porównaniu do genialnej "jedynki" był po prostu crapem 1/10, bo był dostosowany do potrzeb gimbazy. Nie mówię już o Day1 Patchach, bo przecież nie można dopracować gry przed premierą. To byłoby nieopłacalne :P
6) DRM'ami. Jak uprzykrzyć życie legalnym użytkownikom zakupionych gier? Kreatywność devów w tym aspekcie nie zna granic.

I jak tu się cieszyć z nowych zapowiedzi i czekać na gry z optymizmem? Edytowano 2 razy. Ostatnio: 21.05.2015, 12:11
Ukryj odpowiedzi (6)
Poziom: 42
REP.: 5898
alienqqq do snake18011992 dodano: 21.05.2015, 12:12 #117
Jak tak gadasz, to widać że nie grałeś w wiedźmina :)
Inaczej byś wtedy mówił .... :D
Renegade for life
Poziom: 52
REP.: 11266
snake18011992 do alienqqq dodano: 21.05.2015, 12:14 #118
Co to ma do rzeczy? Downgrade jest faktem, reszta rzeczy, o których pisałem też. CDPR nie są święci. Słusznie przepraszają, bo mają za co. Hejt był słuszny. Mają nauczkę na przyszłość, żeby nie kłamać na prezentacjach :P Edytowano 2 razy. Ostatnio: 21.05.2015, 12:20
Poziom: 42
REP.: 5898
alienqqq do snake18011992 dodano: 21.05.2015, 12:26 #119
Bo byś to widział u siebie na dużym tv, to byś nie płakał z downgradu :) . Tylko napawał się urzekającym klimatem :) Nie mówiąc o zajebistej grafice, który w pewien sposób wytycza nowe standardy.
Renegade for life
Poziom: 52
REP.: 11266
snake18011992 do alienqqq dodano: 21.05.2015, 12:34 #120
Raz, nie wspomniałem nawet o Wiedźminie w moim komentarzu, tylko o ludziach przyzwyczajonych do downgrade'u. Reszta komentarza już w ogóle Wiedźnima w większości nie dotyczy.

Dwa, prezentacja Watch_Dogs wytyczała nowe standardy, prezentacja Wiedźmina 3 wytyczała nowe standardy. Jakikolwiek produkt po downgradzie pozostanie w cieniu swoich prezentacji. Imo nie można powiedzieć, że wytycza nowe standardy :P

Trzy, komputerowe przygody Geralta jakoś mnie nie wciągnęły tak jak książki. Nie wykluczam tego, że Wiedźmin 3 jest dobrą grą. Problem polega na tym, że wg. prezentacji miał być jeszcze lepszą. Widać, że udzielił Ci się hype na Wiedźmina. Mnie on tylko od tej produkcji odrzucał, bo bałem się, że mi Geralt z lodówki wyskoczy.
Poziom: 42
REP.: 5898
alienqqq do snake18011992 dodano: 21.05.2015, 12:48 #121
Poruszyłeś tematy pokrewne.
Porównując prezentacje marketingowe np Watch_dogs do wiedźmina poniekąd obrażasz wiedźmina niesłusznie ....
Pod newsem o wiedźminie napisałeś o:
1. DLC, w wiedźminie nic nie wycinali
2. Downgrade jakiś zainstalował, ale to co dostaliśmy - to i tak jest kawał dobrej roboty.
Porównując oczywiście tylko graficznie dragon age i wiedźmina... to niestety DA jest za murzynami...
3. mikrotranzakcje brak
4. ilość kontentu - wiedźmin ma tego chyba najwięcej...
5. jakość miażdży
6. nvm

Dlatego nie wiem dlaczego tyle masz wątpliwości pod newsem wiedźmina spoko praktycznie każdy twój punkt, w tej produkcji odpada :)
Renegade for life
Poziom: 52
REP.: 11266
snake18011992 do alienqqq dodano: 21.05.2015, 13:19 #122
Powtarzam, Wiedźmina dotyczył bezpośrednio tylko downgrade, który jest faktem :P Reszta to raczej ogólny hejt na branżę i stwierdzenie, że CDPR też nie są święci i robią ludzi w balona.

1) Skąd wiesz?
2) Dobrej, nie świetnej, ani takiej jaką obiecywali :P
3) true
4) możliwe, okaże się jak zagram.
5) zobaczymy, ale Day1 Patch jest.
6) jest i niezmiernie wpieniła mnie jego obecność.

Jak widać, pewna część jednak do Wiedźmina się odnosi :P

Czy obrażam Wiedźmina niesłusznie... nie sądzę, żeby gra video mogła się na mnie obrazić :) Downgrade to downgrade, trzeba go piętnować. Grafika na pokazie W_D imo prezentowała się jeszcze lepiej niż pokazówka Wiedźmina, nie widzę tu żadnej obelgi pod niczyim adresem. Edytowano 2 razy. Ostatnio: 21.05.2015, 13:26
Poziom: 35
REP.: 1020
Pricen dodano: 21.05.2015, 12:12 #123
nie stać nas, phi a na reklamę 30mil $$ to znaleźli łot tak, winny się tłumaczy!
Poziom: 42
REP.: 2110
KWIETNIUM__PL dodano: 21.05.2015, 12:27 #124
W Wieśka najprawdopodobniej zacznę grać od poniedziałku ale przez tą ilość newsów już mnie cofa :-/
kamil [31.6.***.***] dodano: 21.05.2015, 12:30 #125
Panie redaktorze patch poszedł do certyfikacji na Konsole nie na PC, jak już piszemy to czytamy ze zrozumieniem , a nie dopisujemy swoje przemyślenia
Poziom: 37
REP.: 1614
Ronson dodano: 21.05.2015, 12:44 #126
Chciałem skomentować co powiedział koleś z CDPR, ale byłoby zbyt ostro i zresztą byłoby to tylko stratą czasu, bo obszernie chciałem wypunktować każde kłamstwo i debilizm jaki jest w tej wypowiedzi.
Napiszę więc tylko krótko: wypowiedź na miarę mowy polityków. Może PRowiec z doświadczeniem w polityce tekst podpowiadał...
Żenada level 1000. :/ Edytowano 2 razy. Ostatnio: 21.05.2015, 12:45
Ukryj odpowiedzi (2)
Poziom: 53
REP.: 1401
KopaczK do Ronson dodano: 21.05.2015, 14:29 #127
Zgadza się. Teraz należy poczekać na rekompensaty i poprawioną wersję. Jak się ukaże, to wtedy można pomyśleć o zakupie.
Rozsądny gracz [5.172.***.***] do KopaczK dodano: 21.05.2015, 14:32 #128
Dokładnie. Niech załatają te tony bugów najpierw. Potem się ewentualnie kupi.
Poziom: 31
REP.: 353
Tomson998 dodano: 21.05.2015, 12:45 #129
Najgorsze jest to, że teraz każda gra ma na początku promocję w postaci filmiku ze świetną grafą. Pamiętam dobrze jak się wszyscy podniecali na grafę Watch Dogs, a później wielkie rozczarowanie. Myślę że tego samego możemy się spodziewać np. po The Division , Rainbow Six Siege itp... Dlatego nie ma co się napalać zbytnio. Warto odczekać kilka dni po premierze i zobaczyć jak naprawdę gra się prezentuje. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.05.2015, 12:46
Ukryj odpowiedzi (4)
Poziom: 14
REP.: -116
Dobroczyńca do Tomson998 dodano: 21.05.2015, 12:50 #130

Tomson998 napisał:

Najgorsze jest to, że teraz każda gra ma na początku promocję w postaci filmiku ze świetną grafą. Pamiętam dobrze jak się wszyscy podniecali na grafę Watch Dogs, a później wielkie rozczarowanie. Myślę że tego samego możemy się spodziewać np. po The Division , Rainbow Six Siege itp... Dlatego nie ma co się napalać zbytnio. Warto odczekać kilka dni po premierze i zobaczyć jak naprawdę gra się prezentuje.


Grafika w Watch Dogs została również ścięta przez twórców. Gram w grę na modzie, który został zablokowany w jednej z aktualizacji. Gra wygląda bajecznie, niemal jak z pierwszej zapowiedzi. Niestety twórcy ukryli te opcje i oficjalnie nie chcą ich odblokować to próbują zrobić wszystko aby blokować mody odkrywające prawdziwe Watch Dogs.
Poziom: 45
REP.: 9741
skalariX do Tomson998 dodano: 21.05.2015, 13:30 #131
Tak, z The Division na bank tak będzie, z resztą już jest, bo widać po kolejnych materiałach :(
Poziom: 31
REP.: 353
Tomson998 do Dobroczyńca dodano: 21.05.2015, 14:21 #132
Na PC-ie właśnie fajnie, że coś takiego jest, ale niestety na PS4 nie ma. Wielka szkoda i WIELKI minus dla UBISOFT-u za tą ściemę. Od tamtego czasu jak słyszę o grach od tej ekipy, to biorę DUŻĄ poprawkę na ich tytuły.
Poziom: 31
REP.: 353
Tomson998 do skalariX dodano: 21.05.2015, 14:26 #133
No niestety, nie ma co liczyć na raj dla oczu... Zdecydowanie grafika spadnie w porównaniu z 1 filmem.
Poziom: 27
REP.: 58
dragu dodano: 21.05.2015, 12:48 #134
Według mnie wygląda kozacko. Bez sensu te porównania. Doceniajcie chwile, ja kupiłem nowego PieCa i jak to piec... Spier... się i nie pogram :( http://dragu(...)-chwile/
Dante7PL [89.78.***.***] dodano: 21.05.2015, 12:49 #135
Naprawcie quest "Brudna forsa" bo jest zbagowany!!!
Poziom: 25
REP.: 257
marcinnkPS dodano: 21.05.2015, 12:57 #136
bez konsoli nie byłoby Wiedźmina takiego jakim jest teraz.. miodny, piękny, czarujący! Obniżka grafiki została potwierdzona i wg mnie fantastycznie uzasadniona. Grać a nie narzekać:P
Poziom: 31
REP.: 186
Guardian dodano: 21.05.2015, 13:11 #137
Tłumaczenie niepotrzebne. Gra jest i tak przepiękna.
Poziom: 47
REP.: 2083
chrisss83 dodano: 21.05.2015, 13:15 #138
Pogralem troszkę i wg mnie gra wygląda bardzo ładnie( ps4), miejscami aż zachwyca. Tak się zastanawiam po ilu butelkach vodki był Pan redaktor Gołąb wystawiając ocenę 6 za grafikę. Prawdy chyba się już nigdy nie dowiemy :(
Poziom: 29
REP.: -300
ussr dodano: 21.05.2015, 13:42 #139
Gra jest tak dobra że broni się sama.
,,Right Path is my Path,,
Poziom: 62
REP.: 11130
klonik dodano: 21.05.2015, 13:54 #140
Dajcie już spokój spokój z tą grafiką. Gram od wczoraj i gra jest ładna a miejscówki ociekają detalami nawet jak obniżyli jakość to co z tego. Gra wypełniona po brzegi zawartością.

Mieszkam w austrii mam przyjemność pracować z gościem który również jest graczem. Wczoraj wysłał mi wiadomość cytuje ,,game of the year,, bo praktycznie równocześnie zaczeliśmy ogrywanie tego tytułu.
Mamy killera prosto z Polski a najwięcej hejtu i durnej internetwej gatki na temat jak to nas redzi oszukali pochodzi głównie z naszego kraju gdzie reszta potrafi się zachwycić. Standard w naszym kraju tfuuu
Poziom: 39
REP.: 1745
PhantomPain dodano: 21.05.2015, 14:20 #141
Niestety widać w grze, że konsoli do końca nie okiełznali. Gra wciąż przycina na PS4, przy czym mówiło się że framerate jest stabilny po patchu, a na X1 podobno było gorzej...
Sterowanie też jest mało przemyślane, kiepskie wykorzystanie d-pada, gałek i górnych przycisków w menusach, a w samej rozgrywce 10 różnych rzeczy robi się jednym przyciskiem "X".
Microsoft Zone
Poziom: 59
REP.: 1684
Radesito dodano: 21.05.2015, 14:21 #142
Ot mają nauczkę na przyszłość. Trzeba było pokazać jak będzie i tak gra by się sama obroniła i sprzedaż była dobra.
Poziom: 52
REP.: 5096
Vaderous33 dodano: 21.05.2015, 14:52 #143


Historia Wiedźmina #2, E3 2004
polecam ,bardzo dobry materiał!
Ukryj odpowiedzi (1)
Poziom: 45
REP.: 8711
dajpanrubla do Vaderous33 dodano: 22.05.2015, 00:08 #144
Wczoraj to obejrzałem, podobnie jak o części pierwszej i jeszcze wcześniejszym prototypie gry. Ciekawe rzeczy.
Poziom: 55
REP.: 8908
bartolomeo23 dodano: 21.05.2015, 16:04 #145
I w to im wierzę :) ma to sens, bo pewnie wtedy gra była znacznie mniejsza od finalnego produktu :)

Warto podkreślić zdanie Pana Iwańskiego:
"Produkcja tylko na PC pewnie przyniosłaby lepsze rezultaty graficzne; podobnie gdyby gra powstawała tylko na PS4 lub na XONE. Ale nie stać nas na taki projekt" - wyjaśnił Iwiński"

Sprawa wyjaśniona i do zamknięcia, teraz czekamy na liczne poprawki w patchach :)
Poziom: 25
REP.: 241
olimedi dodano: 21.05.2015, 17:12 #146
Napisze to jeszcze raz - grafika nie jest najważniejszą czescia gry, można to raczej pociągnąć pod pewny rodzaj ekspresji i na każdego gracza będzie działać inaczej :)
Myślę tak jeżeli kotos gra w Wiedźmina i ma z tego radoche to jest najważniejsze :)
A jak ktoś nie lubi Wiedźmina lub najzwyczajniej nie podoba mu się nie musi w niego grac moze wrocic do swoich gier.
Poooozdrawiam i życzę udanego polowania na potwory ;)
Poziom: 45
REP.: 8711
dajpanrubla dodano: 21.05.2015, 21:26 #147
To teraz ja przepraszam CDPR bo filmiki i screeny są bardzo myjące - gra wygląda naprawdę świetnie a gram na w sumie przeciętnym laptopie (jakość oprawy jest na poziomie PS4 z plusem), a teraz kiedy wychodzą łatki i możliwość grzebania w plikach gry to poziom z roku 2013 wkrótce będzie możliwy do osiągnięcia (właściwie już jest). Dopiero tej nocy zacząłem grać i choć Wiedźmin to nigdy nie była moja bajka, to ta gra naprawdę zasłużyła na najwyższe noty. Graficznie nawet podstawowa wersja jest naprawdę dobra a projekt świata to po prostu mistrzostwo.
Poziom: 41
REP.: 1902
LeowhyStacjaKultura.pl dodano: 22.05.2015, 00:24 #148
Kurde, za co oni przepraszają? To ja im dziękuję za to, że ta gra tak fantastycznie wygląda i za zapierające dech w piersi widoki:)
Poziom: 26
REP.: 80
MartaOstrowska dodano: 22.05.2015, 00:30 #149
grafa grafa grafa.............

a dla mnie grywalność za to cenię wieśka !!!

a nie tylko grafa i grafa

eeehhh ludzie................

Komentarze (149 opinii) Skomentuj

  • Platformy:  PS4   XONE   PC 
  • Data premiery - Polska: 19.05.2015
  • Gatunek: RPG
  • od lat 18 wulgarny język przemoc

Miesięcznik PSX Extreme