Transistor oraz Bastion odniosły spory sukces
Produkcje małych ekip odnoszą coraz to większe sukcesy. Zespół Supergiant Games opublikował dane sprzedaży dwóch produkcje i jak się okazuje gracze bardzo chętnie sięgali po te niezależne pozycje.
Supergiant Games to niezależny zespół, który w 2011 roku wydał swoją pierwszą grę – Bastion. Tytuł osiągnął spory sukces na Xboksie 360 oraz komputerach osobistych i dzięki temu autorzy mogli przygotować wersje na PlayStation 4, PlayStation Vitę oraz smartfony.
Pozytywny odbiór tej pozycji pozwolił autorom skupić się na kolejnej grze – Transistor zadebiutował w połowie zeszłego roku na PlayStation 4 i PC-tach i również osiągnął spory sukces!
O wynikach sprzedaży postanowił poinformować Greg Kasavin, który nie kryje swojego zadowolenia:
„Transistor zadebiutował w maju zeszłego roku i było to wielkie wydarzenie dla naszego małego studia, ponieważ była to kolejna oryginalna gra po sukcesie Bastionu. Sukces Bastionu przerósł nasze najśmielsze oczekiwania – gra sprzedała się w nakładzie ponad 3 milionów egzemplarzy, a większa część z tej liczby rozeszła się w pierwszych miesiącach po premierze na Xboksie 360 i PC-tach.”
Kasavin wspomniał, że zainteresowanie Transistor było jeszcze większe:
„Z tego powodu byliśmy bardzo zadowoleni, gdy zobaczyliśmy, że Transistor sprzedaje się jeszcze szybciej od Bastionu w przeciągu pierwszych miesięcy od debiutu. Po nowym roku sprawdzaliśmy arkusze kalkulacyjne, następnie przetarliśmy oczy, a później ponownie sprawdziliśmy arkusze i mogę teraz ogłosić, że jak dotąd Transistor sprzedał się w ilości 600 000 egzemplarzy na Steam oraz PlayStation Store!”
3 milion Bastionu i 600 tysięcy Transistor to naprawdę wyśmienite wyniki. Te liczby robią wrażenie i na pewno spowodują, że autorzy będą mogli tworzyć kolejne ciekawe pozycje.