Pozew zbiorowy przeciwko Killzone: Shadow Fall podtrzymany

Gry
2353V
Pozew zbiorowy przeciwko Killzone: Shadow Fall podtrzymany
Wojciech Gruszczyk | 19.12.2014, 13:59

W sierpniu informowaliśmy naszych czytelników o problemach Killzone: Shadow Fall – twórcy w materiałach promocyjnych zapewniali o natywnej rozdzielczości 1080p. Temat powrócił, ponieważ pozew został przyjęty i sprawa będzie kontynuowana.

Tytułem wstępu pragnę przypomnieć, że na reklamach produkcji Guerrilla Games pojawiała się informacja, że tytuł działa w natywnym 1080p. Jak się później okazało, deweloperzy użyli do produkcji technologii nazwanej „temporalną reprojekcją”.

Dalsza część tekstu pod wideo

Z tego powodu grupa ekspertów i prawników z Kalifornii wytoczyła amerykańskiemu oddziałowi Sony proces zbiorowy, w którym oskarżono korporację o „kłamstwa marketingowe”. Według Douglasa Ladore’a (prawnik) gra nie osiągnęła natywnej rozdzielczości 1080p, a ta rozdzielczość pojawiła się w pozycji dzięki wspomnianej technologii. Oskarżyciele żądają od wydawcy 5 mln dolarów.

O sprawie ponownie zrobiło się głośno, ponieważ Sony chciało odrzucić pozew twierdząc, że produkcja działa w 1080p, a prawnik nie zbadał sprawy dokładnie. Sędzia Edward Chen zgodził się ze stwierdzeniem, że produkcja może działać w tej rozdzielczości, ale pozew tego nie dotyczy:

„Sony może mieć rację, że Killzone działa w rozdzielczości 1080p, nawet w trybie sieciowym. Ale Ladore (powód) nie twierdzi, że Sony skłamało w temacie ostatecznej rozdzielczości produkcji. Raczej podstawą oskarżenia jest to, że grafika w trybie sieciowym Killzone’a nie została pierwotnie utworzona lub wygenerowana w 1080p – wyjściową rozdzielczością powinno być natywne 1080, jednak tak nie jest.”

Sędzia wyjaśnił, że firma może mieć rację i gra może działać w 1080p, ale nie jest to natywna rozdzielczość produkcji. Z tego powodu Chen odrzucił wniosek Sony o odrzucenie pozwu i podtrzymał sprawę:

„Mówiąc wprost, wprowadzenie w błąd wystąpiło w momencie, gdy Sony stwierdziło, że Killzone renderuje grafikę w 1080p (czyli natywne 1080), jednak w rzeczywistości grafika była w znacznie niższej rozdzielczości, a następnie „przez łączenie pikseli i wektorów ruchu z wielu klatek niższej rozdzielczości zrekonstruowano obraz w 1080p”.”

Na zakończenie sędzia przyznał, że oskarżyciele nie ponieśli strat materialnych przez tę sytuację i Douglas Ladore otrzymał 30 dni na poprawę pozwu. Sprawa będzie kontynuowana w 2015 roku.

Źródło: http://www.videogamer.com/ps4/killzone_shadow_fall/news/sony_fails_to_dismiss_killzone_shadow_fall_1080p_lawsuit.html

Komentarze (67)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper