Alien: Isolation z nieprzewidywalnym Xenomorphem i bez skryptów
Creative Assembly wrzucając do tylko jednego Obcego dba o to, by ten godnie reprezentował swój filmowy pierwowzór. Specjalnie opracowana sztuczna inteligencja czuwała będzie nad nieprzewidywalnym zachowaniem pokrytego chityną prześladowcy.
O grze z brytyjskim OPM rozmawiali główny projektant, Gary Napper, i czuwający nad artystyczną stroną Isolation Jude Bond, który określił polującego na graczy Xenomorpha jako nieprzewidywalnego:
Chcieliśmy, aby ten nieprzewidywalny Obcy mógł pojawić się w każdym momencie gry. Chodzi nam o to, żeby niepokój wywoływała tak jego obecność, jak i nieobecność. Może to być zaledwie cień tuż za rogiem, nie wiem tego, nie wiesz tego ty, ale musisz pójść i zobaczyć, co tak naprawdę tam się czai.
Napper powiedział, że zespół bardzo szybko zorientował się, że horror z checkpointami i skryptami nie będzie straszny. W związku z tym zrezygnowano z oskryptowanych akcji na rzecz opracowania AI pozwalającego na wrzucenie do gry nieobliczalnego i mogącego uderzyć w każdej chwili Obcego.