Podróż mogła posłać dewelopera do piachu
Zapewne większość z Was słyszała historię pierwszego Final Fantasy, które miało być ostatnim projektem Square, a ostatecznie pozwoliło odżyć japońskiej firmie. Okazuje się, że całkiem podobnie przedstawia się sytuacja z thatgamecompany i ich ostatnią grą, obsypaną nagrodami Podróżą.
Zapewne większość z Was słyszała historię pierwszego Final Fantasy, które miało być ostatnim projektem Square, a ostatecznie pozwoliło odżyć japońskiej firmie. Okazuje się, że całkiem podobnie przedstawia się sytuacja z thatgamecompany i ich ostatnią grą, obsypaną nagrodami Podróżą.
Niepozorna produkcja z PSN to jeden z najlepszych tytułów 2012 roku, który zdobył szereg branżowych nagród i wyróżnień, jednak niewiele brakowało, aby ambitny projekt wpędził studio thatgamecompany do grobu. Serwis Strategy Informer przytoczył słowa jednego z założycieli firmy, Jenova Chen, który przyznał, że niedługo przed premierą Journey wielu ludzi nie dostawało pieniędzy, a studio było praktycznie bankrutem.
Powodem takiego stanu rzeczy był przedłużający się proces dewelopingu i kolejne kilogramy kapuchy, jakie pochłaniała produkcja. Dobrze więc, że tytuł odniósł pełen sukces, a chłopaki stanęli na nogi.