Zainteresowanie VR wśród twórców spada. 11% producentów tworzy gry z lootboksami

Gry
462V
Zainteresowanie VR wśród twórców spada. 11% producentów tworzy gry z lootboksami
Laughter | 24.01.2018, 19:36

Przyszła pora na garść statystyk z GDC 2018. Segment VR zalicza niewielki spadek zainteresowania, a twórcy chwalą się, które modele biznesowe wybiorą przy okazji następnej gry.

Game Developers Conference 2018 odbędzie się w dniach 19-23 marca. Dzisiaj poznaliśmy wyniki wstępnej ankiety, w której udział wzięło blisko 4 tysiące profesjonalnych producentów gier.

Dalsza część tekstu pod wideo

40 lat gier wideo. Angielskie muzeum zaprasza na wystawę

Dobrym wynikiem może się pochwalić Nintendo i konsola Switch, która cieszy się większym zainteresowaniem niż rok temu. 12% przepytanych pracuje obecnie nad tytułem zmierzającym na ten sprzęt, co stanowi wzrost o 3% względem poprzedniego roku. 15% producentów myśli o udostępnieniu swojej następnej gry na Switchu, co daje z kolei wzrost w wysokości 5%. Ogólne zainteresowanie konsolą Nintendo wynosi obecnie 36% przepytanych. Dla porównania PlayStation 4 przoduje wśród konsol i cieszy się zainteresowaniem na poziomie 39%. Na szarym końcu uplasował się Xbox One z wynikiem 28%.

Jeśli chodzi o model biznesowy to 49% twórców ogłosiło, że ich kolejna gra będzie płatna. 39% postawiło na model dystrybucji free-to-play. 23% twierdzi otwarcie,że zaoferuje dodatki DLC, a 22% pozwoli na kupowanie przedmiotów za prawdziwe pieniądze. Lootboksy to natomiast 11%

Powoli spada zainteresowanie technologią VR. W tym segmencie 19% producentów stwierdziło, że ich obecna gra powstaje z myślą o urządzeniach VR. 17% postanowiło, że ich kolejna produkcja wykorzysta dobrodziejstwa VR. Na pytanie, czy będzie to segment, który utrzyma się w dłuższej perspektywie negatywnie odpowiedziało aż 29% pytanych. Rok temu było to 25%.

Źródło: https://www.dualshockers.com/developers-interested-switch-loot-boxes-gdc-survey/

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper