Hellblade jako dobry przykład niezależnej gry AAA

Gry
752V
Hellblade jako dobry przykład niezależnej gry AAA
kalwa | 22.11.2017, 14:05

Hellblade: Senua's Sacrifice to jak dotąd największy sukces Ninja Theory. Twórcy mają co świętować, choć nie spodziewali się sukcesu. O swoich zmartwieniach i ogólnie tym jak gra poradziła sobie po premierze mówią na nowym dzienniku deweloperskim.

Hellblade: Senua's Sacrifice to najnowsze dzieło Ninja Theory - twórców Heavenly Sword czy DmC: Devil May Cry. Kilka z ich gier cieszyło się uznaniem wśród graczy i krytyków, choć miały swoje problemy - w tym stosunkowo niską sprzedaż. Ostatecznie doprowadziło to do niezależności studia, w trakcie której powstawało ambitne Hellblade.

Dalsza część tekstu pod wideo

Hellblade: Senua's Sacrifice to największy sukces Ninja Theory

Minęło ponad 3 miesiące od premiery Hellblade: Senua's Sacrifice. Do tej pory gra zaliczyła kilka sukcesów, choć początki nie były łatwe. Temat poruszony przez twórców był nieco kontrowersyjny, bo łatwo było urazić osoby borykające się z chorobami psychicznymi. Dodatkowo, wiele kontrowersji wzbudziła pewna mechanika, która miała powodować utratę postępów w razie zbyt częstych zgonów. Fala oburzenia powstała też po tym jak Jim Sterling podczas ogrywania gry do recenzji trafił na moment, w którym przez swój błąd nie mógł kontynuować gry - tym samym pierwotna jego ocena to 1/10 (tę później zmienił). Jak się okazało, wszelkie kontrowersje oczywiście przyczyniły się tylko do większego rozgłosu. Twórcy "niezależnej gry AAA" postanowili podzielić się przemyśleniami i tym jak Hellblade radziło sobie po premierze. Ich wypowiedzi znajdziecie poniżej, w najnowszym dzienniku deweloperskim.

Twórcy o tym jak Hellblade poradziło sobie po premierze

Obok swoich przemyśleń, twórcy podzielili się danymi, które w ich odczuciu mają zachęcić mniejsze studia i wydawców do tego, aby podejmować ryzyko. Ninja Theory trzy lata temu postanowiło znaleźć złoty środek w tworzeniu jak najlepszej, ale niezależnej gry. Najwidoczniej się udało, sami twórcy też są zadowoleni. Jak wyglądają te dane?

  • Ponad 75 tysięcy zamówień przedpremierowych łącznie wśród użytkowników PS4 i PC
  • Ponad 250 000 sprzedanych egzemplarzy w pierwszym tygodniu od premiery
  • Ponad 13 milionów dolarów zarobionych na przestrzeni trzech miesięcy
  • Ponad 500 000 sprzedanych egzemplarzy w 3 miesiące - sukces, którego twórcy spodziewali się nie szybciej niż po upływie 6 miesięcy
  • Zespołowi składającemu się z 20 ludzi produkcja zajęła 3 lata
  • Gra sprzedawana jedynie cyfrowo
  • Połowa ze sprzedanych egzemplarzy dotyczy PC

Jak twierdzi szef studia, produkowanie dużych gier AAA zniszczyło wielu mniejszych studiów, wydawców, a teraz niszczy również tych większych. Według jego słów, gry AAA zawsze będą istnieć, ale trzeba też większej alternatywy - tak jak Hellblade.

Źródło: Informacja prasowa

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper