Kiedy PSN zacznie znów działać? 3027V

Tagi: 2011 hakerzy psn sony sony online entertainment

Wczoraj SCE wspominało o możliwości przedłużenia awarii PSN o kolejny tydzień. Przeczytajcie co nowego opublikowało SCEA na temat sparaliżowanych usług sieciowych PS3.xxxxx



Wiem, że liczyliście na majówkowe szarpanie online, ale niestety najnowsze wyjaśnienia SCEA jasno wskazują, że pewnej dozy funkcjonalności PSN oczekiwać możemy dopiero w okolicach 4 maja. Co znaczy "pewna doza funkcjonalności"? Seybold twierdzi, że za tydzień włączone zostaną tylko "pewne usługi" PSN. Oczekiwać więc można, że nawet za 7 dni nie będziemy mogli jeszcze prowadzić normalnej rozgrywki online. Ciekawy jest również wątek dotyczący zmiany hasła PSN - okazuje się, że tę czynność wykonać będzie musiał każdy użytkownik usługi.

Poniżej znajdziecie kilka najważniejszych kwestii, które poruszono w nowej aktualizacji tematu na oficjalnym blogu PlayStation:
 


1) Kiedy usługi PSN oraz Qriocity zaczną znów działać?


Patrick Seybold: Nasi pracownicy działają dzień i noc, by jak najszybciej przywrócić funkcjonalność sieci. Przewidujemy, że pewne usługi zaczną działać w ciągu tygodnia, licząc od wczoraj. Chcemy jednakże, by było jasne, że odnowimy działanie usług tylko w przypadku, gdy będziemy pewni, że sieć jest bezpieczna
 

 


2) Czy poufne informacje dotyczące mojej osoby były zaszyfrowane?


Seybold: Cała baza danych dotycząca kart kredytowych była zaszyfrowana i nie mamy dowodów, że zdobyto informacje w niej zawarte. Baza danych dotycząca danych osobowych jest oddzielnym zbiorem informacji i nie była zaszyfrowana. Baza znajdowała się jednak za bardzo wyszukanym systemem zabezpieczeń, który został złamany podczas agresywnego ataku na sieć.
 

 


3) Kiedy i jak będę mógł zmienić swoje hasło PlayStation Network?


Seybold: Pracujemy nad nową aktualizacją software'u PS3, która wymagać będzie od wszystkich użytkowników zmiany hasła, po tym jak odnowimy działanie PSN. Dostarczymy większej ilości informacji na ten temat w najbliższym czasie.

 



4) Czy niepowołane osoby zdobyły informacje o mojej karcie kredytowej?


Seybold: Pomimo tego, że baza danych dotycząca kart kredytowych jest zaszyfrowana w naszym systemie, i nie dysponujemy póki co informacjami o wykradzeniu tych danych, nie możemy wykluczyć takiej możliwości. (...) Jeśli podałeś informacje o swojej karcie kredytowej na PSN lub Qriocity z nadmiaru przezorności informujemy, że istnieje szansa, że niepowołane osoby zdobyły numer oraz datę wygaśnięcia Twojej karty kredytowej. Prosimy jednakże pamiętać, że Twój kod bezpieczeństwa karty kredytowej (czasami nazywany numerem CVV albo CSC) nie mógł zostać wykradziony, ponieważ nigdy o niego nie prosiliśmy osoby, które przyłączały się do PSN lub Qriocity, w związku z czym numery te nie były przechowywane w naszym systemie.

Komentarze (80) Skomentuj

Poziom: 11
don wasyl dodano: 28.04.2011, 10:17
No to kur... ładnie, a ja zgubiłem notes z moim starym hasłem.
Poziom: 11
bobi dodano: 28.04.2011, 10:21
Zawsze masz przypomnienie. Swoją drogą to dziwne że ma się hasło którego się nie pamięta.
Poziom: 11
Edzio666 dodano: 28.04.2011, 10:21
Poziom: 33
tokman77 dodano: 28.04.2011, 10:26
Przecież podczas majówki grilluje się i pije piwo.
Pozostaje nam cierpliwie czekać relaksując się w majowym słońcu czego sobie i Wam życzę.
Poziom: 11
Witaszwili dodano: 28.04.2011, 10:29
Majówka na świeżym powietrzu.Ile to człowiek ma wolnego przez ta awarie ,ja nie narzekam ,dobra książka nie jest zła.
Poziom: 11
Adavenan dodano: 28.04.2011, 10:31
Ludzie wpadają już w panikę :D bo przez kilka tygodni nie będą mogli grać online. Jest takie powiedzenie: co cię nie zabiję to cię wzmocni. Jest rzeczą oczywistą, że Sony samo jest sobie winne, ale jakby nie patrzeć stanęło w obronie konsumentów. Nie można ich winić za włam. To jest problem wszystkich firm i instytucji a skoro hakerzy są w stanie włamać się do pentagonu i FBI to o czym my tutaj będziemy rozmawiać. SONY nie jest oddzielnym państwem, które sprawuje władzę nad wszystkim. Jest zwykłą firmą nastawioną na zysk. Nie piętnuje ich obecnej sytuacji i polityki. Piętnuje użytkowników, którzy szczują sony na każdym kroku. To nie jest ślepa miłość ale zrozumienie obecnej sytuacji. Ludzie nie wpadajmy w panikę. Usługa wróci zapewne w przyszłym tygodniu w pełni sprawna. Czy ktoś z was stracił kasę z kart kredytowych? Niech się wypowie bo ja nie znam takiej osoby, sam używałem karty na PSN i jakoś śpię spokojnie. Każda transakcja jest monitorowana przez bank. To nie jest tak, że ktoś ci wejdzie na konto i ta kasa zniknie. WIĘCEJ SPOKOJU :) poza tym zimne piwo, kiełbaski i te sprawy. Majówka to nie czas na siedzenie przed kompem czy konsolą.
Poziom: 37
SłupekPL dodano: 28.04.2011, 10:31
Jestem ciekaw jak rozwiążą kwestię abonamentów PSS i mam nadzieję, że pieniądze załadowane na koncie ze zdrapek nie znikną w cudowny sposób.
Poziom: 11
gigant84 dodano: 28.04.2011, 10:32
A ja tam na razie nie narzekam na brak online. Odkurzyłem dzięki temu stare tytuły, w które już dawno nie grałem. Znowu wkręciłem się w ZONE w Wipeout HD :D
Poziom: 20
guuren dodano: 28.04.2011, 10:34
Zgadzam się 100%. Jutro grillowanie a nie siedzenie przed kompem i czytanie doniesień o awarii PSN. Więcej spokoju nam wszystkim potrzebne.
Poziom: 11
Sebastian Ś. dodano: 28.04.2011, 10:34
Głupie myślenie, co ty będziesz pisał co kto ma robić? Niech zabraknie prądu w niedziele do południa bo do kościoła się powinno chodzić. Niech zabraknie w każdym sklepie mięsa w piątek bo się jeść nie powinno. Najgłupsze co może być pisać, że nie ma problemu bo według swojego widzi mi się nie powinno się czegoś robić. Mam nadzieje ,że ci czegoś zabraknie a powód się znajdzie. Ta niech w nocy też nie będzie PSN bo w nocy się śpi ; )
A co najlepsze nawet nie mam PS3 ale takie bzdury to już dawno nie czytałem.
Poziom: 23
Big_Borsuk dodano: 28.04.2011, 10:39
Polecam artykuł w Rzeczpospolitej: "Ograni przez hackerów"
Poziom: 28
Nuszka313 dodano: 28.04.2011, 10:42
Proszę was przeczytajcie ten artykuł : http://www.ps3ha(...)eburary/

jak to się ma do 2 podpunktu? , czy sony znowu nas okłamuje? , stara się uspokoić klientów mówiąc "dane kart kredytowych są zaszyfrowane ale nie mamy pewności że są skradzione" - to w żaden sposób w niczym mnie nie uspokaja.
Kolejna rzecz to to że sony mówi że nigdy na psn nie wymagali od nikogo wpisywania 3 cyfrowego kodu , o to to co : http://1.bp.(...)2930.jpg

Nie wiem co mam teraz myśleć o tej firmie . Fakty mówią same za siebie, smutne jest to że ślepi fanatycy sony dalej będą im wierzyć w każde brednie jakie im przekażą.
Poziom: 12
humanno dodano: 28.04.2011, 10:49
mowili ze nigdy nie prosili o wpisywanie kodu bezpieczeństwa? :| przeciez to jest normalna rubryczka przy wpisywaniu danych karty przy transakcji. Oczywista oczywistośc, jak niby mialby sie dokonywać przelewy, na podstawie samego nr karty i daty? Tyle to pani w tesco przy kasie widzi na karcie.
Poziom: 11
brumbrum dodano: 28.04.2011, 10:50
Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to że gdy podawany jest czas potrzebny na przejście jakiegoś tytułu w singlu to wszyscy płaczą że krótko, że jeden wieczór i w ogóle. Teraz natomiast gdy padł psn to okazuje się że nikomu singiel nie jest potrzebny bo wszyscy jak jeden grają tylko w multi.
Ech ta ludzka mentalność.
Poziom: 28
Nuszka313 dodano: 28.04.2011, 10:51
Komentarz ukryty [Pokaż]
Poziom: 34
Bartosz Dawidowski dodano: 28.04.2011, 10:55
Nuszka, tę kwestię SCEA wyjaśniło już wcześniej.
Poziom: 22
Jinngo dodano: 28.04.2011, 10:55
wasyl ale niekoniecznie bedzie pytac o stare haslo jesli bedziesz autmoatycznie logowany z poziomu konsoli - tak mi sie wydaje
Poziom: 11
Arni_Village dodano: 28.04.2011, 10:56
Ktoś Ci musiał bajek naopowiadać a Ty w nie uwierzyłeś. A tak poważniej; od początku numerek zabezpieczający trzeba było podawać i każdy o tym dobrze wiedział, bo to czynił. Podaj link do wypowiedzi przedstawiciela Sony, że coś takiego powiedzieli, bo w innym wypadku nie uwierzę. Jeśli faktycznie jakiś pracownik Sony coś takiego powiedział, to Sony może zrobić z nim tylko jedno; dyscyplinarne zwolnienie.
Poziom: 19
falcon87pl dodano: 28.04.2011, 10:56
Właśnie ten fragment mocno mnie zdziwił, bo pamiętałem dokładnie, że ten kod się zapisuje na profilu, żeby robić zakupy. Krótko mówiąc - WTF ?!?! :/
Poziom: 12
humanno dodano: 28.04.2011, 10:56
Obrazek widziałem u siebie na tv jak 2 tyg temu wpisywałem dane :) ale nie podoba mi sie ten cytat.. to jakby w żywe oczy ściemniali. Jak kur#a nie, jak tak? No bo trudno doszukiwać sie innej interpretacji tych słów, raczej wynika jasno. Rucisz moze linkiem o calego bloga?
Poziom: 32
pab28 dodano: 28.04.2011, 10:58
Co TY pieprzysz ? jak inaczej można by dokonywać zakupów przez internet kartą nie podając cvv ??????????????// może znasz jakieś nowe sposoby :]
Poziom: 34
Bartosz Dawidowski dodano: 28.04.2011, 10:58
Link jest dostępny cały czas w treści newsa.
Poziom: 19
Yakubu dodano: 28.04.2011, 10:58
Imo zmiana hasła w tym momencie jest absolutnie zbędna. Nawet jeśli zmienisz, a haker ma twoje dane z PSN, to za pomocą daty urodzenia bez problemu dostanie to nowe.
Poziom: 28
Nuszka313 dodano: 28.04.2011, 11:04
Nie. Chodzi mi o to że sony oświadczyło że nigdy nie wymagali od nikogo kodów cvv , co oczywiście jest głupotą i kłamstwem. Polecam eurogamer.net tam newsy i linki na ten temat.
Poziom: 34
Bartosz Dawidowski dodano: 28.04.2011, 11:05
Uzupełniłem czwarty punkt. Dziękuje Ci Nuszka za zwrócenie uwagi na ten wątek.
Poziom: 45
Zafkiel dodano: 28.04.2011, 11:05
Brak PSN przynajmniej pokazuje ile jest nałogowców i no-lifeów którzy życia nie widzą bez gier online! Jedyny minus to kradzież danych kart ale mam nadzieję że nie zostanie to wykorzystane! Ja tam wolę na rower się wybrać lub dokończyć książkę "Gra o Tron" A jak wróci PSN to zmienię hasło na coś w stylu "hackersfagetsunclefuckers":)
Poziom: 28
Nuszka313 dodano: 28.04.2011, 11:05
Powyższy post do cienie pab28
Poziom: 12
humanno dodano: 28.04.2011, 11:10
Twoja teoria jest raczej lipna, ja sie ciekawie tym tematem a grac online przestałem jak odstawilem BC2 kilka miesięcy temu i zaczne grac jak wyjdzie BF3, co nie zmienia faktu ze sprawa jest "duża" i wzbudza zainteresowanie. Nie tylko u no-life'ów.
Poziom: 32
pab28 dodano: 28.04.2011, 11:11
Ode mnie Sony nigdy nie wymagało CVV jak coś kupowałem to wpisywałem ale żadnego meila od Sony nie dostałem żebym podawał CVV i oto chodzi żeby nikomu nie podawać cvv .
Poziom: 11
xbor dodano: 28.04.2011, 11:14
jak oni umią pobrać kasę bez cvv to czemu złodzieje by nie mogli.
Poziom: 32
pab28 dodano: 28.04.2011, 11:16
Kto umie ?
Poziom: 12
mad_cinu dodano: 28.04.2011, 11:32
Ja sądzę ,że Sony się po tym nie pozbiera, a PS4 to będziemy widzieć jak świnia niebo... A wszystko przez GeoHota i Tuska - powiesić za jajca !!! A Microsoft zaciera rączki...
Poziom: 28
GwynBleidd_79 dodano: 28.04.2011, 11:35
Najbardziej jestem ciekaw moich pieniędzy na koncie które doładowałem za pomocą zdrapki.Mam nadzieję jak napisał kolega że nie znikną.Całą tą aferę z Sony obserwuję z niedowierzaniem i powiem szczerze że moje zaufanie przez tyle lat budowane przez firmę zostało bardzo nadwyrężone.Mam tylko nadzieję że po tej całej wtopie, PSN powróci bardzo mocno odporne na tego typu ataki.
Poziom: 13
Mosquit dodano: 28.04.2011, 11:36
Mając pełne dane cc można spokojnie wyliczyć CVV [to dla tych, co sądzą, że ten numer jest randomem].
Zamiast marudzić to może lepiej zadzwonić do banku i zastrzec kartę?
I przerzucić się na zdrapki :)
Poziom: 28
Nuszka313 dodano: 28.04.2011, 11:38
Tu nie chodzi o maile tylko o to co wpisujesz w konsoli - jest tam rubryczka w którą trzeba wpisać kod cvv, co przeczy 4emu punktowi z oświadczenia sony. Do wszystkich krzykaczy - jestem świadom jak dokonuje się zakupów online kartami kredytowym , sam to robię od 7miu lat , moim jedynym problemem jest to że teraz muszę iść do banku i tracić czas. Sony zaś dalej stara się utrzymać nas w dezinformacji , bo jeśli mówią że nigdy nie wymagali cvv to po co iść do banku? Ja np jakbym nie wygramolił na necie informacji że cvv faktycznie jest potrzebny w transakcjach na psn pewnie nie szedłbym wcale do banku, bo konto psn i przyporządkowanie karty kredytowej robiłem jakiś 4 lata temu także ledwo co z tego pamiętam. Sony może tylko zaszkodzić sobie jeszcze bardziej wydając nieprawdziwe oświadczenia.
Poziom: 11
brumbrum dodano: 28.04.2011, 11:39
Problem jest raczej w tym że to zjebane psn wszystkiego wymagalo tylko przy pierwszym płaceniu, później wszystkie dane zostawały w bazie sony (np. samo odnawiająca się subskrypcja ps+ którą trzeba wyłączyć opcjach, ściągała kasę nie potrzebując żadnego uwierzytelnienia ani potwierdzenia więc wszystkie potrzebne dane miało sony). chyba że się je usuwało za każdym razem. Tak więc problemy mogą mieć ludzie leniwi którzy nie zwracali na to uwag jak Ja :(
Poziom: 20
Nemesis US dodano: 28.04.2011, 11:39
Wiesz, może nie ma co przesadzać, że się nie pozbiera, jeśli sytuacja wróci do normy i sieć zostanie naprawdę porządnie zabezpieczona to chyba już więcej nic takiego się nie powtórzy.
Poziom: 11
princ18 dodano: 28.04.2011, 11:45
Jak by te single był ciekawsze i dłusze niż na dwa wieczory, to nikt by nie płakał. Ogólnie rozwalają mnie wypowiedzi ludzi, którzy piszą żeby iść na spacer, czy wybrać się na rower.Cały dzień mam spędzić na rowerze? Jak przychodzę wieczorem z siłowni, a nie idę do dziewczyny to chce se chociaż chwilkę pograć
Poziom: 11
brumbrum dodano: 28.04.2011, 11:51
Ja tam na razie nic nie blokuję. Przy zakupach powyżej kilkudziesięciu funtów i tak bank wymaga dodatkowego hasła, poczekam aż ludziom zaczną pieniądze ginąć :D
Poziom: 11
Arni_Village dodano: 28.04.2011, 11:53
Czyli jednym słowem JAJA. Jest coraz ciekawiej, heh.
Poziom: 32
lechu dodano: 28.04.2011, 12:08
Jezu co Wy macie z tym cvv? Widzę że coraz większe bajki tutaj ludzie opowiadają więc kilka faktów dla odmiany: Po pierwsze cvv NIE JEST wymagany do realizowania transakcji. Sklep może, ale nie musi (bo nie ma takiego obowiązku formalnego ani prawnego) spytać klienta o cvv. Po drugie, dane dot samego cvv nie wyciekły, bo przede wszystkim nie miały prawa znaleźć się w jakiejkolwiek bazie. Jest to regulowane prawnie i gdyby te dane w jakiejkolwiek formie były przechowywane przez Sony, w tym momencie to Sony łamało by prawo. CVV wpisane w formularzu nie jest nigdzie pamiętane, bo jest przesyłane bezpośrednio do banku a bank zwraca informację czy kod ten jest poprawny czy nie. Po trzecie, cvv nie jest liczbą randomową. Te 3 lub 4 cyferki są generowane wg kodu specyficznego dla każdego banku. Niestety są to tylko 3-4 cyfry więc liczba kombinacji nie jest przesadnie duża, a co za tym idzie jego złamanie dla kogoś o wystarczającej wiedzy i środkach nie będzie jakimś wyjątkowo trudnym zadaniem. Ale patrz punkt 1 -> po co się bawić z łamaniem cvv skoro prędzej znajdziemy sklep który nawet o niego nie zapyta. Tyle się mówi o kartach kredytowych, tymczasem więcej osób powinno w pierwszej kolejności pozmieniać sobie hasła - jeżeli ktoś miał to samo hasło do psn co np do skrzynki mailowej czy paypala...
Poziom: 11
mjeczyslaf dodano: 28.04.2011, 12:08
No to właśnie zablokowałem kartę kredytową, i wysyłka drugiej kosztuje mnie 15 zł. :/ Sony przegięło i to na całej długości!!
Zgadzam się z Nuszka313 przez tę sytuację trzeba było tracić czas i pieniądze. Porażka !!
Poziom: 23
blacklagoon dodano: 28.04.2011, 12:09
Z tym 4 punktem to jest już jakaś przesada. Jasne, że trzeba było podać kod CVV przy przypisywaniu karty do konta, więc co ten ziom za przeproszeniem pieprzy ? Cała ta sytuacja zaczyna mnie już naprawdę denerwować.
Poziom: 11
barth dodano: 28.04.2011, 12:10
Hmmm... Super, muszę podać im nowe hasło, czyli zaraz heckerzy będą mieli już dwa.
Poziom: 11
don wasyl dodano: 28.04.2011, 12:22
Kur..., podobno atak miał miejsce tydzień temu. Jeśli ci hackerzy mieliby zamiar, lub możliwość oskubać nasze konta to nie czekaliby z tym raczej do czasu aż Sony ujawni tą aferę, tylko doiliby kasę ile wlezie. A z tego co wiem, to nikomu jeszcze kasa z konta nie zginęła, więc może trochę spokoju panowie. Druga sprawa, że jeśli ich złapią, to kolesie nie wykaraskają się z tego tak łatwo jak GeoHot. Oni nie zadarli tylko z Sony, popełnili cholernie mocne przestępstwo, będą ścigani pewnie przez wszystkie stworzone do tych celów instytucje, a nie prawników i specjalistów z tej firmy, chyba nie zdają sobie sprawy w jakie potencjalnie g... wdepnęli.
Poziom: 11
Adavenan dodano: 28.04.2011, 12:23
Dalej będę się upierał, że w tym wszystkim jest więcej paniki niż zdrowego rozsądku. Podobnie było z ptasią grypą. Media rozchuczały temat a ludzie w panice przestali myśleć logicznie. Poza tym to tylko jeszcze kilka dni przerwy. Spokojnie, spokojnie i jeszcze raz spokojnie. Nie róbmy fałszywego obrazu polskiego gracza. Nie jesteśmy Koreańczykami, którzy świata nie widzą poza tv/komputerem/konsolą.
Poziom: 15
PrzemekM89 dodano: 28.04.2011, 12:27
Dlatego też ja, właśnie z tego powodu. Po każdej transakcji w PSS kasowałem dane karty kredytowej. Przechowywanie takich informacji w jakiejkolwiek sieciowej infrastrukturze jest, delikatnie mówiąc, nierozważne.
A cała operacja ponownego ich wprowadzenia (i/lub kasacji) to odpowiednio kilkanaście/kilka sekund.
Bezbolesne, a zaoszczędzi trochę włosów na głowie.
I o ile nie wiem, czy hackerzy i tak przypadkiem nie mają sposobu na wyekstrahowanie tych danych z terminali Sony, to mocno zastanawia mnie jedno. Czy tylko ja wpadłem na tak proste rozwiązanie?
Poziom: 11
don wasyl dodano: 28.04.2011, 12:27
Brawo i plus za trzeźwe i opanowane podejście do tematu.
Poziom: 15
PrzemekM89 dodano: 28.04.2011, 12:31
Małą errata do takstu powyżej:
Dlatego też ja, właśnie z tego powodu, po każdej transakcji w PSS kasowałem dane karty kredytowej. Przechowywanie takich informacji w jakiejkolwiek sieciowej infrastrukturze jest, delikatnie mówiąc, nierozważne.
A cała operacja ponownego ich wprowadzenia (i/lub kasacji) to odpowiednio kilkanaście/kilka sekund.
Bezbolesne, a zaoszczędzi trochę włosów na głowie.
I o ile nie wiem, czy hackerzy i tak przypadkiem nie mają sposobu na wyekstrahowanie tych danych z terminali Sony, to mocno zastanawia mnie jedno.
Czy tylko ja wpadłem na tak proste rozwiązanie?
Poziom: 32
lechu dodano: 28.04.2011, 12:33
hakerzy nie bawią się w skubanie kont a co najwyżej za drobną opłatą (albo i bez) udostępniają dane osobom/instytucjom trzecim. Ludzie którzy się tym zajmują nie są głupi i zazwyczaj całkiem nieźle zarabiają.
Poziom: 11
Adavenan dodano: 28.04.2011, 12:36
Hmm wiesz, pieniądz w obecnej formie to rzecz czysto wirtualna w formie kilku liczb. Ja od kilku lat nie czuje się, abym miał tą kasę w rękach co zarabiam. Wszystko trafia na moje konto bankowe i tam jest obracane.Wiem że to trochę odejście od tematu ale tutaj jeśli ma cię ktoś okraś to i tak okradnie bo wyjdzie, że jesteś typowym "polaczkiem" który bezmyślnie klika nie czytając co mu się wyświetla. Mój znajomy ma taki syf na PC, że ja bym się bał w nim odpalić notatnika, żeby tam linijkę jakiegoś tekstu napisać i zapisać. A on w najlepsze obsługuje swoje konto bankowe, robi przelewy itp nic sobie z tego nie robiąc chociaż definitywnie widać, że wirusów ma cały dysk. Żeby było śmieszniej nawet 1 zł mu z konta nie zniknęła. Więc tak jak mówię, wszystko to tylko szczęśliwy albo pechowy dzień.
Poziom: 11
barth dodano: 28.04.2011, 12:40
Zostały skradzione dane do 77mln kont, więc skubanie ich to raczej proces długotrwały. To, że nie straciłeś kasy do teraz oznacza, że masz szczęście, którego zabrakło już kilku ludziom (raporty o znikających pieniądzach już napływają, okazuje się, że znikają one od samego 19, więc Sony coś chyba ściemnia z tym szyfrowaniem).
A żeby złapać tych haxorów Sony musiałoby najpierw wiedzieć kim są - jak niesie wieść goście zdążyli wpaść, ukraść dane i wyjść zacierając po sobie ślady zanim gigant z japonii połapał się i wyłączył PSN.
Poziom: 11
wariat0505 dodano: 28.04.2011, 12:41
A co w przypadku gdy cale swoje dane dotyczące karty usunąłem kilka tygodni temu z pamieci ps3? ( gdy pojawiła sie inf. ze do takiej akcji moze dojść) Moge czuć sie bezpieczne, czy mam być dalej pelen obaw ze zje..ne $ony trzymało te dane dalej na swych serwerach które zostały złamane? ( chodzi mi o historię tranzakcji ) Bylem wczoraj w mym banku w uk, mila pani powiedziala by nie panikowac zbytnio w zwiazku z ta akcja, tylko monitorowac stan konta i w razie W dac znac dla banku i oni przeprowadza dochodzenie.
Poziom: 11
brumbrum dodano: 28.04.2011, 12:44
Jak wiedziałeś o całej akcji wcześniej to raczej możesz być pełen obaw mówiąc o tym publicznie :D
Poziom: 11
chlewik12 dodano: 28.04.2011, 12:47
to już się nudne robi to czekanie. chyba trzeba było CFW wgrać...
Poziom: 11
WACZAK dodano: 28.04.2011, 13:27
Jak tak dalej pujdzie czego niechce robic bede sie chyba musial przezucic na x360 ;/. Bo na kompie granie mnie nie rajcuje a juz niemoge wytrzymac tyle czasu wolnego wieczorami na marne i jeszcze ta akcja z kartami kredytowymi mam nadzieje ze otrzymamy pozadny prezent od sony za tak dlugie czekanie
Poziom: 45
Zafkiel dodano: 28.04.2011, 13:35
Wprowadzenie netu do konsol w większości zjebało przyjemność z grania na konsolach! Ciągłe te updejty, niedopracowane gry z łatkami, debile na serwerach a teraz to! Za czasów PSX i PS2 nigdy nie było czegoś takiego!
Poziom: 41
Litwin25 dodano: 28.04.2011, 13:44
I tak i nie,kiedyś człowiek był młodszy i miał młodszych znajomych,nie poszło się do szkoły i się grało z nimi,teraz praca i inne obowiązki skutecznie to utrudniają,teraz nie wyobrażam sobie gier bez online,jaka frajda jest z BC2 w singlu?Najważniejsze,na ile by mi to starczyło w sprawianiu radości?
Poziom: 11
swintuch_elegantuch dodano: 28.04.2011, 14:51
dzieki tej przerwie zdobyłem juz 2 platyny pewnie jeszcze z 2 wpadna jak nie wiecej bo trzeba tylko poszukac paru rzeczy ;)
Poziom: 22
matcz dodano: 28.04.2011, 14:52
...mnie tam sie singiel w BC2 podobal ;)
Poziom: 11
killjoy dodano: 28.04.2011, 14:54
Litwin25 nie napisal ze byl zly,tylko ze zabawa w multi jest lepsza ,niz w single :)
Poziom: 28
Wolny dodano: 28.04.2011, 15:24
za ta przerwenalezy sie jakas gra na ps store gratis;]
Poziom: 33
jaco86 dodano: 28.04.2011, 15:26
Jestem zawiedziony totalnie :/ jak Sony mogło pozwolic na takie coś :(
Poziom: 33
jaco86 dodano: 28.04.2011, 15:30
i żeby tych hakerów wymiotło w ch.j zeby ich prąd popieścił za kare powinni jeb.ć przy elektrowni w fukuszimie!
Poziom: 13
marek35 dodano: 28.04.2011, 15:36
A mnie mogą bodnąć te skur...y,do PSN-u mam przypisaną ekarte,która jest dużo bezpieczniejsza do płatności online.Chcesz coś kupić to ładujesz kartę odpowiednia sumą zł a póżniej ja zwyczajnie rozładowujesz.Jedynie 20 zeta mi moga ukraść ktore mi zostało w ps store w momencie wyłączenia psnu.
Poziom: 13
Blackhawk-uh60 dodano: 28.04.2011, 15:39
Ludzie się denerwują a Sony z każdym dniem traci klientów. Jeśli chodzi o mnie nie gram 24/h ale gdy przychodzi wieczór chciało by się z 2 godzinki w dobry multi poszpilać a tak kicha ....
Nie mam konsolki od sony ale zaczynam naprawdę współczuć ludziom z PS3 którzy nie mogą sobie pograć .
Poziom: 13
Cerb3rus dodano: 28.04.2011, 15:46
Calm down ludziska. Dane kart na 99% nie wyciekły. Jeśli już to dane osobowe, ale czy one dadzą coś komu ? Wątpię. Macie Allegro ? NK ? Facebook ? (z tym że NK itp. mają Wasze zdjęcia) Tyle wystarczy, by świat wiedział o Waszym adresie zamieszkania. Nawet napisanie tutaj posta z tym się wiąże. Nie róbcie z Sony źródła całego zła. Włamali się hakerzy i to ich wina, nie Sony. Zresztą o co się pienicie, wiele tu osób popierało tych hakerów w myśli dobroci dla ludu. Przecież te dane mają osoby które chcą Waszego dobra.
Poziom: 13
Cerb3rus dodano: 28.04.2011, 15:49
Komentarz ukryty [Pokaż]
Poziom: 13
marek35 dodano: 28.04.2011, 15:55
Chciałbym aby ludzie odpowiedzialni za ten bajzel tj włam do danych graczy z psnu zostali wyłapani jeden po drugim.Ale chyba naiwny jestem co...?
Poziom: 16
Ekszon dodano: 28.04.2011, 16:30
nawet nie wiesz, jak bardzo...
Poziom: 13
marek35 dodano: 28.04.2011, 16:44
Wiem,wiem,ze to naiwność.Ale sony poniesie takie straty,ze raczej bedzie działać w temacie przynajmniej prób wyłapania tych dziadów.
Poziom: 11
SonicX dodano: 28.04.2011, 16:47
Weź sie pieprznij w łeb! To normalne że ludzie martwią się kiedy zagrożone są ich pieniądze przez (być może) głupotę sony. Przestań chrzanić, że jest tylko 1 procent szans na wydostanie się danych bo podejrzewam, że tak też myśleli ludzie o sparaliżowaniu sieci PSN!
Poziom: 35
WrednyPL dodano: 28.04.2011, 17:09
A mnie mogą cmoknąć bo biedny jestem :). Na mojej karcie kredytowej (limit 2000zł) zostało 6 zł a termin jej ważności upływa w kwietniu. Za dużo nie poszaleją :P
Poziom: 12
castello dodano: 28.04.2011, 17:52
zafkiel - za czasow PSX tego nie bylo, bo nie wiedziales co to internet i nie znales pojecia tryb multiplayer, przegladarka internetowa. wtedy byly inne realia i standardy gameingowe. Samo lupanie w Crash Bandicot pomimo ze liniowe dawalo mase frajdy i multum godzin na zbieranie jabluszek "rudzielcem" (Piekne czasy PSX). Teraz sprawy maja sie inaczej i jest inny wymiar grania.

Jesli chodzi o PSN to pomimo ze wyczekuje i sledze newsy kiedy ruszy i zycze innym aby nie zostali okradzeni, to coraz bardziej mam przeczucie (nikomu ani SONY zle nie zyczac), ze skoro do wlamu doszlo na taka skale, to pomimo tych staran nad zabezpieczeniami, zdarzy sie to ponownie i to predzej niz sie wszystkim wydaje. Szczelnymi zabezpieczeniami moglo by sie pochwalic SONY gdyby zabezpieczenia byly autorstwa tych hakerow, bo jak widac zawsze sa z przodu.
Poziom: 28
Hard-Boiled dodano: 28.04.2011, 19:03
Nie zapominajmy o pieprzonych DLC'kach, które trzeba wykupić by otrzymać gotowy produkt, jak to się, na przykład, miało z Alan Wake (albo te jebane dodatki do Mass Effect 2, które przez blokadę na Live nie mogę ściągnąć. Dobrze, że mam obie konsole). Nie twierdzę, że net w konsolach to całkowita porażka, ale producenci wykorzystują go, by zdzierać dodatkową kasę. To już nie jest żadna niespodzianka.

Litwin, nie masz czasu dla kumpli, albo zamiast nich wolisz grać z debilami i camperami online to ok, ale nie zasłaniaj się pracą i "innymi obowiązkami", bo jak się chce to można to pogodzić.
Poziom: 11
ProGamer dodano: 28.04.2011, 19:16
Jeśli konta bankowe są bezpieczne to nic złego się nie stanie.
Pewnie za miesiąc wszystko będzie jak dawniej...
Poziom: 11
evildentist dodano: 28.04.2011, 20:16
Tak czy inaczej, właśnie zablokowałem moją kartę kredytową, dostanę nową do 2 tygodni, a pin do kilku dni, nic za to nie płacę, banki wiedzą o tej sprawie i doradca mi sam zaproponował zastrzeżenie, nie wiem po co pierd... i się kłócić czy dane zostały wykradzione, czy może nie?? Dla mnie sprawa jest jasna. Nie chodzi o panikę tylko o zwykłą przezorność. Facet mi powiedział, że nawet jeśli mnie okradną to zawsze można złożyć reklamację itd, ale to jest bujanie się po bankach z wyjaśnieniami i nie wiadomo w jaki sposób to wszystko potraktuą, dziękuję - postoję - nie mam na to ani czasu ani ochoty, to tyle.
Poziom: 13
BKv81 dodano: 28.04.2011, 22:35

A jak już PSN zacznie działać to się wszyscy rzucą na multi i serwery pierdykną z przeciążenia :)
Poziom: 41
Litwin25 dodano: 29.04.2011, 10:13
Czytaj dokładnie :P Napisałem nie tylko o sobie,bo ja mam nienormatywna pracę,bardziej jest problem u nich :P Zresztą po co to piszę,skoro ty wszystkich graczy online wrzuciłeś do jednej szufladki(debile i camperzy).
konstant [] dodano: 30.04.2011, 22:38
Ciul z danymi karty - bo i tak zablokowalem i zamowilem nowa.
Gorzej, jak nie bedzie sie dalo odzyskac konta a razem z nim trofeow.
To dopiero bedzie padaka a po tych wszystkich wydarzeniach wszystko jest mozliwe..!

Komentarze (80 opinii) Skomentuj

zamknij [x]Informujemy, że strona www.ppe.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.