SKLEP
Terminator: Future Shock (PC)

Terminator: Future Shock (PC)

Terminator: Future Shock
  • Wersja:
  • Premiery
  • Świat: 31.12.1995
  • Europa: 1996
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina
  • od lat 18
  • przemoc

Ocena społeczności

7.73 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Gra wydana w grudniu 1995 roku przez Bethesdę na PC.

Akcja gry toczy się w 2015 roku. Nasz bohater unika śmierci z rąk maszyn dzięki ruchowi oporu (1 misja) przedostaje się przez spustoszone miasta i dostaje sie do ruchu oporu. Tak poznajemy Johna Connora, Kyle Reesa i wykonujemy dla nich zadania. Skynet opracował nową technologię przemieszczania się w czasie rozstawiając swe jednostki w strategicznych miejscach i manipuluje czasem również w przeszłości wysyłając swoje jednostki do 1995 roku. (według gry to wtedy nastąpił dzień zagłady, a nie w 1997 jak w Terminatorze 2). Sama gra składa się z kilkunastu misji, które dzieją się na sporych mapach.

Przed rozpoczęciem każdej  z 17 misji mamy odprawę i tutaj najważniejsza rzecz, jeżeli nie zapiszemy sobie lub nie zapamiętamy co mamy zrobić to możemy misji nie skończyć, bo będziemy się wałęsać po mapie niewiedząc co mamy wykonać, bo w żaden sposób nie możemy podejrzeć celów misji podczas samej rozgrywki. W samych misjach poruszamy się na piechotę, jeepem z CKM i pojazdem latającym HK

Technologicznie gra była w swoim okresie prekursorem wielu nowości, bez których dzisiaj nie możemy się obyć w FPS:

1) Gra jako pierwsza wprowadziła poligonalne postacie.

2) Wprowadzono możliwość rozglądania się i strzelania myszką.

3) Każdy poziom w grze był tak naprawdę mini sandboxem z wielkim otwartym terenem ruinami i bazami, do których mogliśmy wejść bezproblemów i przeszukiwać w je w celu znalezienia zasobów czy pewnych danych.

4) Wprowadzono strzały rykoszetowe np. jak strzelaliśmy z bliska pociski mogły się odbić i zranić nas.

5) Twórcy wprowadzili czas, jaki kula musi pokonać, zanim doleci do przeciwnika. W starych FPS strzeliłem i przeciwniki od razu był trafiony. W Terminatorze od wystrzału do trafienia mijał pewien czas i efekt trafienia był widoczny po pewnej chwili.

Gra została wydana na płycie CD, choć zajmuje zaledwie 60 MB, nie ma żadnej muzyki, ani nagranych głosów podczas odprawy.

Graficznie gra była dość ładna, ale roiło się w niej od bugów i glitchy.


Opis opracował: Maciej2801
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme