SKLEP
Super Star Wars (PS4)

Super Star Wars (PS4)

Super Star Wars
  • Producent: LucasArts
  • Wydawca: LucasArts
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: Listopad 1992
  • Europa: 22.04.1993
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina, Akcja, Platformowa
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak

Ocena społeczności

7.73 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Super Star Wars to strzelanina 2D, która została stworzona i wydana na konsolę SNES (1992), Wii (2009 - Virtual Console), PlayStation 4 (2015) i PlayStation Vita (2015) przez studio LucasArts. Gra jest adaptacją kultowego filmu "Star Wars: Episode IV - A New Hope".

Fabularnie produkcja przedstawia wszystkie najważniejsze wątki z filmu, jednakże w niektórych momentach została ona lekko zmieniona z powodu formuły rozgrywki - na przykład zwyczajne kupno dwóch robotów (C-3PO i R2-D2) przez Luke'a Skywalkera od Jawas zostało zastąpione wspinaczką młodego Jedi po Sandcrawlerze. W pewnym momencie gry, gracz poza Luke'iem może też sterować dwoma innymi znanymi bohaterami z tegoż filmu, czyli Hanem Solo (przemytnikiem z planety Korelia) oraz Chewbaccą (futrzasta istota, będąca przyjacielem pilota Millennium Falcon).

Rozgrywka w Super Star Wars polega głównie na pokonywaniu sporej ilości przeciwników (pod koniec większości poziomów obecny jest boss), zbieraniu pomocnych power-up'ów (np. osłona, wzrost ogólnego paska życia) czy omijaniu pewnych przeszkód (np. skakanie po platformach). W niektórych poziomach można przejąć kontrolę nad X-Wing'iem czy Landspeeder'em, które również polegają na pokonaniu hordy napastników, jednakże są one przedstawione w innej perspektywie (np. w przypadku X-Wing'a akcję obserwujemy z widoku pierwszej osoby). Dodatkowymi elementami rozgrywki jest ograniczony czas w każdym poziomie, drobne różnice między grywalnymi bohaterami (np. Han Solo może znacznie szybciej strzelać od pozostałych postaci) oraz wsparcie trofeów (wersja PlayStation 4/PlayStation Vita).

Oprawa audio-wizualna w Super Star Wars, jak na możliwości konsoli SNES, prezentuje się całkiem nieźle - tła, modele postaci czy obrazki będące przerywnikami między poziomami są miłe dla oka; a muzyka klimatem nawiązuje do jednego z najbardziej rozpoznawalnych dzieł George'a Lucasa. W 1994 roku studio Softgold rozpoczęło prace nad wersją na komputery osobiste, jednakże w 1995 roku LucasArts postanowiło przerwać tworzenie tegoż portu.


Opis opracował: krzychu007
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme