Super Star Wars

Super Star Wars

6,9
11 oceny

Ocena wg platformy:

PS4 7.0
PS Vita 7.0
VC 7.0
SNES 6.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
LucasArts
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja,   Platformowa
Premiery
Świat:
11.1992
Europa:
22.04.1993
Producent:
LucasArts
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja,   Platformowa
Premiery
Świat:
11.1992
Europa:
22.04.1993

Super Star Wars - opis gry

Super Star Wars to strzelanina 2D, która została stworzona i wydana na konsolę SNES (1992), Wii (2009 - Virtual Console), PlayStation 4 (2015) i PlayStation Vita (2015) przez studio LucasArts. Gra jest adaptacją kultowego filmu "Star Wars: Episode IV - A New Hope".

Fabularnie produkcja przedstawia wszystkie najważniejsze wątki z filmu, jednakże w niektórych momentach została ona lekko zmieniona z powodu formuły rozgrywki - na przykład zwyczajne kupno dwóch robotów (C-3PO i R2-D2) przez Luke'a Skywalkera od Jawas zostało zastąpione wspinaczką młodego Jedi po Sandcrawlerze. W pewnym momencie gry, gracz poza Luke'iem może też sterować dwoma innymi znanymi bohaterami z tegoż filmu, czyli Hanem Solo (przemytnikiem z planety Korelia) oraz Chewbaccą (futrzasta istota, będąca przyjacielem pilota Millennium Falcon).

Dalsza część tekstu pod wideo

Rozgrywka w Super Star Wars polega głównie na pokonywaniu sporej ilości przeciwników (pod koniec większości poziomów obecny jest boss), zbieraniu pomocnych power-up'ów (np. osłona, wzrost ogólnego paska życia) czy omijaniu pewnych przeszkód (np. skakanie po platformach). W niektórych poziomach można przejąć kontrolę nad X-Wing'iem czy Landspeeder'em, które również polegają na pokonaniu hordy napastników, jednakże są one przedstawione w innej perspektywie (np. w przypadku X-Wing'a akcję obserwujemy z widoku pierwszej osoby). Dodatkowymi elementami rozgrywki jest ograniczony czas w każdym poziomie, drobne różnice między grywalnymi bohaterami (np. Han Solo może znacznie szybciej strzelać od pozostałych postaci) oraz wsparcie trofeów (wersja PlayStation 4/PlayStation Vita).

Oprawa audio-wizualna w Super Star Wars, jak na możliwości konsoli SNES, prezentuje się całkiem nieźle - tła, modele postaci czy obrazki będące przerywnikami między poziomami są miłe dla oka; a muzyka klimatem nawiązuje do jednego z najbardziej rozpoznawalnych dzieł George'a Lucasa. W 1994 roku studio Softgold rozpoczęło prace nad wersją na komputery osobiste, jednakże w 1995 roku LucasArts postanowiło przerwać tworzenie tegoż portu.

Wideo - Super Star Wars

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper