Metroid: Samus Returns

Metroid: Samus Returns

8,4
18 oceny

Ocena wg platformy:

3DS 8.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
MercurySteam
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
19 godzin
Premiery
Świat:
15.09.2017
Europa:
15.09.2017
Polska:
15.09.2017
Producent:
MercurySteam
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
19 godzin
Premiery
Świat:
15.09.2017
Europa:
15.09.2017
Polska:
15.09.2017

Recenzja redakcji

Metroid: Samus Returns - recenzja gry
8.0
Metroid: Samus Returns - recenzja gry

Metroid: Samus Returns - opis gry

Metroid: Samus Returns to dwuwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana przez hiszpańskie studio MercurySteam i wydana przez Nintendo. Tytuł ukazał się na konsoli Nintendo 3DS. Samus Returns to remake drugiej części serii Metroid, która pierwotnie ukazała się na Game Boyu.

Fabuła Samus Returns bazuje na tych samych założeniach co pierwowzór z Game Boya. Jest rok 20X5. Federacja Galaktyczna na planecie SR388 odkrywa nieznaną dotąd formę życia. Na miejsce wysłany zostaje pojazd, który ma przetransportować materiał badawczy, ale w drodze powrotnej zostaje on zaatakowany przez kosmicznych piratów. Atak nie jest rzecz jasna przypadkowy - korzystając z istot zwanych metroidami mają oni zamiar podbić całą galaktykę. Aby do tego nie dopuścić, Federacja wysyła na SR388 łowczynię głów Samus Aran.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rozgrywka także wygląda podobnie jak w oryginale, choć remake wprowadził też szereg nowych rozwiązań. Zasadniczo rzecz biorąc mamy tu do czynienia z dwuwymiarową (choć modele postaci i otoczenie są trójwymiarowe; od czasu do czasu zdarzają się również bardziej dynamiczne jazdy kamery) z relatywnie otwartym światem, po którym możemy się swobodnie poruszać. Konwencja jest podobna jak w przypadku wcześniejszych (i późniejszych) części serii - początkowo możliwości Samus są ograniczone, lecz z czasem ulega to zmianie, dzięki czemu nie tylko rośnie jej potencjał bojowy, ale też poszerzają się możliwości, jeśli chodzi o eksplorację SR388.

W trakcie eksploracji planety Samus natyka się też niekiedy na tzw. pieczęcie Chozo. Dzięki nim otrzymujemy informacje o tym, ile metroidów znajduje się w najbliższym otoczeniu. Następnie wypełniając pieczęcie materiałem genetycznym zabitych metroidów otwieramy dostęp do nowych lokacji.

Remake wprowadza nowe patenty, jak zdolność wyprowadzania kontrataków. Wykonać je można w pewnych określonych sytuacjach. Nowe są także zdolności z gatunku Aeion, których użycie reguluje specjalny wskaźnik (napełniamy go zbierając specjalne orby). Jedna z nich pozwala np. zeskanować otoczenie pod kątem obecności przedmiotów czy ukrytych przejść. W Samus Returns pojawiają się również zdolności/wyposażenie, które do serii trafiły po wydaniu pierwowzoru z Game Boya.

Gra korzysta z figurek amiibo, które odblokowują kilka dodatkowych atrakcji, np. wyższy stopień trudności.

Wideo - Metroid: Samus Returns

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper